Limitatoarele de viteză, mărul discordiei de pe străzile Constanței. „Ne distrugem mașinile!”

3172

Articole de la același autor

Se face exces de limitatoare de viteză pe străzile Constanței? Mai mulți constănțeni au reclamat faptul că aceste dispozitive au ajuns să fie montate în zone unde nu ar fi justificată prezența lor. În schimb, polițiștii atrag atenția: este nevoie de ele, pentru prevenirea accidentelor grave!



Municipiul Constanța este supus unui amplu proces de resistematizare rutieră: pe zeci de străduțe din cartiere au fost instaurate sensuri unice, artere principale au fost sau urmează să fie modernizate și „desenate” benzi dedicate pentru bicicliști și transportul în comun, iar în multe zone au apărut treceri de pietoni. Multe dintre schimbările aduse de administratorul domeniului public au fost amplu combătute. Constănțenii sunt nemulțumiți de modificări, spunând că mai mult îngreunează traficul, în loc să îl fluidizeze, cum ar fi justificat autoritățile.



Unul dintre aspectele care îi nemulțumesc pe constănțeni vizează limitatoarele de viteză montate în dreptul trecerilor de pietoni. Cititori ai „Cuget Liber” au semnalat că aceste limitatoare „au fost montate cu ușurință în zone unde nu erau necesare, în timp ce pe străzile unde vitezomanii fac liniuțe se lasă așteptate!”.



„Nu erau necesare trecerea de pietoni și limitatoarele de pe Primăverii!”


Strada Primăverii este una din arterele pe care, de curând, a apărut o nouă trecere de pietoni străjuită, în ambele părți, de limitatoare de viteză. Referitor la această trecere de pietoni, „desenată” pe la începutul lunii aprilie, reprezentanții Primăriei Constanța arătau că a fost solicitată de locuitorii din zonă, pentru creșterea siguranței rutiere. Dumitru S., din Constanța, reclamă însă că trecerea de pietoni a fost montată într-o zonă unde nu era necesară, iar limitatoarele nu fac decât să provoace defecțiuni ale autoturismelor.



„Dacă stăm o zi întreagă, vom vedea că trec maxim zece pietoni pe respectiva trecere. Cât despre limitatoarele de viteză, nu erau necesare! Pe strada Primăverii nu se poate circula cu viteză. Sunt foarte multe autoturisme de la școlile auto, care circulă cu 30 – 50 de kilometri pe oră – căci mulți instructori au inclus-o în traseele pe care le parcurg pentru instructajul viitorilor șoferi – așa că se circulă încet. Nici raliu nu poți face pe această stradă, căci are vreo două hopuri, în dreptul străzii Pictor Grigorescu, pe care, dacă le iei mai tare, îți strici mașina.

La fel și cu limitatoarele acestea, au fost montate în zone unde sunt inutile. Singura consecință este că ni se defectează telescoapele mașinilor, nu previn accidente! Gândiți-vă la ambulanțe, care trebuie să circule și cu 100 km/h, cum trec ele de aceste limitatoare?”, a semnalat Dumitru S.



Trecerea de pietoni a fost montată la intrarea principală a stadionului, aspect invocat de asemenea de angajații primăriei. Cu toate acestea, constănțeanul subliniază: „Nu era necesar. La orice meci important, Poliția și jandarmii au blocat accesul autoturismelor pe stradă, din ambele capete. Iar la antrenamente, majoritatea copiilor folosesc intrarea dinspre strada Ion Andreescu”.

Reclamație și pe strada Cișmelei

O altă stradă, aceeași problemă ridicată, a limitatoarelor de viteză în exces. Strada Războieni este amplasată în zona Piața Chiliei și este una dintre arterele pe care, de curând, a fost instaurat sens unic. Dar un alt aspect semnalat este faptul că pe această stradă, într-o porțiune de aproximativ 200 de metri, între intersecțiile cu bulevardul Mamaia și strada Chiliei, sunt montate două astfel de dispozitive. „Nu este trecere de pietoni, în zonă nici liniuțe nu poți face, nu se pretează, dar sunt limitatoare de viteză”, a semnalat constănțeanul.



Discutabilă este, de asemenea, spun cititorii, și „desenarea” trecerii de pietoni de la intersecția străzii Cișmelei cu Dobrilă Eugeniu, din zona Brotăcei. „Trecerea de pietoni era necesară, dar a fost instaurată exact în curbă. E drept, este o curbă mai «dulce», dar tot curbă este”, a semnalat Nicu C., localnic din cartier. Pe de altă parte, se impune subliniat că trecerea respectivă a fost „desenată” de administratorul drumului ca urmare a numeroaselor solicitări primite de la locuitorii din zonă, indignați că trebuiau să se deplaseze câteva sute de metri bune până la următoarea „zebră“.

Coadă de mașini pe Șoseaua Mangaliei

O altă situație care ilustrează faptul că o trecere de pietoni și limitatoarele de viteză aferente pot deveni mărul discordiei este pe Șoseaua Mangaliei.

Ani la rând, locuitorii blocurilor din dreptul Pieței Abator au transmis adrese Primăriei Constanța și au solicitat instaurarea unei treceri de pietoni. Într-un final, după mai bine de un deceniu, autoritățile locale au înființat „zebra” dorită, exact deasupra pasajului subteran – și așa nefolosit, mai ales că este aproape imposibil de folosit de către bătrâni și tinerele mămici cu cărucioare, din cauza rampelor abrupte și a gresiei alunecoase de pe scări!



În aprilie 2020, a fost realizată trecerea de pietoni de la Piața Abator. Pietonii sunt mulțumiți, pot traversa strada în siguranță. În schimb, șoferii sunt extrem de nemulțumiți și reclamă faptul că din cauza limitatoarelor de viteză care străjuiesc această „zebră”, la orele de vârf, coada de mașini se întinde pe kilometri. „Sunt niște limitatoare de viteză atât de păcătoase și nu ai altă soluție decât să încetinești la minimum pentru a le trece. De aceea, pe Șoseaua Mangaliei este coadă de kilometri, câteodată până aproape de Gara Constanța. Unde este fluidizarea traficului în acest caz?”, a subliniat Silviu George M., un constănțean întâlnit în zona respectivă.




„Aceste limitatoare de viteză sunt necesare, dar pe artere nu se circulă cu viteză, precum bulevardele, unde au loc și întreceri cu mașini, în zonele aglomerate sau în dreptul școlilor. În rest, mai indicate ar fi trecerile de pietoni semaforizate!”, a mai subliniat Dumitru S.

Pe de altă parte, polițiștii rutieri au arătat că limitatoarele de viteză sunt indicate în vederea prevenirii accidentelor rutiere pe trecerile de pietoni, în anii trecuți astfel de incidente, soldate cu pierderi de vieți omenești sau răniri, având loc în mod frecvent. 



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5133 secunde