LE-A AJUNS CUȚITUL LA OS! Transportatorii, decizie de ultim moment
Articole recomandate
Clipe teribile pentru o femeie de 72 de ani. Turista venise să viziteze România, dar a fost atacată de urs
22 Aprilie 2024
Dezastru la prima etapă de recrutare pentru Armată. Candidații au fost respinşi pe capete
22 Aprilie 2024
Cum a rămas un român fără 180.000 de EURO în cont: „Bărbatul a văzut un anunț pe internet...”
22 Aprilie 2024
MOMENTE ȘOCANTE, CHIAR ÎN TIMPUL OREI! O elevă de 17 ani a căzut de la etaj, sub ochii profesoarei
22 Aprilie 2024
Cătălin Predoiu: „Creştere cu 112% a cererilor pentru viză de flotant faţă de alegerile precedente”
22 Aprilie 2024
Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) cere implicarea politicienilor români în rezolvarea problemelor din transporturi.
"Protestele din aceste zile, de la Bruxelles, nu vor rezolva ceea ce europarlamentarii, parlamentarii și membrii Guvernului au greșit în ultimii zece ani, dar cei care vor să reprezinte în continuare România în UE ar trebui să găsească soluții concrete de negociere la nivel european, pentru a veni în sprijinul transportatorilor români. Ar trebui să se zbată pentru rezolvarea problemelor, pe toată durata mandatelor, nu doar să-și amintească de transportatori înainte de alegeri, când lansează discursuri politice", afirmă reprezentanții COTAR, într-un comunicat remis vineri AGERPRES.
Conform datelor COTAR, parcul auto din România are peste 500.000 de utilaje, pentru transport de persoane, marfă, taxi, curierat. Sectorul transporturi rutiere aduce bugetului de stat circa 7% din PIB, anual. Reprezentanții transportatorilor apreciază că falimentarea acestui sector este un pericol național, urmând să creeze probleme foarte mari economiei României, iar calculele arată că o scădere dramatică în transporturi ar putea arunca România într-o criză economică fără precedent.
"Protestul de la Bruxelles, din aceste zile, nu va rezolva nimic. Transportatorii români vor fi obligați să respecte noile reguli, care vor crește foarte mult costurile, fiind introduse multe cheltuieli în plus pentru cazarea și orele de odihnă suplimentare ale șoferilor. La noi durează până la 12 ore să te întorci cu un camion, de la graniță. Polonezii, care au votat pentru aceste modificări, sunt mult mai aproape de granițele vestice, deci le convine. În toți acești ani, toți reprezentanții României la Bruxelles au negociat în defavoarea noastră. Le transmitem politicienilor să nu aibă impresia că-i vom mai vota, dacă nu fac ceva concret pentru a sprijini acest sector economic", a spus președintele COTAR, Vasile Ștefănescu.
România pierde anual echivalentul a 7% din PIB, prin menținerea transporturilor rutiere ilegale, pe care politicienii nu le-au eliminat, deși toți transportatorii rutieri autorizați au cerut, în ultimii ani, modificări legislative care să-i protejeze de concurența neloială pe care o fac "pirații", după cum apreciază COTAR.
Reprezentanții Confederației apreciază că "haosul creat de ministrul Lucian Șova pe piața transporturilor de persoane a început încă din 2015", când a introdus sintagmele "în mod repetat" și "în mod permanent" în Legea 38/2003, astfel încât cei care fac transport neautorizat să nu mai poată fi sancționați, dacă sunt prinși în trafic.
COTAR le cere politicienilor români implicarea în problemele reale ale României, pe toată durata mandatelor de parlamentari și de reprezentanți ai țării noastre în Parlamentul European.
"Protestele din aceste zile, de la Bruxelles, nu vor rezolva ceea ce europarlamentarii, parlamentarii și membrii Guvernului au greșit în ultimii zece ani, dar cei care vor să reprezinte în continuare România în UE ar trebui să găsească soluții concrete de negociere la nivel european, pentru a veni în sprijinul transportatorilor români. Ar trebui să se zbată pentru rezolvarea problemelor, pe toată durata mandatelor, nu doar să-și amintească de transportatori înainte de alegeri, când lansează discursuri politice", afirmă reprezentanții COTAR, într-un comunicat remis vineri AGERPRES.
Conform datelor COTAR, parcul auto din România are peste 500.000 de utilaje, pentru transport de persoane, marfă, taxi, curierat. Sectorul transporturi rutiere aduce bugetului de stat circa 7% din PIB, anual. Reprezentanții transportatorilor apreciază că falimentarea acestui sector este un pericol național, urmând să creeze probleme foarte mari economiei României, iar calculele arată că o scădere dramatică în transporturi ar putea arunca România într-o criză economică fără precedent.
"Protestul de la Bruxelles, din aceste zile, nu va rezolva nimic. Transportatorii români vor fi obligați să respecte noile reguli, care vor crește foarte mult costurile, fiind introduse multe cheltuieli în plus pentru cazarea și orele de odihnă suplimentare ale șoferilor. La noi durează până la 12 ore să te întorci cu un camion, de la graniță. Polonezii, care au votat pentru aceste modificări, sunt mult mai aproape de granițele vestice, deci le convine. În toți acești ani, toți reprezentanții României la Bruxelles au negociat în defavoarea noastră. Le transmitem politicienilor să nu aibă impresia că-i vom mai vota, dacă nu fac ceva concret pentru a sprijini acest sector economic", a spus președintele COTAR, Vasile Ștefănescu.
România pierde anual echivalentul a 7% din PIB, prin menținerea transporturilor rutiere ilegale, pe care politicienii nu le-au eliminat, deși toți transportatorii rutieri autorizați au cerut, în ultimii ani, modificări legislative care să-i protejeze de concurența neloială pe care o fac "pirații", după cum apreciază COTAR.
Reprezentanții Confederației apreciază că "haosul creat de ministrul Lucian Șova pe piața transporturilor de persoane a început încă din 2015", când a introdus sintagmele "în mod repetat" și "în mod permanent" în Legea 38/2003, astfel încât cei care fac transport neautorizat să nu mai poată fi sancționați, dacă sunt prinși în trafic.
COTAR le cere politicienilor români implicarea în problemele reale ale României, pe toată durata mandatelor de parlamentari și de reprezentanți ai țării noastre în Parlamentul European.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Joi, 25 Octombrie 2018
Luni, 07 Ianuarie 2019
Luni, 10 Decembrie 2018
Luni, 03 Decembrie 2018
Miercuri, 28 Noiembrie 2018
Sâmbătă, 03 Noiembrie 2018
Vineri, 31 August 2018
Joi, 23 August 2018
Marţi, 21 August 2018