Instituțiile subordonate lui Mazăre și Constantinescu continuă să pompeze miliarde în presa partidului

3200
Instituțiile subordonate lui Mazăre și Constantinescu continuă să pompeze miliarde în presa partidului - 6ca87ee1dc3663aafc965aa1be0234f6.jpg

Articole de la același autor

Instituțiile publice subordonate Primăriei și Consiliului Județean Constanța au intrat în criză. Nu atât financiară, cât într-o criză de imagine, ținând cont de sumele pe care sunt dispuse să le plătească, anumitei televiziuni și doar către unele ziare, pentru a le face reclamă.
În timp ce administrațiile locale încearcă să strângă cureaua pentru a face față lipsei de fonduri în această perioadă, în județul Constanța, instituțiile patronate de Mazăre și Constantinescu trântesc licitații în ciuda crizei.

După ce, anul trecut, Consiliul Județean Constanța și mai multe instituții din subordinea lui au cheltuit milioane de lei noi pe publicitate în televiziunea și ziarul partidului, zilele astea, mai marii județului au ticluit un nou contract. De data aceasta sursa de scurgere a banului public spre buzunarele clientelei va fi Direcția Publică Județeană de Evidență a Persoanelor Constanța.
Potrivit unui anunț de cerere de ofertă, publicat în Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice (SEAP), Direcția Publică Județeană de Evidență a Persoanelor dorește să achiziționeze "Servicii de informare a cetățenilor județului Constanța în presa scrisă și televiziune prin agenții media".
Data limită de depunere a ofertelor este 7 mai, ora 10, urmând ca societatea câștigătoare să fie desemnată în aceeași zi, dar la ora 14. Valoarea contractului a fost estimată la 210.252 lei, fără TVA, adică vreo 2,5 miliarde de lei vechi.
Potrivit caietului de sarcini, obiectivele urmărite prin atribuirea contractului sunt: informarea publicului țintă, respectiv cetățenii județului Constanța, despre drepturile și obligațiile ce le revin cu privire la eliberarea sau preschimbarea actelor de identitate; facilitarea accesului cetățenilor județului Constanța, în mod nemijlocit, responsabilizarea acestora cu privire la actele și faptele de stare civilă; declararea nașterii și scăderea numărului de înregistrări tardive; necesitatea informării permanente și eficiente a cetățenilor privind organizarea, funcționarea și activitățile desfă-șurate în cadrul Direcției Publice Județene de Evidență a Persoanelor Constanța.
Obiectul achiziției îl constituie încheierea unui contract de servicii de informare a cetățenilor județului Constanța în presa scrisă și pe un post de televiziune cu o arie de acoperire cel puțin județul Constanța.
Pentru presa scrisă, cerințele tehnice sunt: tiraj mediu 4.000 exemplare pe ediție pentru trimestrul 1 din 2010, aria de difuzare să fie minim județeană.
Pentru posturile TV se solicită o audiență certificată pe ultimii trei ani, aria de acoperire fiind minim teritoriul județului Constanța.
Pentru presa scrisă se esti-mează publicarea a 115 de anunțuri (nouă machete) într-o perioadă de 6 luni în anul 2010, într-un ziar de interes local, regional, iar pentru presa TV 143 de anunțuri (nouă machete).

Peste 2,5 milioane de euro, în 2009, pentru Soti Neptun
Consiliul Județean Constanța ține însă foarte mult la imagine, mai ales la cea a conducătorului mult iubit. De aceea, numai anul trecut, CJC a oferit peste 1,8 milioane de euro, către Soti Neptun pentru un contract de promovare a instituției la televizor.
Aceeași televiziune, avem să observăm în continuare, este o clientă fidelă și a Primăriei Constanța, condusă de Radu Mazăre, care, tot anul trecut, a acordat contracte de publicitate în valoare de peste 3.524.076 lei, adică 836.000 euro.

Cu noroiul la televizor
Pe același model, și instituțiile subordonate celor două mari unități administrative s-au apucat să organizeze licitații pentru achiziționarea de servicii de promovare și publicitate TV.
Regia Autonomă Județeană de Drumuri și Poduri Constanța, aflată sub comanda CJC, a lansat la finele anului trecut cererea de oferte pentru "servicii de informare, promovare și publicitate pe canalele TV". Pentru a se vedea la televizor, Regia de Drumuri a cheltuit 235.824 lei, fără TVA (aproximativ trei miliarde de lei vechi), însă nici până astăzi nu a fost făcut public numele câștigătorului.
Din partea Primăriei s-a remarcat SC Confort Urban SRL, societate subordonată edilului Mazăre, care este dispusă să acorde un contract de aproape cinci miliarde de lei vechi pentru a-și face publicitate în presa scrisă, la TV și la radio.
Potrivit site-ului de achiziții publice, instituția a lansat un anunț de participare pentru achiziționarea de servicii de mediatizare a lucrărilor de drumuri din municipiul Constanța, în ziare locale și naționale, posturi de radio locale și posturi TV locale.
Valoarea estimată a contractului, care se va desfășura în perioada 1 iunie - 31 decembrie, este de 410.000 lei fără TVA (aproximativ cinci miliarde de lei vechi), finanțarea urmând să se facă din fonduri bugetare.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.72 secunde