Fantomele trecutului! Sforile afacerii maxi-taxi, la Constanța

8006
7
Fantomele trecutului! Sforile afacerii maxi-taxi, la Constanța - fondmicrobuze1-1507824250.jpg

Articole de la același autor

Microbuze umplute până la refuz, călătorii fără bilet și subînchirierile avizelor de transport reprezintă doar câteva nereguli ale transportului de pasageri și nu mai sunt de mult timp o noutate la Constanța. Din contră, în mod nefericit, neregulile au ajuns să facă parte din cotidian, considerate ca fiind o normalitate. Autoritățile locale sunt la curent cu toate problemele transportului local de persoane și au în plan schimbări în viitorul apropiat. 


Într-un interviu acordat ziarului "Cuget Liber", primarul Decebal Făgădău a recunoscut că nu este deloc mulțumit de activitatea Serviciului de Transport Local și Organizare Evenimente, condus de Liviu Pătrașcu. Edilul Constanței a anunțat trecerea Serviciului din cadrul Direcției Relații Internaționale și Organizare Evenimente, în cadrul Direcției de Servicii Publice. 


"Eu nu fac referire la un singur operator, ci la toți cei care au avize de traseu. Aceste avize sunt eliberate în baza unei hotărâri de CL ce se fundamenta pe legislația din momentul respectiv. O legislație lacunară și care, în niciun caz, nu acoperea toate situațiile particulare. Am identificat probleme nu doar în ceea ce privește avizarea maxi-taxi. Mai mult, am descoperit că acest serviciu se limita la verificarea documentelor puse la dispoziție de transportator și la eliberarea avizului, atât și nimic mai mult. Serviciul nu controla dacă toate condițiile impuse prin avizare erau respectate", a declarat, pentru "Cuget Liber", primarul municipiului Constanța, Decebal Făgădău. 


"Dezavuez interpretarea subînchirierilor" 


În cadrul interviului, l-am întrebat pe primarul Constanței dacă are cunoștință despre subînchirierea avizelor de traseu și ce părere are de această practică. Decebal Făgădău ne-a răspuns că nu este sub nicio formă de acord cu această interpretare, însă a ținut să clarifice că legea din prezent nu interzice unei societăți comerciale să subînchirieze altor firme dreptul de a transporta călători în municipiul Constanța. 


"Legat de subînchirieri, colaborări sau alte forme de acest gen, ele nu sunt interzise în mod expres. Atât prin hotărârea de Consiliu Local, cât și prin condițiile impuse prin aviz, transportatorii au utilizat principiul de drept care spune că ceea ce nu este interzis este permis. Dezavuez această interpretare a lor, întrucât avizarea, planificarea, actul de control se îndepărtează de subiectul principal al acestui serviciu: călătorul. Dintr-odată, călătorul plătește un bilet, șoferul răspunde în fața altcuiva decât a titularului licenței sau avizului", a mai adăugat Făgădău. 


"Sunt probleme la toate tipurile de transport" 


Reprezentanții autorităților locale au confirmat că lucrează cu consultanții Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare pentru regândirea și reașezarea transportului public constănțean, în integralitate, pe noi baze, în conformitate cu legislația națională și directivele europene. 


"Între municipiul Constanța și BERD există un contract, iar în cadrul contractului, BERD oferă asistență tehnică și juridică municipiului, în valoare de aproximativ 500.000 de euro. Mai exact, BERD angajează și plătește experții ce sprijină municipalitatea în regândirea întregului cadru necesar unui transport public decent, în prima etapă, modern, în a doua etapă și performant, în cea de-a treia etapă. Dacă ne uităm la tot ceea înseamnă transport, constatăm că situația reală nu este cea la un nivel decent. Am identificat probleme la toate tipurile de transport", a precizat Decebal Făgădău. 


"Nu voi modifica sau iniția vreo hotărâre de consiliu local"


Interviul a fost încheiat cu o întrebare firească, în contextul în care edilul Constanței ne-a recunoscut că nu este de acord cu această practică a subînchirierilor. Tocmai de aceea, Decebal Făgădău a fost întrebat dacă are în plan să "umble" la hotărârea de consiliu local care reglementează transportul de persoane în municipiul Constanța, astfel încât să fie stipulată foarte clar interzicerea împrumutării avizului de traseu de către firma care a câștigat dreptul de a transporta călători în municipiul Constanța, către alte societăți comerciale. 


"Nici la nivelul autorității locale, nici la nivelul orașului, nu avem foarte multe competențe. În momentul în care s-a semnat un asemenea contract cu BERD, nu mai există libertatea totală de a face tot ce-ți propui. Ba mai mult, nici măcar nu-mi doresc acest lucru. Îmi doresc ca orice decizie voi propune spre aprobare să fundamenteze pe lege și opiniile specialiștilor. Cu alte cuvinte, eu nu voi modifica sau iniția vreo hotărâre de consiliu local fără să mă consult din punct de vedere tehnic cu specialiștii BERD", a conchis primarul Constanței. 


Comentează știrea

soferul
13 octombrie 2017
sovietic

Poate identifica primarul si cum se reuseste RAR ul sa autorizeze toate jafurile , inlcusiv pe cele are RATC sa scoata fum prin oras. Sau trebuie cumva toata tara sa dea bani sa aiba Fierea autobuz nou cu care sa mearga cu insigna PSD in piept prin Bucuresti ?

Dura Lex
13 octombrie 2017
vraja marii

Poate ati uitat, dar Shaideh a avut asa grija de investitii si dezvoltare sub bulaul lui Dragnea Mazare si Constanescu si uite ce dezvoltare am tot avut in oras cu PSD ul la frana orasului...

O
13 octombrie 2017
Pla

Se dau spagi mari de tot ...

Alexandru
13 octombrie 2017
Maxi Taxi

Știe el.Coiciu..de la RATC...ca doar el a condus primul firma de maxim Taxi....iar acum conduce și CA_ul de la RAR

Star Trek
13 octombrie 2017
Seria noua

Amintiri despre viitor.Fagadau ne povesteste cum va curge lapte si miere in viitorul pesedist al orasului nostru.Fagadau ai zis ? Gloria transportului in comun am spus.Evrika ! Azi am aflat ce bube a descoperit Fagadau in legislatie,ca d-aia nu mergea treaba bine.Fagadau dezavueaza interpretarea legii.Uite unde a fost buba.Ca daca n-ar fi ,nu s-ar mai povesti.

Cetatean
22 octombrie 2017
Si legislatia ??

Domnule primar! Vreti sa spuneti ca daca subinchiriezi nu mai ai nici un fel de responasbilitate. Sunt reguli legate de condotiile de pierdere a autorizatie de transport persoane. Numarul de pasageri, vechimea si starea mijlocului de transport, calatori fara bilete, pregatire soferi, echipament, modul de comportare al soferilor, culoare masini si marcarea acestora, statii etc. Cateva abateri de acest gen ar trebuii sa duca la pierderea autorizatie de transport. Chiar credeti ca va crede cineva ca nu se poate ?

ROMAN
24 noiembrie 2017
transport in comun

IN 27 DE ANI DE LA ASA ZISA REVOLUTZIE, CONSTANTZA SI CONSTANTZENII BATJOCORITI DE NISTE BANDITZI SI DERBEDEI POLITICI, INDIFERENT DE PARTIDUL DIN CARE AU PROVENIT POLITICIENII ROMANI DE LA NIVEL LOCAL SI CENTRAL, STRAMOSUL TUTUROR PARTIDELOR A FOST F S N - UL ! EXISTA SI OAMENI POLITICI DE OMENIE, DAR ACESTIA POT FI NUMARATZI PE DEGETELE DE LA O MANA, CU TOATA URA SI DISPRETZUL UNORA SI ALTORA, EXEMPLE POT FI DATE, CA : CALIN POPESCU TARICEANU, CRIN ANTONESCU, VICTOR VIOREL PONTA !

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4571 secunde