Propunere legislativă

Examenul pentru carnetul de șofer va fi înăsprit. Trei probe practice cu polițiști diferiți. "Așa vom termina cu șpaga"

9395
12
Examenul pentru carnetul de șofer va fi înăsprit. Trei probe practice cu polițiști diferiți.
Slaba pregătire a candidaților pentru obținerea permisului de conducere l-a determinat pe deputatul constănțean Florin Gheorghe să inițieze un proiect cu o serie de modificări ce vizează elevii școlilor de șoferi.  Deputatul crede că este nevoie de înăsprirea examenului, din cauza numărului mare de accidente grave provocate de șoferii începători.  Potrivit unei statistici, aproximativ un sfert dintre șoferii începători provoacă un accident cu victime în primii cinci ani pe șosele. 


"Unii nu cunosc nici semnele de circulație"


Potrivit proiectului inițiat de Florin Gheorghe, candidații vor fi nevoiți să treacă 4 probe și nu 2, așa cum se întâmplă în prezent. Pentru a obține permisul de conducere, vor fi obligatorii atât proba teoretică, cât și trei probe practice: proba de condus în poligon, proba practică de traseu în localitate și proba practică pe timp de noapte. Totuși, în urma unui amendament depus la proiect, proba practică pe timp de noapte a fost înlocuită cu proba conducerii în afara localității. 


"S-a văzut că după simplificarea examenului s-au înmulțit și accidentele destul de grave. Permisul îl poate obține aproape oricine, toți ne lovim în trafic de șoferi care nu cunosc nici cele mai elementare reguli de circulație. Unii nu cunosc nici semnele de circulație. Sunt foarte multe voci care spun că încă se practică mita pentru obținerea permisului auto. Tocmai pentru a combate acest lucru, eu propun ca probele practice să fie susținute în zile diferite, cu examinatori diferiți. Atunci, cred că ar fi mult mai greu să găsești trei examinatori pe care să-i mituiești", a declarat pentru "Cuget Liber", Florin Gheorghe, deputat în Parlamentul României. 


"S-a terminat cu practici de genul"


Reprezentanții școlilor de șoferi din Constanța sunt de părere că proiectul ar trebui să se axeze pe o reducere a perioadei de examinare, astfel încât problemele cu listele de așteptare să ia sfârșit. "Mita s-a dus de vreo 4 sau 5 ani. S-a terminat cu practici de genul. Aces-tea sunt doar bănuieli, dar în realitate nu mai există așa ceva. Mai degrabă, ar trebui redusă perioada de examinare, de la 40-45 de minute, la 10-15 minute. De asemenea, nu trebuie să-i ceri unei fe-mei mecanică, la proba de examinare practică. Este ceva greșit. Nici noi băr-bații nu știm, darămite femeile", a afirmat Niculae Dicu, directorul Școlii de șoferi DIA Auto.


Din discuțiile purtate până acum cu reprezentanți ai școlilor de șoferi și oficiali ai Ministerului Afacerilor Interne, s-a ajuns la concluzia implementării unui amendament la proiect, care să excludă proba pe timp de noapte, iar aceasta să fie înlocuită cu proba conducerii în afara localității. Proiectul se află în dezbatere la Senat, a trecut de 2 comisii și cel mai probabil, vara viitoare ar putea fi adoptat. 


Comentează știrea

12 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
boc
5 decembrie 2016
adică 3 spagi

Adică vor fi 3 spagi in loc de una

mihai
6 decembrie 2016
Scoli de soferi f slabe

Instructorii sunt f slabi, nu elevii. Elevii stiu doar ce-i invata acesti instructori. Care este procentul de promovabilitate pt fiecare instructor? Pe cei slabi de ce nu-i dati afara? Doar pt ca in trecut au fost .....?

dan
6 decembrie 2016
panarame

totul tine de civilizatie. poti sa faci si 10 probe, ghertoiul dupa ce s-a vazut cu permisul in mana tot ghertoi ramane.

Numarul 4
6 decembrie 2016
Subscriu

Aici cam asa este.

Răspuns la: panarame
Adăugat de : dan, 6 decembrie 2016
totul tine de civilizatie. poti sa faci si 10 probe, ghertoiul dupa ce s-a vazut cu permisul in mana tot ghertoi ramane.
Ioan
6 decembrie 2016
inchideti scolile

Scolile de soferi, care nu promoveaza un numar de 60% elevi intr-un an, sa fie inchise. Astfel se vor implica in pregatirea viitorilor soferi.

cetatean
6 decembrie 2016
complicatii

Dupa cum observati, ca si in multe alte domenii, ai nostri politicieni in loc sa simplifice lucrurile ei le complica...asta arata "lipsa de imaginatie", sincer d-le deputat. Problema multor soferi nu e indemanarea ci educatia si respectul fata de legi si ceilalti soferi. Propune o lege sa i se confiste masina bizonului si sau puscarie si sau anularea pe viata a permisului sa vezi cum disciplinezi golanii. Corect? Eu vad ca unul a omorat cu masina 3 oameni si nu a facut nici o zi de puscarie....Nu mai complica nene lucrurile. Mai vrei idei legislative?Uite: Ai prins politistul luand mita- inchisoare pe loc si pierdea definitiva a vechimii in munca si a pensiei (inclusiv...speciale). Sa stie ca degeaba a fost in politie 20 de ani daca a luat spaga chiar si o singura data... Buna ideea, corect...?

asa e dane
6 decembrie 2016
educatia e de vina

sau mai degraba lipsa ei. Poti sa-i pui la 10 cazne pe astia de 18 ani, pardon probe, dar cu milioanele de ghertoi si analfabeti care au deja carnet ce faci ? E o masura tampa si discriminatorie. Partea cu proba tehnica nici nu o mai comentez, in ceea ce priveste conceptele de combustie pe motoarele de generatie noua m-ar mira sa stie vreun examinator ceva. Majoritatea ce stiu e din "mecanica" aia din 70 cu 1310 pe coperta. Lucrurile au evoluat spectaculos de-atunci. In fine, nu asta e ideea. Ideea e ca asa ceva nu-ti cere nimeni nicaieri in lumea civilizata. Zilele in care suflai in jicler sunt doar a amintire a epocii de aur. Ar trebui umblat la scolile de soferi dar mai ales la scolile generale si la licee ca de-acolo se formeaza elevul si omul. Din societate nu ai ce exemple sa ai. Dupa revolutie esalonul doi de nomenclaturisti a pus mana pe putere si nu mai scapam de ei. Atat prostie si rapacitate e greu de imaginat. Au facut tari bucati in incompetenta si hotia lor. De-aldi Secureanu si restul de securei.

Paul
6 decembrie 2016
Marlani cu scoala

Degeaba,cine e neam prost conduce ca dobitocul si daca are doctorat. Asa este,sunt multi analfabeti functionali cu carnete,dar important este totusi sa fii civilizat ca pieton si ca sofer. Priviti cat de multi dementi cu studii superioare ne conduc tara,ei si in traffic sunt melteni,ce credeti?...Bunul simt nu il inveti la scoala de soferi.

robert
6 decembrie 2016
ete fleosc

se lucreaza cu materialul clientului aka IQ-ul lui. ce vina are instructorul daca are ghinion sa-i vina idioti la cursuri? ii spune instructorul nu acorda prioritate sau fa jaloane pe bulevarde dupa ce-ti iei carnetul? au scolile sau liceele generale baremuri de absolvire de ati ajuns la procentele scolilor de soferi? probabil esti vreun antitalent frustrat care a dat de nenumarate ori ex si cauti motive in alt parte gen instructorul nu-i bun, profu de legislatie asijderea, masina era mov, si batea pivotul din dreapta, examinatorul era intr-o pasa proasta etc.

Răspuns la: Scoli de soferi f slabe
Adăugat de : mihai, 6 decembrie 2016
Instructorii sunt f slabi, nu elevii. Elevii stiu doar ce-i invata acesti instructori. Care este procentul de promovabilitate pt fiecare instructor?...
cautati macar pe net cine sunt instructorii auto in realitate
6 decembrie 2016
@ robert

un elev de scoala generala sau de liceu, daca a avut profesori prosti o sa iasa prost din liceu. un elev care ia examenul de sofat pe bani pt ca a avut un instructor prost te poate omora in trafic. asta e diferenta: viata sau MOARTEA. si asta depinde de instructorul f slab care e tinut pe post doar pt ca inainte acel instructor o fi fost ...... sau ....... de asemeni, instructorii scolilor de soferi ar trebui testati f des psihologic si psihiatric, dar pe bune, nu doar obtinerea unei stampile de la un doctor corupt.

12 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.33 secunde