S-a schimbat legea

Disperare în service-urile auto: "Vor să ne închidă!"

1782
4

Articole de la același autor

Service-urile auto sunt obligate, începând din această lună, să le asigure clienților posibilitatea de a asista direct sau prin camere de supraveghere la reparațiile pe care le fac. Marea majoritate a service-urilor s-a conformat, însă reprezentanții acestora spun că au avut de făcut schimbări importante, iar investiția nu va fi recuperată "decât la adânci bătrâneți". 


Documentul care prevede obligativitatea service-urilor auto de a le asigura clienților posibilitatea de a asista la reparații a fost publicat în Monitorul Oficial în martie 2013, dar a intrat în vigoare începând din luna septembrie, pentru a le da, astfel, răgaz proprietarilor service-urilor să se pună la punct cu modificările. Totuși, deși legea "i-a așteptat" un an și jumătate, unii dintre reprezentanții service-urilor habar nu au despre această lege. Este cazul unui service de pe bulevardul I.C. Brătianu, din zona Policlinicii CFR. "Nici nu știam de legea asta", a fost reacția reprezentantului. 


Service-uri închise, evaziunea în floare 
"Gurile rele" spun că din momentul în care vor fi efectuate controale la service-uri, cele mici, de cartier, vor fi închise definitiv, întrucât nu au bani pentru a-și pune la punct aceste "detalii" costisitoare. De altfel, reprezentanții unor service-uri își dau cu părerea despre acest subiect, spunând că deja cunosc cazuri concrete de persoane care au service-uri micuțe, în curte, și care au ales să lucreze "cu ușile închise". Astfel, nici nu mai plătesc bani la buget, nici nu mai au controale, taxe, autorizații sau alte datorii. "E mai bine pentru ei. Cei care au service-uri mici cu siguranță că vor fi închiși, dar se vor descurca, vor funcționa fără autorizații. Deja au început să se formeze acest fenomen. Sunt persoane care asta au făcut toată viața, în garajul lor de acasă. Așa că acum se formează un fel de cluburi. Oamenii, dacă vine cineva să-i întrebe ce fac acolo, spun că le repară mașinile prietenilor sau ale rudelor, astfel că nu are nimeni ce să le facă", spune Răzvan, reprezentant al unui service auto din Constanța. 


S-au pregătit din timp 
Potrivit actului normativ, proprietarii de autovehicule vor putea să asiste la lucrările de reparații efectuate în service-urile auto, fie direct, fie indirect, prin sisteme audio-video. Astfel, operatorii economici vor fi obligați să pună la dispoziție un spațiu amenajat de unde clientul să poată vizualiza, direct sau prin intermediul unei camere video, intervențiile executate de angajați asupra propriei mașini. Majoritatea service-urilor auto din Constanța s-a conformat cu această decizie. 


Marian, reprezentantul service-ului Euro Group Service spune că a făcut investiții serioase de când știa că intră în vigoare legea.  "De când cu legea ne-am conformat, dar normal că nu ne convine. Investiția a fost foarte mare și nu știm când o vom recupera. E greu și că ne obligă să ținem trei luni stocate înregistrările. Camerele n-ar fi fost o problemă, pentru că nu ar costa chiar așa mult, dar prețul mare este la sistemele de stocare. Noi am ales să punem și camere și să amenajăm și sală, pentru că cine știe ce vor mai spune pe viitor", explică reprezentantul service-ului situat în zona Amzacea. 


De asemenea, Vasile Tănase, patronul service-ului Ascendos, spune că lucrurile merg din ce în ce mai prost, iar pretențiile sunt din ce în ce mai mari. "De luna viitoare vor începe controalele, astfel că trebuie să fim în regulă. Au din ce în ce mai multe pretenții, vor să ne închidă!".


Service-urile auto care nu se conformează regulilor riscă să le fie suspendate autorizațiile tehnice de funcționare. 


Conform inițiatorilor, măsura este necesară întrucât beneficiarul de servicii de reparații auto și alte activități de întreținere are dreptul să fie informat în legătură cu piesele, ansamblurile și materialele utilizate, pentru a fi eliminată orice suspiciune că acestea sunt false, contrafăcute, reutilizate, nu au carac-teristicile corespunzătoare sau au termen de valabilitate depășit. 




Comentează știrea

GIGI
25 septembrie 2014
MAMA-MIA

...deci , cacat cu perja !!!

trutrucea vasile
25 septembrie 2014
ok merg la firme mari cu renume

si vreau sa schimb uleiul si sau o roata i-mi cere aproape cat Costa micuta Masina LOGAN MATIZ SI ALTE MICUTE ATUNCI ce sa facem noi spune-ti voi CEI CU MASINI BLINDATE care sunte-ti FRUNTEA TARIIIIIIIIIIIII ASTEPT UN RASPUNS INDIFERENT DE CAT DE PLACUT SI SAU NEPLACUT DAR SA FIE CONCLUDENDENT

giony
25 septembrie 2014
Cursuri afaceri online GRATUIT

Cursuri afaceri online GRATUIT. Daca vrei sa inveti cum sa castigi cel putin 300 $ pe luna trimite mesajul "trimite curs" la mail : [email protected] si vei primi toate informatiile necesare.Rog seriozitate ,pentru ca voi lucra numai cu oameni corecti,seriosi ,harnici si perseverenti si care stiu sa astepte rasplata interziata.Drumul este lung si sigur,dar asigura stabilitatea financiara pe viata.

Marian
1 octombrie 2014
stire incorecta

Dra/Dna Iliescu, de curiozitate daca cititi textul de lege o sa constatati ca nu e dracul chiar asa de negru. Clienti atelierului pe care il administrez si care e dotat cu camere sunt incantati, in lege nu scrie ca trebuiesc pastrate inregistrarile 3 luni asa cum sustineti in articol. Clientului trebuie sa i se puna la dispozitie un spatiu separat de zona de lucru de unde sa aiba acces in mod direct sau prin intermediul unui sistem video la modul cum sunt efectuate lucrarile la masina sa. Ce e rau in asta? Obligativitatea standului de probe pentru frana si geometria rotilor este foarte utila pentru ca ma asigur ca pleaca clientul multumit. Inca nu am stand de frana dar sigur in luna urmatoare o sa il achizitionez pentru ca vreau sa conving clientul de calitatea lucrarilor pe care le efectuam. Este destul de scump dar ma costa mai mult daca ma da vreun client in judecata ca nu am facut treaba buna NU AM DREPTATE?

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4822 secunde