De ce nu mai merită să înmatriculezi mașina pe Bulgaria. Șase MOTIVE foarte clare!
Articole recomandate
Tablou de 2 milioane de euro, furat din Anglia în timpul pandemiei, descoperit în România
19 Aprilie 2024
Iepurașul Pompier invită copiii să petreacă alături de salvatorii constănțeni. Distracţie şi surprize pentru cei mici
19 Aprilie 2024
Proiectul 4NORM-ality, implementat la Constanţa: "Se doreşte responsabilizarea deţinutului, pentru o mai uşoară reintegrare socială"
19 Aprilie 2024
16 vehicule, puse sub sechestru în urma unor percheziții
18 Aprilie 2024
După cum bine se știe, taxa de înmatriculare sau timbrul de mediu, cum se numește în ultima variantă, a avut ca efect direct înmatricularea mașinilor în Bulgaria. Motivul este clar: ocolirea plății sumei aferente taxei impuse prin lege.
Poate pentru mulți posesori de mașini această portiță, înmatricularea mașinii în Bulgaria, ar putea fi cea mai bună variantă. Dar, cu toate acestea, există și câteva motive pentru care ar trebui să se gandească un pic mai mult înainte de a face acest lucru. Promotor.ro prezintă șase motive care te-ar putea face să te răzgândesti:
1. Nu ești proprietarul mașinii! Acest aspect reiese din actele de înmatriculare pentru simplul motiv că mașinile pot fi înmatriculate în Bulgaria doar pe firmă sau pe persoană fizică de cetățenie, evident, bulgară.
2. Pentru ca numele tău să apară, totuși, în aceste acte, este necesar să te limitezi doar la prima variantă, adică să înmatriculezi mașina pe persoană juridică menționându-se numele tău ca și utilizator al vehiculului intr-o procura. Dar, acest lucru nu îți conferă dreptul de prorietate asupra bunului, deci rămâi la mâna proprietarilor bulgari care oricand pot vinde masina.
4. Dacă vrei să elimini problemele semnalate în primele două puncte și totuși vrei să înmatriculezi mașina în Bulgaria nu trebuie decât să obții rezidența în țara vecină. Dar acest lucru înseamnă că pe o perioadă de 5 ani, la intervale de 6 luni, să mergi în Bulgaria pentru prelungirea vizei.
5. Nu plătești impozite anuale catre statul român, în schimb plătești statului bulgar.
6. Un lucru foarte interesant care a apărut odată cu ultimele versiuni ale taxei de înmatriculare, pardon timbru de mediu, este faptul că autoturismele non-euro, Euro 1, Euro 2, precum cele Euro 5 și Euro 6 cu motoare până în 2.000 cmc, sunt mai ieftine in vederea înmatricularii în România.
Poate pentru mulți posesori de mașini această portiță, înmatricularea mașinii în Bulgaria, ar putea fi cea mai bună variantă. Dar, cu toate acestea, există și câteva motive pentru care ar trebui să se gandească un pic mai mult înainte de a face acest lucru. Promotor.ro prezintă șase motive care te-ar putea face să te răzgândesti:
1. Nu ești proprietarul mașinii! Acest aspect reiese din actele de înmatriculare pentru simplul motiv că mașinile pot fi înmatriculate în Bulgaria doar pe firmă sau pe persoană fizică de cetățenie, evident, bulgară.
2. Pentru ca numele tău să apară, totuși, în aceste acte, este necesar să te limitezi doar la prima variantă, adică să înmatriculezi mașina pe persoană juridică menționându-se numele tău ca și utilizator al vehiculului intr-o procura. Dar, acest lucru nu îți conferă dreptul de prorietate asupra bunului, deci rămâi la mâna proprietarilor bulgari care oricand pot vinde masina.
3. Fiind utilizator al mașinii înmatriculate în Bulgaria și nu proprietar, nu poți solicita informații despre autoturism de la autoritățile/instituțiile statului vecin. Un exemplu ar fi sa afli daca masina are impozitul platit sau daca asigurarea RCA mai e valabila.
4. Dacă vrei să elimini problemele semnalate în primele două puncte și totuși vrei să înmatriculezi mașina în Bulgaria nu trebuie decât să obții rezidența în țara vecină. Dar acest lucru înseamnă că pe o perioadă de 5 ani, la intervale de 6 luni, să mergi în Bulgaria pentru prelungirea vizei.
5. Nu plătești impozite anuale catre statul român, în schimb plătești statului bulgar.
6. Un lucru foarte interesant care a apărut odată cu ultimele versiuni ale taxei de înmatriculare, pardon timbru de mediu, este faptul că autoturismele non-euro, Euro 1, Euro 2, precum cele Euro 5 și Euro 6 cu motoare până în 2.000 cmc, sunt mai ieftine in vederea înmatricularii în România.
Sursa: www.promotor.ro
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole din aceeași secțiune
Luni, 15 August 2016
Luni, 15 August 2016
Luni, 15 August 2016
Sâmbătă, 13 August 2016
Luni, 15 August 2016
Luni, 15 August 2016
Luni, 15 August 2016
Duminică, 14 August 2016
Duminică, 14 August 2016
Duminică, 14 August 2016
Duminică, 14 August 2016