Șoferi, aveți grijă!

Controale în trafic la Constanța și amenzi de până la 18.000 de lei!

2147
5
Noua instituție cu rol de supraveghere a traficului, Inspectoratul de Stat pentru Control în Transportul Rutier și-a intrat în pâine.

E drept, încă mai sunt multe detalii de pus la punct, precum găsirea unui sediu și tipărirea proceselor verbale, dar acestea nu-i împiedică pe inspectori să facă verificări în trafic.

Inspectoratul de Stat pentru Control în Transportul Rutier (ISCTR), instituția care a preluat atribuțiile de control ale "suratelor" Autoritatea Rutieră Română, Registrul Auto Român și Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a devenit funcțional. Inspectorii au ieșit pe teren și efectuează verificări pe principalele artere din județ, principalii vizați fiind transportatorii de mărfuri și de persoane. Iar amenzile au început să curgă, mai ales că în intervalul decembrie 2011 (de când a fost înființată instituția) și până la începutul lunii martie 2012 (când și-a început, efectiv, activitatea de control), singurii care au efectuat controale au fost polițiștii de la rutieră. "Am constatat că operatorii au «uitat» de documentele care trebuie să nu lipsească de la bord. Cele mai multe sancțiuni aplicate, în ceea ce privește transportatorii de mărfuri, au vizat lipsa documentelor de la bord, respectiv a contractului de leasing, actul privind transportul contracost, certificatul de competență profesională al șoferului etc. În schimb, în ceea ce privește transportul de persoane, au fost aplicate amenzi șoferilor pentru depășirea numărului de călători", ne-a declarat Titi Stan, reprezentant al ISCTR Constanța.

De altfel, măsurile luate de inspectori au stârnit deja vâlvă în rândul șoferilor microbuzelor de transport persoane; mai nou, aceștia se feresc să mai ia pasageri în plus, de teama amenzilor usturătoare. Căci, așa cum a subliniat și Titi Stan, amenzile sunt consistente. "Nu este normal ceea ce se întâmplă, cu pasageri care călătoresc în picioare, oameni înghesuiți în microbuze, în condițiile în care legea permite operatorului să mai pună la dispoziție o mașină. De exemplu, dacă la cursa de la 11,30, în autogară sunt mai multe persoane decât capa-citatea microbuzului, este legal ca operatorul să mai pună la dispoziție o mașină, pe aceeași rută și în același program", a adăugat Titi Stan. Iar amenda, pentru încărcarea microbuzelor peste capacitate, este între 14.000 și 18.000 de lei.

Amenzi usturătoare

Hotărârea de Guvern 69/2012, privind încălcările rutiere sanc-ționate de ISCTR și amenzile aplicate a fost publicată la începutul lui februarie 2012 și prevede trei categorii de abateri:

r abateri foarte grave, sanc-ționate cu amenzi între 14.000 lei și 18.000 de lei,

r abateri grave, pentru care sunt aplicate amenzi între 8.000 și 12.000 de lei,

r abateri minore, pentru care amenzile sunt între 3.000 și 6.000 de lei.

Printre abaterile foarte grave se numără efectuarea transportului fără licență sau cu actul expirat ori suspendat, depășirea greutății maxim autorizate cu aproximativ 20%, utilizarea unor autovehicule cu defecțiuni tehnice periculoase privind sistemul de frânare, siste-mul de direcție, punți, roți, anvelope și suspensie etc, depășirea nu-mărului maxim de locuri

Printre abaterile grave, menționăm: transportarea de pasageri fără bilet sau legitimație de călătorie, efectuarea transportului de per-soane sau mărfuri cu alte vehicule decât cele destinate, prin construcție, categoriei, respectiv tipului de transport etc.

Iar printre abaterile minime se numără oprirea microbuzelor în alte spații decât cele special amena-jate, neinformarea privind portul centurii, numărul de locuri și alte informații destinate călătorilor, necompletarea foii de parcurs etc.

Procesele verbale vor veni în 6 luni!

Trebuie menționat, însă, că la ora actuală inspectorii ISCTR Con-stanța nu eliberează și procesele verbale de contravenție.

"În momentul controlului, inspectorii fac constatarea în scris, dar procesele verbale vor fi trimise ulterior, după tipărirea lor. Conform Ordonanței 2/2001, procesele verbale pot fi trimise în termen de șase luni de la constatarea contravenției", a subliniat inspectorul Titi Stan.

Atribuțiile inspectorilor de trafic

Potrivit legislației, inspectorii ISCTR au atribuții în oprirea în trafic și controlarea autovehiculelor folosite la transport rutier - a celor de marfă, dotate cu remorcă sau semiremorcă, care nu depășesc 3,5 tone și a celor de persoane, care au cel mult nouă locuri pe scaune (inclusiv conducătorul auto), cât și autoturismele - școală, utilizate în pregătirea practică a celor care doresc să obțină permisul de conducere, și a mașinilor autopro-pulsate pentru lucrări.

Inspectorii de trafic trebuie să verifice condițiile de siguranță a transporturilor rutiere, condițiile de protecția mediului, starea tehnică a autovehiculelor, masele și dimensiunile maxime admise pe drumurile publice, tariful de utilizare și tariful de trecere pe rețeaua de drumuri naționale din țara noastră. 

Comentează știrea

steven
27 martie 2012
curenta

aproape permanent microbuzele si autobuzele din autogara sud,pleaca cu oamenii in picioare,dar nu se sesizeaza nimeni.daca le spui soferilor sau taxatorilor ca nu-i normal,te da jos.

Mihai
27 martie 2012
Transport

Puteti sa faceti mii de controale, soferii de pe ruta Murfatlar-Constanta fac ei pe dracu in patru si tot se strecoara in trafic cu masinile full de calatori, vorbesc la telefoanele mobile, fumeaza in timp ce conduc si se anunta unii pe altii daca sunt controale, vorbesc urat cu calatorii, le obliga pe taxatoare sa nu dea bilete la toti calatorii pentru a le iesi si lor putina spaga acolo pentru buzunarele lor (ex.: sofer Solzaru Florin de pe CT-12-EVL), se fugaresc in trafic unii pe altii sa nu cumva sa ia calatori din statii unul mai mult decat altul... efectiv traim clipe de cosmar cu soferii de pe aceasta ruta...

stancu
27 martie 2012
transport

ai dreptate mihai dar hai sa facem noi calatorii ceva sa semnam o petitie spre exempu in care sa solicitam eu stiu prefectului presedintelui cj sa infinteze linii ale ratc pe rute cum ar fii cta murfatlar mangalia cta navodari cta

nelu transportelu
27 martie 2012
ihim

auzi mai steven, pe tine cine te opreste ca atunci cand te da jos dom' sofer sa pui mana pe tel, sa formezi 112 si sa spui ca doar ce aplecat un microbuz supraaglomerat in directia ...., si ca are nr CT ...... ?

cosmin
27 martie 2012
microbuze

Nu stiu daca acest articol se refera si la microbuzele din oras, dar eu, pentru 1 leu, cat costa o cursa cu 304 sau 310 si te duce dintr-un cap in altul al orasului, as merge in orice conditii (timp lung de ajungere la destinatie si stat in picioare). Cine nu prefera aglomeratia, din punctul meu de vedere, poate circula cu TAXI. Eu, personal, le multumesc celor care practica astfel de tarife!

Articole pe aceeasi tema

Pagina a fost generata in 0.3296 secunde