Constanța, paralizată de greva RATC. Mazăre vrea să privatizeze traseele

2892
43

Articole de la același autor

Începutul anului școlar a venit cu "surprize" la Constanța. Ieri dimineață, șoferii Regiei Autonome de Transport în Comun (RATC) Constanța au intrat în grevă, supărați fiind de salariile mici pe care le au. Aceștia au cerut dublarea salariilor, însă ceea ce au primit a fost o… trimitere în judecată. Primarul Constanței a specificat că greva este una ilegală.

Protest spontan la Regia Auto-nomă de Transport în Comun. Autobuzele RATC nu au mai ieșit, ieri, pe traseu. Șoferii s-au adunat în curtea RATC dis de dimineață, spunând clar și răspicat că nu vor mai pleca în cursă până nu li se va renegocia contractul de muncă. Angajații au făcut o listă cu cereri pe care au înaintat-o directorului RATC, Ovidiu Cristian Tănase.

Vor salarii duble 

Cea mai importantă solicitare a angajaților a fost creșterea salariului de la 1.000 de lei, în prezent, la 2.000 de lei.

"Avem salariul maxim 1.200 de lei în care intră și toate sporurile și ne-am cam săturat. Dacă nu muncim cel puțin trei sâmbete și duminici pe lună nu ne luăm nici salariul de bază. Este bine că am ales ziua aceasta ca să vadă și oamenii cum este fără transport în comun...", spun șoferii RATC.

Pe de altă parte, directorii RATC spun că ceea ce vor șoferii este o aberație și că, în mod cert, nu vor primi ceea ce solicită.

"Nici în cele mai frumoase vise nu veți primi ceea ce cereți. Este imposibil. Vreți să vă mințim? RATC-ul scoate, pe lună, cam 20 de miliarde (lei vechi - n.r.), dintre care 17 dăm pe salariile angajaților. Păi dacă vreți salarii duble, de 2.000 de lei pe lună, asta ar însemna să avem profit dublu, adică să dăm 34 de miliarde nu-mai pe salarii. Acest lucru nu se va în-tâmpla, nu a-vem de unde", a încercat Du-mitru Coi-ciu, direc- tor adjunct al RATC, să-i lă-murească pe angajați și să îi facă să se întoarcă la muncă.

Au refuzat bonuri de masă de 200 de lei

Angajații RATC au dorit, pentru renegocierea contractului, ca pri-marul Radu Mazăre să se prezinte personal la sediul RATC pentru a-i asculta și a le îndeplini cerințele. Edilul, însă, le-a solicitat angajaților să se deplaseze la Primărie dacă vor să poarte discuții. După ore bune de stat în fața sediului RATC, în fața șoferilor s-a prezentat adjunctul instituției, care le-a oferit 200 de lei, în bonuri de masă, în schimbul renunțării la grevă și întoarcerii pe traseu. Șoferii, însă, au fost de neclintit. "Haideți băieți, vă rog eu frumos, măcar tura a doua ieșiți pe traseu că oricum domnul primar nu o să vină. Mai mult decât vă putem oferi eu și domnul Tănase nu o să primiți", au fost cuvintele directorului adjunct al RATC.

Greva, un șantaj

Primarul Constanței, Radu Ma-zăre, a catalogat greva angajaților RATC drept un șantaj, pierderile suferite urmând a fi recuperate de la cei care nu au muncit.

"Mi se pare intolerabil! Greva de astăzi este un șantaj atât pentru mine cât și pentru locuitorii Constanței. RATC a semnat un contract co-lectiv de muncă, iar legea spune clar că atâta timp cât ai un astfel de contract de mun-că, nu ai voie să faci grevă. Dis-cuția s-a încheiat. Conform legilor în vigoare, această grevă nu este legală, iar pier-derile vor fi su-portate de șoferii care au făcut gre-vă. În esență, știu ce se întâmplă, șoferii nu mai pot fura motorină, iar să dai un leu nu mai merge pentru că sunt controale. Din această cau-ză sunt ei supărați", a spus edilul.

Traseele RATC, scoase la licitație

Până când șoferii RATC își vor relua activitatea, primarul Con-stanței spune că a adunat toți operatorii privați de transport persoane și s-a consultat cu aceștia în vederea suplimentării numărului de microbuze pe liniile RATC. Edilul a precizat și faptul că se gândește să scoată traseele RATC la licitație. "Mi-e clar că soluția este priva-tizarea. Nu putem privatiza tot RATC-ul, ci doar traseele. Dacă vor operatorii, le dăm și autobuze", a spus Mazăre. Pentru cei cu abo-namente gratuite încă nu s-a găsit o soluție. 

"Ei nu pot circula cu microbuze maxi-taxi. Vom găsi o soluție. Până vom rezolva problema cu greva șoferilor RATC, oricâte zile va dura, cei care și-au cumpărat abona-mente vor avea, luna viitoare, zile în plus", a declarat edilul.

Directorul RATC, Cristian Ovidiu Tănase, a depus, ieri, plângere la Tribunalul Constanța împotriva greviștilor, pentru a se declara legalitatea sau ilegalitatea grevei. Soluția urmează a se da astăzi.

Andreea ILIESCU 

Comentează știrea

43 comentarii. Pagina 1 din 5. Click pe pagina dorită : 1 2 ...5 
florin
17 septembrie 2013
hotul

de ce nu este rentabil ratc si e mai rentabil un microbuz cu 1 leu biletul?

florin
17 septembrie 2013
hotule

unde este trasportul electric ieftin? l-a desfintat sa poate spune acuma ca nu e rentabil ratc. sunt mai multi directori acolo decat soferi. fura mazare si gasca lui pe rupte de acolo. drogatul isi bate joc de noi si ptr un pui si o sticla de ulei il votati toti.

transevren
17 septembrie 2013
un super mafiot

haideti sa ii copiem pe amaratii si imbecilii pensionari care, pentru un kg de zahar se strang intr-un numar colosal la vot cu o singura dorinta, aceea de a il vota pe mazare, ne unim ( pe net - ne dorim o schimbare- pe facebook )si il schimbam, alta solutie nu ne-a mai ramas

Pastaie
17 septembrie 2013
Primaru' pensionarilor

A fost "schimbata" conducerea RATC acum 1 an. De fapt a fost adus acest nou director peste cei ce erau deja. Adica au rezolvat problema managementului defectuos prin aducerea unor oamenii fara experienta in transport si pastrandu-i si pe cei dinainte! Trebuiau dati toti afara in frunte cu hotul de Coiciu si Ibram care erau mana in mana cu Mazare! Solutia e simpla: regandirea traseelor si controlul calatorilor la sange! Sa nu mai urce controloarele in autobuz sa verifice bilete si cand dau de satra de tigani sa ii treaca cu vederea de frica, soferii sa nu mai fie complici la decaderea regiei prin acceptarea de bani in locul biletelor (acestia ar trebui concediati pe loc!). Un oras precum Constanta are nevoie de transport public de stat! Dar imbecilul de Pastaie vrea sa isi ia bani si de la privati ca de la RATC nu ii mai iese nimic! Cu ignoranta constantenilor si cu pensionarii dresati cu pui si ulei nu vom scapa niciodata de acest primar de 2 bani!

cristina
17 septembrie 2013
E MAI CONVENABIL MICROBUZUL IMPUTIT TOT CU 1,50 CA LA AUTOBUZ?

cum e mai convenabil intr-un microbuz nesigur, imputit si CARE CULMEA BILETUL E TOT 1,50 CA LA AUTOBUZUL RATC? A E MAI BINE SA MERGI IN MAXI TAXI IN NESIGURANTA SI IN MIZERIE SI IN LOC DE AUTOBUZ RATC? PAI DA CA-S FIRMELE LOR DE MAXI-TAXI ASA CA DE AIA SE CERE DISTRUGEREA RATC CA SA FACA MAZARE SI GASCA AFACERI...........OPS! POATE NU ATI VAZUT AZI CA M ICROBUZELE CIRCULA GOALE LA MARE LA SOARE:))

Ovidiu
17 septembrie 2013
Nu este normal

Ce s-ar intimpla daca cei de la RAJA ar face o greva spontana si ar opri apa, cei de la ENEL curentul, brutarii nu ar mai face paine.Chiar daca ar avea dreptate soferii nu au voie sa-si bata joc de constanteni in una din cele mai aglomerate zile ale anului.Te tine cineva cu forta la ratc ce esti legat de glie ca pe vremea lui Mhai Viteazu,nu-ti convine pleaca la alta firma.Atacati continuu firmele de maxi taxi-fara concurenta lor ratc ar fi marit pretul biletului de cateva ori pe an.Comparati lungimea traseelor de maxi-taxi,zonele pe care le deservesc si veti intelege de ce muti calatori le prefera . RATC nu a mai modificat traseele de 40 de ani iar intre timp orasul s-a mai schimbat .s-a pus problema privatizarii insa patronii nu vor sa accepte si gratuitatile pentru babe - nu cumva aceasta masura populista a lui Mazare a ingropat ratc - sumele date de primarie ratc au fost prea mici in comparatiie cu zecile de mii de abonamente gratuite .

cip
17 septembrie 2013
pt. nr.1

Ovidiule din cauza unora ca tine au ajuns toti sa se cace in capul nostru, tu esti unul din cei care isi merita batjocura. Ar trebui ca toti sa facem greva dar din pacate sunt prea multi lasi, care asteapta ca altii sa actioneze. Bani ? sunt dar nu tii da nimeni degeaba, daca tu nu stii sa iti ceri drepturile

sindbad
17 septembrie 2013
stiut de toti

Rentabilizarea RATC-ului se face prin: anularea tuturor gratuitatilor ptr pensionari/tiganet/mocangii/etc sau acordarea a 30 calatorii/lunar; controale in fiecare autobuz, nu numai la albituri ci mai ales la colorati. Dar, nu exista interes, nu? Ptr ca prostimea e masa de vot, manevrabila, pachetabila, a gastii de hoti mazare-porcusor...Prosti, da' multi, Maria Ta...

Un om
17 septembrie 2013
Subventiile unde sunt?

Banii cu care s-au subventionat persoanele cu veniturile mici pentru transport au fost virati catre ratc sau s-a facut numai pe hartie? Profiti de regie si dupa afirmi ca e pe pierdere? Cand se reintroduc autobuzurile hotule?

carmen
17 septembrie 2013
Cum/cand scapam de mazare?

Ce sa mai spun...noi nu iesim in strada pt pretul imens platit pt. gigacalorie... Pensionarii se plimba cu autobuzele RATC ,banii nu se varsa la regie...de ce nu le-a subventionat mazare transportul cu microbuzele astea jegoase si supraglomerate?

43 comentarii. Pagina 1 din 5. Click pe pagina dorită : 1 2 ...5 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.4552 secunde