Consiliul Județean oferă două milioane de euro televiziunii Neptun

Sâmbătă, 28 Noiembrie 2009, 20:13
3485
Gașca pesedistă din fruntea orașului și a județului Constanța continuă să pompeze sume fabuloase din banii publici în conturile firmelor lor de casă. Surse din cadrul administrației județene susțin că, după modelul bunului său prieten și șef de partid Radu Mazăre, Nicușor Constantinescu, în calitate de președinte al Consiliului Județean Constanța, a alocat TV Neptun un contract de publicitate TV în valoare de peste două milioane de euro. Astfel, aproximativ 90 de miliarde de lei vechi vor fi cheltuite de autoritatea județeană pentru știri și reportaje la televiziunea condusă de prietenii de pahar și partenerii de afaceri. Tăvălugul fondurilor publice deturnate de la investiții și problemele constănțenilor către televiziunea partidului este, însă, mult mai mare. Chiar alaltăieri, Agenția Națională pentru Integritate i-a făcut plângere penală primarului Radu Mazăre pentru că a alocat, tot către SC Soti Cable Neptun SRL, peste 800.000 de euro, în contracte de publicitate. Pe lângă faptul că toată suflarea constănțeană știe că TV Neptun este televiziunea lui Mazăre și Constantinescu, deși ei s-au retras din acționariat pentru a salva aparențele, actualii patroni ai SC Soti Cable sunt prieteni și parte-neri de afaceri în alte societăți cu cei doi "moguli" locali. De aici și conflictul de interese invocat de ANI. 1.872.000 euro pentru știri și reportaje Revenind la ultima ispravă a celor care ne conduc, trebuie să precizăm că, pe data de 25 septembrie 2009, Consiliul Județean a lansat anunțul de participare cu numărul 87141/25.09.2009 privind achiziționarea "serviciului de informare și promovare a instituției pe canale TV". Anunțul implica un contract de achiziții publice, pe doi ani de zile, a cărui valoare estimativă era de 1.872.000 euro, fără TVA. În caietul de sarcini se preciza că cifra medie de afaceri a societăților doritoare trebuie să fie de minimum 2.000.000 euro, echivalent în lei la cursul BNR din 15 octombrie 2009. Postul TV trebuie să fie local sau regional cu acoperire națională, iar pentru posturile TV care preiau emisiuni de la posturile centrale este necesar ca acestea să difuzeze cel puțin patru buletine de știri pe zi, cu informații de interes local și județean. Pentru cele două milioane de euro, televiziunea câștigătoare ar trebui să realizeze spot-uri informative - publicitare, cu durata de până la 45 de secunde, anunțuri informative - publicitare (20 sec.), reportaje publicitare, de până la 120 de secunde. Câștigătorul, ținut la secret de CJC Potrivit anunțului de atribuire a contractului, data la care s-au deschis ofertele și s-a desemnat câștigătorul a fost 10 noiembrie 2009. Astfel, deși au trecut mai bine de două săptămâni, reprezentanții Consiliului Județean au refuzat să ne dea informații oficiale în legătură cu soarta celor aproape două milioane de euro. Mihaela Lungu, din cadrul Biroului de Achiziții, ne-a confirmat că licitația s-a încheiat și a fost desemnat câștigătorul, refuzând însă să ne precizeze numele societății învingătoare. Ne-a cerut să facem pentru asta o solicitare scrisă în baza legii 544/2001 sau să așteptăm să se facă public anunțul de atribuire (n.r. - în ambele cazuri ar dura câteva luni de zile). "Într-adevăr, s-a terminat toată procedura privind atribuirea contractului privind achiziționarea serviciului de informare și promovare a instituției pe canalele TV. Urmează să facem anunțul de atribuire, care va fi făcut public pe SEAP", ne-a declarat Mihaela Lungu. Deși informația este publică și, mai devreme sau mai târziu, tot vor trebui să o dea publicității, nici purtătorul de cuvânt al Consiliului Județean, Cristian Moldovanu, nu a dorit să ne ofere vreun răspuns. Ne-a cerut să îl lăsăm câteva minute să se intereseze, după care nu a mai răspuns la telefon toată ziua. Cu toate acestea, mai multe surse din cadrul instituției au confirmat că licitația a fost adjudecată de SC Soti Cable Neptun, fără a putea preciza însă care a fost suma finală. Din experiența licitațiilor trecute, putem deduce că prețul ofertat a fost un pic mai mic sau egal cu cel pus la bătaie de CJC, adică peste două milioane de euro, cu tot cu TVA. Tăcerea reprezen-tanților CJC poate fi pusă și pe seama recentului scandal iscat tot de un contract cu TV Neptun, de data acesta atribut de către Primăria Constanța. Acesta este însă cel de-al doilea contract oferit de CJC către televiziunea în cauză. În urmă cu patru luni, la sfârșitul lunii iulie, același Consiliu Județean Constanța a mai atribuit un contract de "Servicii de publicitate media TV - Rețea Internațională de Terminale Informatice România-Bulgaria" în valoare de 56.882 lei, fără TVA. Câștigătoare? Bineînțeles, tot SC Soti Cable Neptun. Contracte de 836.000 euro și cu Primăria Aceeași televiziune, avem să observăm în continuare, este o clientă fidelă la banii publici ai constănțenilor. Numai anul acesta, Primăria Constanța, condusă de Radu Mazăre, a acordat contracte de publicitate către TV Neptun, care în total au costat bugetul local 3.524.076 lei, adică peste 836.000 euro. Primul contract a fost acordat în data de 6 mai și se referă la "achiziția serviciului de publicitate TV prin intermediul unei agenții de publicitate". În caietul de sarcini se precizează că municipalitatea a achiziționat clipuri publicitare, anunțuri publicitare și reportaje publicitare, datele tehnice menționate fiind identice cu cele regăsite și în documentația licitației organizate de Consiliul Județean. Valoarea contractului propusă de Primăria Constanța și adjudecată în întregime de TV Neptun este de 2.689.076 lei, fără TVA. Potrivit Hotnews, în luna mai, Primăria Constanța a mai acordat un contract companiei Soti Cable Neptun, valoarea fiind de 835.000 de lei, adică 200.000 de euro. Obiectul contractului îl reprezenta acordarea unei finanțări neram-bursabile de către Primărie pentru ca Soti Cable Neptun să promoveze și să organizeze evenimente în cadrul Zilelor Constanței. Conform anunțului de atribuire, la licitația organizată de Primărie pentru acest contract nu s-a prezentat altă companie în afară de Soti Cable Neptun, la fel ca în cazul primei licitații, în valoare de 636.000 de euro. Licitații penale În urma acestor două licitații, Agenția Națională de Integritate a cerut Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Constanța să declanșeze urmărirea penală împotriva primarului Radu Mazăre pentru săvârșirea infracțiunii de conflict de interese. Potrivit ANI, cei doi acționari de la Soti Cable Neptun, Sorin Strutinski și Mihail Cârciog sunt parteneri de afaceri cu primarul Mazăre și Nicușor Constantinescu într-o altă firmă, Conpress Group. De asemenea, este de notorietate faptul că Mazăre și Constantinescu sunt fondatorii acestei televiziuni, ei retrăgându-se, formal, din acționariat după ce au căpătat funcții publice. Drumurile Județene vor la TV Pe același model, și instituțiile subordonate Consiliului Județean s-au apucat să organizeze licitații pentru achiziționarea de servicii de promovarea și publicitate TV. Prima care a făcut acest pas este Regia Autonomă Județeană de Drumuri și Poduri Constanța. Instituția, aflată sub comanda CJC, a lansat zilele trecute cererea de oferte pentru "servicii de informare, promovare și publicitate pe canalele TV". Pentru a se vedea la televizor, Regia de Drumuri este dispusă să cheltuiască 235.824 lei, fără TVA (aproximativ trei miliarde de lei vechi). Mulți dintre noi și-au pus firesc întrebarea de ce îi trebuie instituției contract de promovare TV, când drumurile județului sunt vai de mama lor. Cică RAJDP vrea să ne informeze despre actele normative de interes public din domeniul drumurilor, despre deciziile de interes public luate de regie, promovarea programelor cu finanțare europeană și pentru asta se vor cheltui trei miliarde de lei. Scurt și la obiect. Licitații trase la indigo De menționat este faptul că toate licitațiile, fie ele de la primărie, Consiliul Județean sau RAJDP, sunt trase la indigo, potrivite ca o mănușă pe profilul televiziunii scumpilor conducători. Aceleași cerințe și condiții tehnice se regăsesc, cuvânt cu cuvânt, în toate caietele de sarcini. "Aria de acoperire să fie minim teritoriul județului Constanța; profilul postului TV: post regional / național cu acoperire națională; iar pentru posturile TV care preiau emisiuni de la posturile centrale este necesar ca acestea să difuzeze cel puțin patru buletine de știri în 24 de ore, cu informații de interes regional. Propunerea tehnică va cuprinde: realizarea de anunțuri informative/publicitare (30 sec.), realizarea de reportaje informative/publicitare, de până la 120 de secunde". Făcând un simplu calcul, numai anul acesta, instituțiile publice constănțene, Primăria și Consiliul Județean, au atribuit, din bani publici, nu mai puțin de 2.800.000 euro și 56.800 lei, și mai urmează alte 300.000 lei, pentru a cumpăra știri și reportaje de la TV Neptun, televiziunea înființată de Mazăre și Constantinescu și condusă în prezent de prietenii și partenerii lor de afaceri. Cât de morale, cât de oportune sunt aceste cheltuieli, numai cetățenii Constanței pot să spună, deoarece acești bani sunt plătiți din buzunarele lor. În ceea ce privește legalitatea contractelor în cauză, sperăm ca instituțiile statului să facă cercetări reale.

Articole pe aceeasi tema

Pagina a fost generata in 0.1417 secunde