Comisia Europeană: Drumurile din România, cele mai nesigure din UE

9351
1
Comisia Europeană: Drumurile din România, cele mai nesigure din UE - untitled-1523366947.jpg

Articole recomandate

În timp ce drumurile europene au fost și în 2017 cele mai sigure drumuri din lume, cu o medie de 49 de accidente mortale la un milion de locuitori, România este pe ultimul loc în UE la acest indicator, în condițiile în care a avut cea mai mare rată a accidentelor mortale mortalitate din UE (98 de accidente mortale la un milion de locuitori, dublu față de media din UE), a anunțat marți Comisia Europeană, transmite Agerpres.


Numai în această perioadă, a Sărbătorilor de Paști, pe șoselele din România s-au produs nu mai puțin de 70 de accidente, în care și-au pierdut viața 20 de persoane.


Executivul comunitar subliniază că în prezent doar două state membre, România și Bulgaria, au o rată a accidentelor mortale mai mare de 80 de decese la un milion de locuitori, față de șapte state membre în anul 2010. De asemenea, în 2017 majoritatea statelor membre aveau o rată a accidentelor mortale mai mică de 60 de decese la un milion de locuitori, iar opt din aceste state aveau chiar o rată a accidentelor mortale mai mică de 40 de decese la un milion de locuitori.

În UE, Suedia (25 de decese la un milion de locuitori), Marea Britanie (27), Olanda (31) și Danemarca (32) au raportat cele mai scăzute cifre în 2017. Pe de altă parte, Estonia și Slovenia au raportat cea mai mare scădere a numărului de accidente mortale în 2017 față de anul 2016, de minus 32% și, respectiv, minus 20 %. În schimb, în România numărul de accidente mortale a crescut cu un procent în 2017 față de anul 2016.

"25.300 de persoane și-au pierdut viața pe drumurile noastre în ultimul an și multe altele au suferit vătămări grave care le vor afecta pe viața. Siguranța rutieră este, fără doar și poate, o responsabilitate partajată cu statele membre, însă eu sunt convinsă că UE poate face mai mult pentru a-i proteja mai bine pe cetățenii europeni. Comisia lucrează în prezent la o serie de măsuri concrete, pe care intenționam să le anunțam în săptămânile următoare", a declarat comisarul pentru Transporturi, Violeta Bulc.

Deși tendința de scădere a numărului de persoane care și-au pierdut viața în accidente rutiere pe teritoriul UE este încurajatoare, îndeplinirea obiectivului UE de reducere la jumătate a numărului de accidente rutiere mortale între 2010 și 2020 va fi foarte dificilă.

În plus, se estimează că alte 135.000 de persoane au suferit accidente grave anul trecut, printre care o proporție însemnată de participanți la trafic vulnerabili, cum ar fi pietonii, cicliștii și motocicliștii. Accidentele rutiere mortale și vătămările cauzate de accidente rutiere le afectează nu doar pe victime, ci și întreaga societate, costurile socio-economice estimate ridicându-se la 120 de miliarde de euro pe an.



Comentează știrea

Liviu Burebista
10 aprilie 2018
constatare

Avem cel mai mare numar de victime cauzate de accidentele de circulatie din doua motive: - 1. se conduce fara cap si - 2.- lipsa autostrazilor. Cand spun ca se conduce fara cap, asta insemna urmatoarele: nu suport o alta masina in fata mea , viteza excesiva , depasiri in curbe fara vizibilitate, depasiri in lant, depasiri in varf de panta, conducerea sub influenta alcoolului si a narcoticelor, etc.

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.0259 secunde