Cod roșu pentru șoferii neastâmpărați! Ce amenzi uriașe riscă

742
4

Articole de la același autor

Amenzile de circulație sunt cel mai ușor mod de a-i "potoli" pe șoferii care încalcă regulile de circulație. Bilanțul sancțiunilor din Constanța este unul surprinzător: nouă șoferi sunt amendați la fiecare oră! Însă cine stabilește cui i se dă amenda maximă și cui cea minimă? 


Răspunsul este unul simplu: legea stabilește exact de ce șoferul X primește amenda maximă, în timp ce șoferul Y este lăsat să-și continue drumul, "încasând" un simplu avertisment. Polițiștii spun că avertismentul se aplică în momentul în care fapta săvârșită nu este una gravă. Altfel, se dau amenzi, iar cuantumul lor depinde de mai mulți factori. 


"Sancțiunea se aplică în limitele prevăzute de lege și trebuie să fie proporțională cu gradul de pericol social al faptei săvârșite, ținându-se seama de împrejurările în care a fost săvârșită fapta, de modul și mijloacele de săvâr-șire a acesteia, de scopul urmărit, de urmarea produsă, precum și de circum-stanțele personale ale contravenientului și de celelalte date înscrise în proce-sul-verbal", a precizat subcomisarul Carmen Șerbănescu, purtător de cuvânt al IPJ Constanța. 


Concret, în momentul în care este tras pe dreapta de polițiști, șoferului i se verifică documentele și, implicit, este căutat în baza de date. Astfel, oamenii legii află dacă șoferul auto a fost implicat în vreun accident rutier, dacă a avut permisul suspendat ori câte amenzi a luat - cu alte cuvinte, tot "cazierul rutier". Fiecare dintre aceste condiții poate duce la mărirea amenzii. Există multe situații în care șoferul este nemulțumit și con-sideră că nu merita o sancțiune atât de mare. Poate că în momentul respectiv, când a fost amendat, nu săvârșise o abatere atât de gravă, însă polițiștii țin cont și de ceea ce apare în baza de date. 


Amenzi usturătoare! 
Doar de la începutul anului și până în prezent, polițiștii rutieri constănțeni au dat peste 21.000 de amenzi! Asta înseamnă cel puțin nouă sancțiuni pe oră. Valoarea amenzilor este de peste 5,2 milioane lei. Iată care sunt cele mai scumpe amenzi. Sancțiunile cele mai "ușoare" sunt cele din clasa I, adică 2-3 puncte amendă (190-285 lei), pentru abateri cum ar fi conducerea cu o viteză cu cel puțin 10 km/h sub limita minimă obligatorie, nepurtarea centurii de siguranță, folo-sirea telefonului mobil, oprirea nere-gulamentară, depășirea cu 10-20 km/h a vitezei legale admise, circulația pe interzis sau lăsarea liberă a volanului în timpul conducerii. 


Clasa a II-a de amenzi, adică 4-5 puncte amendă (380-475 lei) se aplică șoferilor care conduc mașini care poluează fonic sau emană noxe peste limita legală, care conduc o mașină care nu este dotată cu trusă medicală, triunghiuri reflectorizante și stingător pentru incendii, toate omologate. Cu aceeași amendă se pedepsește și depășirea cu 21-30 km/h a vitezei legale admise, folosirea luminilor de ceață în alte condiții în afară de ceață, dar și staționarea neregulamentară. 


Cu clasa a III-a de amenzi, adică 6-8 puncte amendă (570-760 lei) se pedep-sesc următoarele abateri rutiere: condu-cerea cu permis a cărui valabilitate a expirat, nepăstrarea distanței laterale suficiente față de vehiculul care circulă din sens opus, nerespectarea semnifi-cației indicatorului "Stop", dar și depășirea cu 31-40 km/h a vitezei legale admise. 


În final, clasa a IV-a de amenzi este și cea mai dură, de la 9 la 20 puncte amendă (855-1.900 lei). De-a lungul timpului, polițiștii rutieri constănțeni au dat și cele mai drastice sancțiuni, adică de 20 puncte amendă. Ești pasibil de o astfel de sancțiune dacă: ai montate dispozitive antiradar, înjuri sau le adresezi jigniri celorlalți participanți la trafic, dacă transporți copii până în 12 ani sau animale pe scaunul din față al mașinii, ai folii sau diverse afișe neomologate pe parbriz, lunetă sau pe geamurile laterale ale mașinii, depășești cu 41-50 km/h viteza legală maximă admisă. 


Comentează știrea

mr.anaconda
6 aprilie 2015
centura de siguranta

De ce trebuie sa primesc amenda ca nu port centura de siguranta? Cu ce influentez ,negativ, participarea la trafic? Nu mi se pare corect, sa primesc amenda pentru centura. Daca vreau sa o port, o port . Daca nu, nu. De ce nu se da o lege sa fim obligati ca in timpul cat conduci sa purtam adidasi rosii cu sireturi albastre si talpa mov si amenzile sa fie ca la purtatul centurii.

centurionul
6 aprilie 2015
centura de siguranta

Asa este, Mr.Anaconda ! Si eu subscriu la parerea dumitale ! Cu ce afecteaza in mod negativ, cu ce incomodeaza traficul rutier, fratilor faptul ca nu port centura de siguranta la volan ? Dar ceilalti ocupanti (pasagerii) din autoturismul meu ?! Hai sa fim seriosi, asta este una dintre "gaselnitele' legislatiei de a aduce bani la bugete ! Da, noi sa "contribuim"iar altii sa-i fure ! Offf, nu ne mai revenim ! Vedeti si anomaliile care persista in Codul Penal, vis-a-vis de autoaparare si nu numai !!! Suntem varza pe toata linia !

marian
6 aprilie 2015
Termenul de "gaselnițe" folosit mai sus este corect pt. multe din legile imbecile pe care alesii nostri le fac (nu marefer numai la circulatie)

Centura de siguranta este recomandabil sa fie purtata. Dar sunt unele persoane care nu o suporta si care sunt foarte mult deranjate de prezenta ei, ceea ce influenteaza negativ conducerea automobilului. In plus, exista numeroase situatii in care oamenii au scapat din accidente tocmai pt. ca nu o purtau si nu au fost imobilizati in automobil. Mai sunt destule "gaselnițe", de exemplu obligativitatea folosrii luminilor in timpul zilei. O intrebare la care nici un om sanatos la cap nu poate raspunde : ce faci daca o femeie aflata intr-o situatie dificilă cu un copil mic, te roaga sa o transporti cu masina si nu ai scaun pt. copil ? O lasi acolo sau suporți consecintele foarte dure ale legilor facute si aprobate de cei care dorm pe ei in parlament si in guvern. Pe de alta parte legile sunt foarte blinde fata de nebunii de șosea care fac slalom si depasesc cu peste 50 km/ora limita legala cum e cazul nebunului cu volan pe dreapta, despre care se stia ca depaseste frecvent viteza legala si a lovit acea fata de 16 ani pe trecere si a carei situatie e critica.

aaaahaa
6 aprilie 2015
ahaa

o problema mai grava si ignorata este cea a parcarii pe coltul strazii> reduce vizibilitatea. daca incerci sa ies ide pe o strada la dreapta si in stanga, pe prima banda/jumate pe trotuar sunt parcate masini, nu vezi daca vine vreo masina si incerci sa iesi putin cu botul, sa vezi ceva. daca ai ghinionul sa te loveasca, tu esti vinovat...ala care sta parcat nu pateste nimic. si politia le fel....tu esti vinovat... in comparatie cu parcatul pe locul de handicapati, este muuuuult mia grav pentru circulatie, parcatul pe colt de strada...codul rutier zice la fel.....dar capetele patrate de politisti stau la panda pt centura. Nu am nimic cu ei, dar fiecare e responsabil daca vrea sa zboare prin parbriz sau nu. cu vorbitul la telefon si parcatul pe colturi este o problemaaa

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4732 secunde