Școala "junglei" și legile nescrise ale marinăriei. "Dacă semeni vânt, fii gata să culegi furtună!"

4913
Școala

Articole de la același autor

Se spune că marinăria este o meserie pe care nu o poate face oricine. Că ai nevoie de calități aparte, de forță fizică și psihică pentru a rezista luni bune pe mare, printre străini, departe de cei dragi. Iar lucrurile s-au complicat și mai tare în ultimii ani, când flota europeană a fost "invadată" de navigatori extracomunitari: filipinezi, nigerieni, indieni, ucrainieni și multe alte naționalități.

Adeseori, marinarii europeni sunt în inferioritate numerică pe nave, iar în ceea ce îi privește strict pe români, indiferent de funcție, cazurile în care nu mai au la bord niciun alt conațional nu mai sunt o excepție.

Pe acest fond, nu-i de mirare că apar tot soiul de conflicte: religioase, de concepție, de pregătire nici nu mai vorbim…

Iată câteva opinii ale navigatorilor, pe această temă.

"În ultimii ani, am ajuns să lucrăm cu echipaje aduse de pe nu știu ce insule, nu slab pregătiți, ci aproape nepregătiți, doar să fie la bord, să acopere o poziție pe bani puțini. Armatorii nu dau doi bani pe viața celor de la bord, își văd doar interesul și atât. Câți primiți telefoane de la birouri și primiți amenințări să le faceți joburi ce ar trebui să se facă în dry dock? Ce pretenții au cei de la birou să le faceți navele ca noi cu echipaj total nepregătit? Cerințe mari, iar în loc ce primești? Ești doar un nume pe o listă, pe care o vor șterge în momentul când se va întâmpla ceva greu" - Iulian Gheorghe

"După mulți ani de navigație, am realizat că cel mai dificil aspect la bord îl reprezintă lucrul cu omul, asta după ce îndeplinești cerințele funcției pe care ești încadrat. Fiind coleg de echipaj cu oameni de diferite naționalități, rase, culturi, religii, aș vrea să spun un lucru: cheia rezolvării celor mai periculoase probleme poate fi reprezentată de două cuvinte: "te rog" și "mulțumesc"! - Silviu Surdeanu

"Am lucrat cu filipinezi, mianmarezi și alte nații, au fost și conflicte. Când lucrezi cu oameni care nu au facultate, dar au școala vieții ("junglei"), când forțezi nota, trebuie să fii gata de consecințe. Dacă semeni vânt, fii gata să culegi furtună. Chiar dacă sunt multe metode legale de a rezolva orice problemă de la bord, inclusiv de abuz, sunt persoane care preferă să rezolve problemele în mod mai clasic, ca în secolele 14-16... Pe mare, există doar o lege și ea nu se prea «pupă» cu legile din codul penal... Și nu contează dacă e echipaj filipinez sau altă națiune, se poate întâmpla la fel... Totuși, nimeni nu o să dea la baltă pe cineva pentru ceva minor... Aici trebuie să forțezi tare nota. Trebuie să învățăm din greșelile altora și să nu le repetăm" - Nicolae Mămăligă 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 2.4223 secunde