Amenzi peste amenzi, dar nicio licență retrasă!

Când scapă Constanța de "sicriele pe patru roți"

8297
11
Când scapă Constanța de
În ciuda numeroaselor semnale de alarmă în ceea ce privește starea deplorabilă a microbuzelor de transport persoane din municipiul și județul Constanța, autoritățile preferă să "împartă" amenzi peste amenzi, în loc să rezolve problema și să retragă licențele transportatorilor.


Mai nou, conform Ministerului Transporturilor, începând de anul viitor, firmele care transportă mărfuri și persoane vor fi clasificate în funcție de gradul de risc. Astfel, transportatorii încadrați la risc ridicat vor fi controlați mai des și mai riguros, deși asta nu rezolvă deloc problema cu care călătorii se confruntă în ultimii ani. 


Ministerul Transporturilor continuă să ignore o problemă stringentă care pune în pericol, zilnic, viața călătorilor care aleg să circule în "sicrie pe patru roți". Chiar dacă decizia de a controla mai des și mai riguros transportatorii de mărfuri și persoane ar putea părea una bună, în realitate reprezintă doar o frecție la un picior de lemn. Și asta pentru că, indiferent de numărul controalelor, transportatorii rămân cu licențele și plătesc amenzile doar din banii luați de la călătorii care aleg să se înghesuie în microbuze și să circule în picioare. 


Pentru a vă face o idee despre activitatea Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier în județul Constanța, trebuie să știți că ISCTR a confirmat, pentru "Cuget Liber", faptul că nu a retras nici măcar o licență de transport, în ciuda numeroaselor nereguli pentru care firmele de transport persoane au primit nenumărate amenzi. 


Poliștii constănțeni spun că s-au săturat să amendeze transportatorii, în condițiile în care ei își recuperează banii în câteva zeci de minute, doar de la pasagerii care circulă în picioare. 


"Îi amendăm cu 200 lei în 48 de ore, iar ei făceau un profit de cel puțin 200 lei doar de la pasagerii care stăteau în picioare. După ce îi amendam, la cursa următoare continuau să ia pasageri în picioare. De licență retrasă din partea ISCTR nu am auzit, poate de suspendarea activității pe un anumit termen", au declarat, pentru "Cuget Liber", surse din cadrul Poliției. 




Legea prevede că defecțiunile găsite la controalele în trafic sunt încadrate în trei categorii, în funcție de care vehiculelor li se permite sau nu să circule în continuare pe drumurile publice. Când vine vorba despre defecțiunile tehnice majore, care au un efect semnificativ asupra siguranței rutiere și asupra mediului, constituie un risc imediat și vehiculele nu mai pot fi folosite pe drumurile publice. 


Începând din luna mai a anului 2018, firmele de transporturi rutiere de mărfuri și de persoane vor fi clasificate de autorități, în funcție de gradul de risc prezentat de vehiculele pe care le folosesc, conform unui act normativ al Ministerului Transporturilor apărut în Monitorul Oficial, potrivit avocatnet.ro. 


Toate vehiculele controlate în trafic, din punct de vedere tehnic, de către reprezentanții ISCTR, vor fi incluse într-o bază de date, în vederea atribuirii unui grad de risc pentru fiecare transportator rutier și pentru fiecare vehicul folosit la transportul mărfurilor sau persoanelor. 


Comentează știrea

11 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
O
22 iunie 2017
Pla

toti transportatorii de persoane si marfuri care au multe auto cotizeaza lunar la institutii.

Titirca Inima Rea
22 iunie 2017
Raspuns ptr SH

Mai Rica Venturiano de la ,"Racnetul M.Negre", ce este intrebarea asta tampa :"Când scapă Constanța de "sicriele pe patru roți?". Ce este cu articolul asta de 2 bani? Daca esti meserias ,pune mana si scrie despre afacerile PSD- Babinciuc Family(GMS).Scrie despre cine se afla in spatele acestor maxi-taxi.Mergi la primarie si afla cine le-a dat licenta,fa o investigatie si afla cat se cotizeaza(spaga) ptr a obtine o licenta si mai ales de ce suntem singurul oras necivilizat din acest colt al Romaniei si al UE, care foloseste sistemul "dolmus bus".Ti-ai pus intrebarea de ce niciun maxi-taxi nu este oprit de politia rutiera?Sau, de ce nimeni din primarie nu misca niciun deget impotriva lor?Cunosti in cate accidente si incidente cu soferi de maxi-taxi au fost in ultimul an? Conform legislatiei in vigoare, oare calatorii de pe maxi-taxi sunt asigurati?Daca da, vezi unde.De ce soferii nu taie bilete?Vezi cata evaziune fiscala se face anual pe aceste maxi-taxi. PS.Articol slab, apa de ploaie.SH de lene , nici macar n-a dat un " google search" sa caute informatii despre afacerile cu maxi-taxi din C-ta.Un ziarist adevarat merge pe teren si face investigatii , nu lustruieste biroul si joaca Solitaire.

Cititor
22 iunie 2017
Sorin Hulubei

Articol slab, de clasa a IV-a. Pistol cu apă. Ori faci jurnalism de investigație și vii cu rezultate concrete, cu nume, cu date, subiect și predicat, ori rămâi jurnalist de Facebook. Măcar pune poze cu pisici haioase.

marinica
22 iunie 2017
bou-vagon

Aici nu e vorba numai de siguranta calatorilor. Este vorba despre calitatea serviciilor oferite de firma de transport. De ce se deviaza de la subiect. Protectia consumatorului va trbui sa faca ordine asa cum a facut si in domeniul bancar.DNA de ce nu verifica in ce conditii se acorda licentele de transport? Miine-poimiine vor aviza carucioare sau carute cu coviltir. La foamea care o au in git.

manivela
22 iunie 2017
carul cu boi

Pai nu trebuie interzis nimic doar ca nu place aglomeratia. Cine a trait si inainte de '89 isi aduce aminte ce nenorocire era transportul in comun dimineata , orice ar fi fost - tramvai- troleibuz- autobuz, si microbuz. Este inghesuiala acum in microbuze? Si ce asteapta primaria cea isteata (sanchi)? sa faca bine sa organizeze transport in comun cu firme cat de multe, sa faca bine RATC ul sa arunce dracului autobuzele alea sovietice si sa cumpere autobuze cate trebuie si civilizate, sa nu scoata fum, si se desarta inghesuiala din microbuze. Fara sa fie interzise.

tatian
22 iunie 2017
smart city

Transportul cu microbuze prin oras este present numai in tari din Africa . In Europa si char in orasele cit de cat normale din Romania asa ceva este inadmisibil . Din pacate gradul de cultura , de civilizatie in Ct este f scazut si coroborat cu coruptia si prostia din Primarie ne pune pe lista rusinii . Aceste harburi incurca in traffic , polueaza si sint surse de pericol pentru ceilalti soferi . Intr-adevar articol slabut insa cine din orasul asta s-a luat la tranta cu mafia ? Asta e scoala de journalism din Constanta si astia sint discipolii lui Tita si Mihalache doi renumiti autori de compuneri puerile .

Sa ne aducem aminte
22 iunie 2017
Diliorman-primarul,legea si drogurile

Prin anii 2007-2012 etnobotanicele se vindeau legal la poarta liceelor.Zeci de chioscuri specializate in vanzarea de ierburi ale turbarii au umplut Constanta.Toate chioscurile erau autorizate de Primarie.Prafurile mortii se vindeau legal.Afacerea cu viata tinerilor era in floare. In timpul asta zeci de mame disperate s-au adresat autoritatilor locale pentru interzicerea vanzarilor de droguri la poarta liceelor si nu numai acolo.O parte a presei locale cerea si ea interzicerea etnobotanicelor.Stiti ce a raspuns Mazare,alesul vostru,"omul legii ",soarele pesedeilor,invatatorul lui Fagadau si cel mai iubit fiu al lui Dragnea ? A spus:" NU AM INSTRUMENTE LEGALE PENTRU INTERZICEREA ETNOBOTANICELOR..."Mazare nu avea "instrumente" dar nici la minister nu intervenea.El schimba legi si ministri numai cand avea chef de furat. Cu alte cuvinte spitalizarea,moartea si disperarea parintilor erau legale,erau constitutionale.Asa gandesc politrucii care voi chiar credeti ca va reprezinta.Nu voi i-ati ales sa va reprezinte.Ei,politicienii v-au ales pe voi cand au vazut ca sunteti umili si lasi.Acum vreti sa va protejeze viata cand va urcati in sicriile alea pe 4 roti ? Pai,ati innebunit ? Pai,nu vedeti ca trebuie "sa manance si gura lui" Fagadau ceva ? Pai,unde credeti ca a invatat meserie primarul vostru ? Fagadau,elevul lui Mazare.

Ghe
22 iunie 2017
Primar

Simplu de tot.......cand o sa vrea primarul....dar se pare ca cineva cotizeaza la primar de nu misca nimic

Toma Necredinciosul
22 iunie 2017
Exact , daca vreti sa aflati dece mai circula conservele faceti o investigatie adevarata !

De investigatie jurnalistica a auzit cineva din C L ? Faceti o investigatie completa ca sa aflam cine sta in spatele acestei afaceri dubioase ! Va este frica ? Sunteti obstructionati , intimidati ? Daca nu eu zic sa va apucati de meseria asta cu adevarat !

@Toma Necredinciosul
22 iunie 2017
A sunat telefonul in redactie

A sunat Fagadau,era foarte suparat.A spus ca el a ordonat sa se publice articole cu el si pensionarii,cu intersectiile inteligente,cu semaforul smart,cu transportul pe apa,cu gradinile suspendate de la Cora,cu grija lui pentru spatiile verzi,cu primarita Guju si uite ce articol a ajuns la ziar.Le-a taiat apa si caldura la Guget Liber......E belea mare.

Răspuns la: Exact , daca vreti sa aflati dece mai circula conservele faceti o investigatie adevarata !
Adăugat de : Toma Necredinciosul, 22 iunie 2017
De investigatie jurnalistica a auzit cineva din C L ? Faceti o investigatie completa ca sa aflam cine sta in spatele acestei afaceri dubioase ! Va...
11 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.542 secunde