BĂTAIE DE JOC. Victimele noului Cod Rutier

3676
6
BĂTAIE DE JOC. Victimele noului Cod Rutier - codulrutiermopede-1359625839.jpg
Odată cu intrarea în vigoare a noului Cod Rutier au apărut și primele probleme. Cea mai importantă modificare vizează introducerea permisului de conducere obligatoriu pentru mopede și a stârnit numeroase controverse. Pe de-o parte, polițiștii rutieri întocmesc dosare penale pentru cei prinși că circulă fără permis pe moped, iar pe de altă parte conducătorii de mopede spun că ei și-ar lua permis, dar școlile de șoferi nu au cursuri pentru ei. 


Conform noului Cod Rutier, mopedele constituie o nouă categorie de vehicule, iar candidații trebuie să facă școala de șoferi pentru categoria AM și să susțină un examen pentru obținerea permisului de conducere. Teoretic, nu există nicio problemă, însă practic, atât cetățenii, cât și instructorii de la școlile de șoferi au mari probleme în a înțelege cum vor face aceste lucruri, dacă nu a fost publicat regulamentul de aplicare, în care să se specifice clar în ce anume constă examenul și ce criterii trebuie îndeplinite pentru a face școala de șoferi pentru categoria AM.


"Nu e corect ceea ce se întâmplă. A intrat în vigoare noul cod rutier, s-a interzis astfel circulația mopedelor fără permis, dar în schimb nu au scos regulamentul pentru legea respectivă. Pentru orice categorie există legea și regulamentul de aplicare, însă în această situație, a mopedelor, încă nu a fost publicat un regulament. Era mult mai simplu să apară regulamentul, să se pună toată lumea la punct și abia apoi să intre în vigoare noul Cod Rutier cu legea, dar așa e în România, orice pentru a complica lucrurile", explică un instructor auto constănțean. 


Cum s-ar putea da examenul 


"În Germania, de exemplu, orice categorie de motociclete, mopede, orice e cu două roți, examinatorul merge în spatele cursantului, cu mașina, și comunică cu acesta printr-o cască. Astfel îi dădea indicațiile necesare, cum ar fi să vireze la stânga, să oprească, etc.. Dar la noi nu se știe nimic, nici cum va decurge examenul sau ce trebuie să îndeplinească școala pentru a fi autorizată pentru categoria AM. A intrat noul cod rutier de mai bine de 10 zile în vigoare, iar tot ce ține de această lege a mopedelor ne este complet necunoscut, pentru că nu există regulament de aplicare. Sunt unele persoane care au investit mulți bani pentru a fi "pe piață" cu această categorie, însă nu pot da drumul pentru că nu știu ce au de făcut. În plus, avem cereri destul de multe de la cetățeni care vor să facă școala de șoferi pentru categoria AM, însă noi ce le putem spune, că nu pot?", adaugă instructorul. 


Care este soluția 


"Noi știm că a intrat în vigoare noul Cod Rutier și îi înțelegem și pe oameni, însă noi ce putem face? Nu știm ce condiții trebuie îndeplinite, ce cursuri trebuie să facă, ce soft trebuie să folosim pentru a pregăti cursanții, cum se va desfășura examenul. În aceste condiții, este clar că oamenii nu au voie să conducă mopede, singura soluție ar fi să facă școala de șoferi pentru categoria B, dar nu știu cât de rentabil este pentru ei. E ca și cum ne scărpinăm la urechea stângă cu mâna dreaptă…", concluzionează instructorul. 


De cealaltă parte, reprezentanții Direcției de Permise Constanța spun că deocamdată nu există norme pentru organizarea examenelor pentru cei care vor să obțină permis de conducere pentru categoria AM. Până una alta, polițiștii rutieri sunt fermi și avertizează că cei prinși se vor alege cu dosar penal și riscă închisoarea de la unu la cinci ani. De la intrarea noului Cod Rutier în vigoare, pe 19 ianuarie, și până în prezent, două persoane s-au ales cu dosar penal pentru că au condus un moped fără a deține permis de conducere. 


Comentează știrea

Jim
31 ianuarie 2013
FALS !

Exista scoala de soferi pentru mopede ! Nu va spun mai mult e de datoria voastra sa va informati si sa informati la randul vostru. Exista,ce-i drept, una singura in Constanta si una in Cernavoda ! Asa ca...nu ii mai plangeti pe cocalarii cu scutere/mopede care circula haotic pe strazile orasului fara sa aiba habar de semnele de circulatie !

Eu
31 ianuarie 2013
Pt. Telegraf

Libertatea de exprimare este restrictionata pe ziarul Telegraf.Dupa ce ca mint cu nerusinare ca Mazare nu crescut taxele si impozitele in Constanta,daca comentezi ceva despre acest subiect si le spui pe fata ca mint,iti sterg comentariile si iti blocheaza accesul la comentarii.Sa le fie rusine,se vede ca sunt cateii lu Mazare.

Mine
31 ianuarie 2013
Permis conducere pt. mopede

Cum sa existe scoala daca nu exista inca ... regulament de organizare ? Daca dv. stiti ca exista o scoala de ce nu faceti publica adresa deoarece nu este interzis sa faceti acest lucru ? Nu conduc moped , dar particip la discutarea problemelor cetatenesti .

Răspuns la: FALS !
Adăugat de : Jim, 31 ianuarie 2013
Exista scoala de soferi pentru mopede ! Nu va spun mai mult e de datoria voastra sa va informati si sa informati la randul vostru. Exista,ce-i drept...
REPORTERII LA ZIARUL DE MAINE
31 ianuarie 2013
INCEPUTUL RAZBOIULUI CIVIL LANSAT IN ANR. Din surse sigure va prezentam LISTA sutelor de ANGAJATI din Romania CARE ACUZA ANR DE INJUSTITIE, ABUZURI SI EPURARI ILEGALE, si au dat ANR in judecata la tribunalele si curtile de apel din tara. Printer cei car

MARTORII EPURARILOR ANR INCEP SA VORBEASCA Reporter: In ultima perioada am auzit vorbindu-se de o miscare de revolta in ANR Care este scopul miscarii Rezistenta ANR? Rezistenta ANR :scopul declarat al rezistentei este corectarea incalcarilor legiii si abuzurilor, reinstaurarea legii si a normalului in ANR Rep: Cand v-ati dat seama ca ceva este in neregula ? Rez: Cred ca atunci cand au inceput in vara 2012 numeroase demisii in special de la compartimentele Juridic, Personal si Tehnic-investitii, unele se pare dupa numeroase presiuni, din moment ce persoanele in cauza mai aveau 1 an sau chiar 3 luni pana la pensie. Acestea au fost urmate de demiteri directe exercitate cu incalcarea flagranta a legii de erori si retractari in organizarea unor concursuri de nagajare pentru niste locuri "dinainte stabilite". Eugen Olteanu , fost jurist in ANR, din pacate, a inceput prin a manevra persoanele de mai sus si a crea falsuri pentru a demite persoanele care nu inchideau ochii la incalcarea legii. Acesta a avut contractul suspendat aproximativ 3 ani pentru motivul ca apara interesele sindicale ale consilierilor juridici din Romania.(link..)Conform legii era angajat al ANR si avea obligatia ca dupa incetarea motivului legal sa se intoarca in cadrul institutiei. In flagranta incalcare a legii a fost angajat in paralel la autoritatea aeronautica romana, inainte de a se intoarce legal in ANR si eventual a-si da demisia pentru a-i putea "lucra" pe altii. Rep: Si cum credeti ca a aparat drepturile si interesele consilierilor juridici din Romania?si mai précis ale celor din ANR, adica ale fostilor colegi de birou nu –i asa? Rez. Exact! Raspunsul la intrebarea dvs este simplu: a facut presiuni si falsuri pentru ca in aproximativ o luna toti cei 4 juristi ai ANR sa-si piarda functiile, direct sau indirect. In locul lor a pus o referenta de la biroul inmatriculari nave, Andreea Vasilescu, care impreuna cu Rodica Avram o contabila pusa sa conduca compartimentul Personal a semnat apoi toate epurarile din ANR. Ceea ce este insa mai grav este ca cei ce le-au exercitat au facut-o prin fabricarea unor falsuri grosolane si a unor incalcari ale legii, a unor greseli care ii descalifica profesional si ii expun periculos justitiei si oprobiului public. Rep :Mai considerati ca are dreptul sa se numeasca reprezentant sindical al consilierilor juridici din Romania? Rez: Dvs. Ce credeti?

Michael
31 ianuarie 2013
Categoria A sau B

Cum spune si Jim, nu ii mai plangeti pe toti nebunii care merg ca bezmeticii pe scutere, chiar daca nu au unde sa dea pentru categoria AM sa faca scoala pentru cat A sau B, sunt sigur ca odata ce iei examenul pentru categoriile astea esti apt sa conduci si o drujba pe roti.

Jckson
31 ianuarie 2013
Foarte bine spus ,Michael

Subscriu

Articole pe aceeași temă

Joi, 11 Octombrie 2012
Stire din Eveniment : Mopedist rănit la Lumina
Pagina a fost generata in 0.2642 secunde