Ancheta în cazul tragediei de pe Siutghiol, erori și semne de întrebare

1168
4

Articole de la același autor

Zeci de întrebări rămân fără răspuns, la trei zile după producerea tragediei care a zguduit o țară întreagă.

În timp ce primele capete care au răspuns de promptitudinea intervenției au căzut deja, rudele îndurerate ale victimelor caută vinovați și vor să înțeleagă a cui este vina pentru prăbușirea elicopterului.

Cei patru salvatori de vieți care au murit, luni, în tragicul accident aviatic de pe lacul Siutghiol vor fi înmormântați astăzi. Rude, prieteni și sute de cunoștințe plâng moartea eroilor și învinovățesc sistemul pentru că nu i-a salvat din apa rece ca gheața.

Au apărut și rezultatele necropsiilor: medicul Laura Vizireanu și copilotul Ginel Crăcănel prezentau traumatisme și au murit din cauza rănilor grave, în timp ce asistenta Gabriela Harton și pilotul Petre Cătuneanu au murit înecați. Reamintim că asistenta și copilotul elicopterului au fost găsiți, pe scaune, cu centura pusă.

Aparatul de zbor - o dotare îndoielnică

Rudele celor patru victime sunt înfuriate. Spun că nu vorbește nimeni cu ei, nu le explică ce s-a întâmplat și sunt de părere că nici măcar autoritățile nu vor reuși să afle ceea ce s-a petrecut cu adevărat pe lacul Siutghiol, în ziua de luni, la ora 16.11.

Tot mai multe persoane se întreabă de ce nu avea elicopterul flotoarele din dotarea inițială. De asemenea, elicopterul SMURD ar fi trebuit să fie dotat și cu o barcă pneumatică specială. În plus, pentru că știau că vor zbura deasupra apei, membrii echipajului erau obligați să aibă veste de salvare. Logodnicul Gabrielei Harton spune că nu era prima oară când echipajul zbura deasupra apei și că asistenta deja începuse să aibă îndoieli cu privire la aeronavă.

"În momentul în care au schimbat elicopterul și a apărut acesta de la Consiliul Județean Constanța, mi-a semnalat de multe ori semne de îngrijorare. Mi-a spus că nici piloții nu se simt foarte confortabil, că aparatul nu era dotat", precizează logodnicul asistentei.

Moștenitorii piloților și personalului medical vor primi despăgubiri de 50.000 euro de fiecare persoană, iar Inspectoratul General de Aviație al MAI va încasa 5,42 milioane de euro în urma pierderii aeronavei, a comunicat Omniasig, firma la care era asigurat elicopterul.

Audit extern

Premierul Victor Ponta a anunțat, ieri, că intenționează să ceară un audit extern cu privire la activitatea Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU) Dobrogea.

"O să vreau pentru departamentul de intervenții pentru situații de urgență să găsim soluția unui audit extern, pentru că am investit și investim foarte mult, însă, în final, oamenii și procedurile trebuie să fie mai bine pregătite atunci când avem situații de acest gen. Vreau însă, și fac un apel, să tratăm cu respect și responsabilitate una din instituțiile cele mai eficiente din România - sistemul de intervenții în situații de urgență - însă e clar că nu există sisteme perfecte și că toate trebuie reevaluate și îmbunătățite și orice fel de vinovăție sau responsabilitate va fi cazul va fi asumată", a spus premierul.

Ucidere din culpa… cui?

Procurorii Parchetului Militar au dispus începerea urmăririi penale cu privire la neluarea măsurilor legale de securitate și sănătate în muncă și nerespectarea acestor măsuri, dar și începerea urmă-ririi penale pentru ucidere din culpă.

"Nu avem, în acest moment, cauzele producerii accidentului. Tocmai asta încearcă ancheta să elucideze. În general, în orice accident în urma căruia decedează o persoană sau mai multe persoane, există o presupunere rezonabilă că în antecedența cauzală a oricărui deces există o faptă umană și atunci, pentru acest motiv, se investighează o posibilă faptă de ucidere din culpă. Dacă ulterior se stabilește că moartea persoanelor nu s-a datorat unei fapte umane, nu va fi trasă la răspundere nicio per-soană. Există situații de împrejurări care generează decesul astfel încât nu atrag răspunderea penală a vreunei persoane", a declarat Tiberiu Nițu, procuror general. 

Comentează știrea

tudor ion
18 decembrie 2014
flotoare

Mai oameni buni. Flotoarele erau bune in cazul in care elicopterul ateriza controlat, dar cand el cade ca o piatra la ce iti ma folosesc ???

eolian
18 decembrie 2014
flotoare

flotoarele ar trebui sa se declanseze instant si automat la contactul cu apa. indiferent daca elicopterul cade ca piatra...el tot mai sta cateva secunde pe luciul apei

Răspuns la: flotoare
Adăugat de : tudor ion, 18 decembrie 2014
Mai oameni buni. Flotoarele erau bune in cazul in care elicopterul ateriza controlat, dar cand el cade ca o piatra la ce iti ma folosesc ???
''nemanipulatul''
18 decembrie 2014
eroare

Confunzi flotoarele cu barca pneumatica.Subiectul este mult mai profund si daca va fi dus pana la capat vom afla cum se fura banii cetatenilor.Reactia PORCUSORULUI constantinescu reprezinta un semnal de alarma.

Răspuns la: flotoare
Adăugat de : eolian, 18 decembrie 2014
flotoarele ar trebui sa se declanseze instant si automat la contactul cu apa. indiferent daca elicopterul cade ca piatra...el tot mai sta cateva...
admirator
18 decembrie 2014
va incurcati in termeni

sunt flotoarele fixe, atasate, ce permit amerizarea si plutirea si un fel de air-bag-uri ce se umfla la contactul accidental cu apa. Astea-s altceva. Nici unul, nici altul nu e de folos daca zboara la rasul apei si ia contact cu apa, la viteza de zbor. Capoteaza! Dar sa lasam prostioarele: la Stirile Protv se spuine ca unitatea de scafandri military cauta o drona. Ce stiti? Asta ar schimba datele problemei...

Pagina a fost generata in 0.4057 secunde