Vin vremuri grele pentru industria shipping-ului

623
Vin vremuri grele pentru industria shipping-ului - vinvremurigrele-1492784826.jpg

Articole de la același autor

Industria transportului maritim se află în fața celei mai mari schimbări, comparabilă cu cea petrecută în urmă cu un secol, când combustibilii lichizi au luat locul cărbunelui, susțin specialiștii din domeniu. 


Organizația Maritimă Internațională a decis să reducă limita maximă de sulf conținut de carburanții navelor de la 3,5% la 0,5%, începând din 2020. Comentatorii apreciază că această restricție va genera probleme majore industriei shipping-ului, aflată deja într-o criză prelungită. 


Transportul maritim traversează vremuri dificile. Numărul armatorilor cu dificultăți financiare este în creștere. În 2016, falimentul liniei de navigație sud-coreene Hanjin Shipping a zguduit lumea transporturilor maritime, fiind o dovadă că până și marile companii sunt vulnerabile.


Specialiștii se întreabă dacă industria este pregătită pentru schimbările ce se vor produce în următorii trei ani? Viitorul multor companii este incert. Nu știu cum vor crește prețurile carburanților și dacă își vor permite noile costuri.


Dotarea navelor cu instalații pentru epurarea emisiilor de gaze nu este o alternativă ușoară, cum pare la prima vedere. Anul 2020 este considerat un termen prea scurt, șantierele navale neavând capacitatea să doteze toate navele flotei mondiale cu epuratoare, în numai trei ani. Pe de altă parte, operațiunea este extrem de costisitoare. Instalarea unui epurator pe o navă este evaluată la aproximativ 3 - 5 milioane de dolari. Este cert că navele care ar trebui să iasă din exploatare în câțiva ani nu își vor permite o asemenea investiți. 


La fel ca multe alte convenții maritime internaționale, și cea privind emisiile de sulf în atmosferă va fi încălcată. Desigur, nu în porturile SUA și ale Uniunii Europene, unde navele sunt supuse controalelor. Dar este greu de imaginat că porturile, care astăzi sunt permisive față de navele sub standard, vor impune un regim de inspecții dur, începând din 2020. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Miercuri, 05 Aprilie 2017
Stire din Economie : Colocviile constructorilor de nave
Pagina a fost generata in 0.3617 secunde