În primele zece luni ale anului, vânzările maşinilor ecologice au crescut în România cu 15,15%, ceea ce înseamnă 6.385 de unităţi, potrivit Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA). Conform datelor APIA în perioada ianuarie-octombrie 2020 cele mai multe achiziţii noi au fost înregistrate la categoria autoturismelor hibride, respectiv 3.950 de exemplare, în scădere totuşi cu 3,5%, comparativ cu perioada similară a anului trecut. La 31 octombrie 2020, ponderea autoturismelor electrice şi hibride noi în totalul pieţei auto locale ajunsese la 6,6%. Autoturismele electrice au înregistrat un salt de 54,4%, reprezentând 1.780 de unităţi, în timp ce vânzările modelelor plug-in au crescut cu 119,1%, adică 655 de exemplare. Mărcile electrice cele mai comercializate au fost Renault cu 475 de unităţi vândute, urmată de Skoda, 331 de unităţi, Volkswagen, 274 de exemplare, Hyundai cu 191 de maşini vândute. În topul maşinilor hibride vândute au fost mărcile: Toyota, cu 3.387 de unităţi, Lexus, 157, Hyundai, 140, Honda, 127, Ford, 93, Kia, 30 şi Subaru cu 16 unităţi vândute. BMW cu 98 de exemplare, se află pe primul loc la maşinile plug-in vândute, urmată de Volvo, 94, Mercedes-Benz, 88, Ford, 80, Mitsubishi, 75, Porsche, 58, Hyundai, 43, Skoda, 34, Toyota, 19 şi Mini, 18. Comparativ cu luna septembrie, în luna octombrie au fost comercializate 996 de autoturisme ecologice, în creştere cu 20,43%, iar piaţa pe acest segment auto a crescut de la 7,7% la 8%.