Vaccinarea personalului din HoReCa, singura soluţie viabilă pentru un turism în siguranţă

1353
Mai sunt două săptămâni până când se dă startul minivacanţei de 1 Mai şi Paște, iar reprezentanţii din industria HoReCa nu mai au timp să aştepte regulamente şi măsuri de aplicat pentru siguranţa turiştilor dar şi a angajaţilor, măsuri care nu mai vin de la centru. Astfel că, s-au reunit în mai multe asociaţii şi federaţii, dar toţi vor acelaşi lucru: să deschidă sezonul estival în cele mai bune condiţii de siguranţă sanitară pentru toată lumea.

Atât la Bucureşti, cât şi la Constanţa s-au constituit grupuri de lucru pentru binele turismului românesc. Dar când „mai binele este duşmanul binelui”, declaraţiile de la începutul lunii aprilie, după întâlnirea reprezentanţilor industriei ospitalităţii cu premierul Florin Cîţu, au încins spiritele şi au lăsat multe întrebări fără răspunsuri. Cum ar fi, declaraţia lui Dragoş Petrescu, reprezentantul Organizaţiei Patronale a Hotelurilor şi Restaurantelor din România – HORA, care zicea că „pe lângă vaccinare luăm în calcul testarea de către operatori, pe costurile operatorilor”, ceea ce a nemulţumit numeroşi patroni de restaurante. „Încă nu avem un test care să fie agreat de specialişti, care să nu dea rezultate false şi nu cred că se va accepta un astfel de mod de testare. Şi ar mai fi discuţia, cine face testarea. Testele PCR care sunt cele mai concludente, dar sunt greu de implementat acum ca şi procedură la intrarea în diverse locaţii pentru că trebuie un om pregătit în aşa ceva, iar costul lor ar trebui mult redus”, a spus Egevit Abi, preşedintele Asociaţiei patronală RESTO. De aceeaşi părere este şi preşedintele Comisiei de restaurante RESTO. „Testarea la intrarea în restaurante, în acest moment, este o soluţie care nu este viabilă, este o propunere foarte costisitoare. Nu cred că va fi vreun patron de restaurant sau vreun client dispus să-şi asume costurile respective. O consumaţie medie a unui client la restaurant este în jur de 50-60 de lei, cu un test rapid inclus, preţul consumaţiei ar creşte. Trebuie cumva amortizat costul acelui test, care nu mai este viabil”, a precizat Nicolae Lascu, patronul unui restaurant din Constanţa.

Vaccinarea, cea mai bună soluţie pentru un turism în siguranţă

Cât despre cealaltă declaraţie a lui Dragoş Petrescu, despre „vaccinarea cu prioritate a anagajaţilor HoReCa, care nu este obligatorie”, toţi responsabilii din turismul de pe litoral salută această decizie. La nivelul Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) a fost demarată o campanie de înscriere colectivă pe platforma naţională de programare pentru vaccinarea împotriva COVID-19. „Patronii unităților de cazare de la Marea Neagră cred că vaccinarea angajaților va oferi siguranță tuturor și că aceasta este o variantă mult mai bună decât solicitarea de teste sau adeverințe care să le permită turiștilor intrarea în hotel, o măsură pe care o consideră discriminatorie”, a declarat Anca Nedea, directorul executiv al Organizaţiei Patronale Mamaia Constanţa. Această campanie vine în completarea acţiunii FPTR din 2020 care a introdus certificarea „Hello Hygiene”, primul standard privind practicile de igienă şi de siguranţă a unităţilor din turism.

„Mulți dintre angajații noștri nu au acces sau nu știu să folosească platforma de vaccinare. În urma solicitărilor primite din partea lor, am decis să îi înscriem pe această platformă. Este un demers care vizează, în primul rând, protecția lor, oamenii fiind cea mai valoroasă resursă pe care o avem. Subliniem faptul că nu vorbim despre obligativitatea vaccinării, ci este la latitudinea fiecăruia dintre ei dacă doresc sau nu să se imunizeze. Până în acest moment, din cei peste 73.000 de angajați ai membrilor FPTR din toată țara, o mare parte a acceptat deja să se vaccineze”, a declarat Dragoș Răducan, prim-vicepreședinte executiv FPTR.



Articole pe aceeasi tema

Pagina a fost generata in 0.3683 secunde