Tratamentul echitabil al navigatorilor și pandemia COVID-19, în dezbaterea Comitetului juridic al IMO

Marţi, 01 Decembrie 2020
172
Comitetul juridic al Organizației Maritime Internaționale s-a întrunit în cea de-a 107-a sesiune, în format virtual (în zilele de 27 și 30 noiembrie și pe 1 decembrie). Pe ordinea de zi sunt subiecte privind activitatea Comitetului juridic, pandemia COVID-19 și teme privind tratamentul echitabil al navigatorilor și abandonarea lor.

În deschiderea sesiunii, Kitack Lim - secretarul general al IMO, a subliniat necesitatea de a acorda prioritate bunăstării celor peste 1,6 milioane de navigatori care lucrează la bordul navelor maritime, în fiecare zi, pentru a livra mărfuri în întreaga lume.

„Așa cum am subliniat în repetate rânduri, navigatorii sunt eroii tăcuți și victimele colaterale ale pandemiei COVID-19, deoarece restricțiile de călătorie au lăsat sute de mii de persoane blocate pe nave sau în imposibilitatea de a ajunge la nave. IMO, împreună cu alte organizații ale sistemului Națiunilor Unite, a întreprins nenumărate acțiuni pentru a aborda problemele grave care au apărut în timpul acestei crize a schimburilor de echipaje și vom continua să căutăm soluții pentru a pune capăt crizei”, a afirmat secretarul general al IMO.

Comitetul va analiza o propunere privind tratamentul echitabil al navigatorilor reținuți pentru suspiciunea de a comite infracțiuni maritime și dreptul navigatorilor la un proces echitabil.

O a doua propunere se referă la necesitatea elaborării unui set de orientări pentru autoritățile statului portului cu privire la modul de soluționare a cazurilor de abandon al navigatorilor. Astfel de orientări ar putea oferi o bază solidă pentru introducerea unei proceduri unificate de urmat, pentru a accelera procesul de repatriere a navigatorilor și pentru a îmbunătăți operațiunile portuare.

Un alt subiect important se referă la practicile ilegale asociate cu înregistrarea ilegală și registrele frauduloase ale navelor.

Comitetul va discuta ce trebuie făcut pentru a facilita intrarea în vigoare și pentru interpretarea armonizată a Convenției HNS din 2010. Este vorba de un tratat privind răspunderea și compensarea pentru accidentele ce implică substanțe periculoase și nocive.



Pagina a fost generata in 0.2416 secunde