Transportul fluvial al mărfurilor poate împiedica răspândirea coronavirusului în Europa!

505
Transportul fluvial al mărfurilor poate împiedica răspândirea coronavirusului în Europa! - fondtransportulfluvialalmarfuril-1584136399.jpg

Articole de la același autor

Cotidianul "Cuget Liber" supune atenției autorităților de stat, importatorilor și exportatorilor de mărfuri din Europa Centrală și de Est următorul aspect: comparativ cu transportul auto și feroviar internațional de mărfuri, cel maritim și fluvial prezintă un risc cu mult mai mic de răspândire a coronavirusului. 


Iată un simplu calcul: una este să transporți din Germania până în portul Constanța 5.000 de tone de mărfuri pe Dunăre, la bordul unui convoi format dintr-un remorcher – împingător și patru barje, și alta este să transporți aceeași cantitate de marfă pe uscat, încărcată în 125 de TIR-uri de 40 tone fiecare. 


În acest exemplu, în transportului fluvial este implicat un echipaj de cinci – șapte navigatori, în vreme ce pentru transportul aceleași cantități de marfă cu TIR-urile este nevoie de cel puțin 125 de șoferi. Dar în timp ce echipajul convoiului de nave poate să evite orice contact fizic din Germania până în România, fiind izolat de restul lumii pe apă, la bordul remorcherului, cei 125 de șoferi, care străbat teritoriul a cinci țări la bordul TIR-urilor, sunt nevoiți să intre în contact cu zeci de persoane, fiecare, în punctele de trecere a frontierei, benzinării, moteluri, magazine și unități de alimentație publică, ori la destinație, în port.
Ce să mai spunem de faptul că transportul pe apă este cu mult mai ieftin decât cel pe uscat și că o serie de țări și-au închis granițele ori impun o lungă perioadă de carantină pentru șoferi. 


Având în vedere toate aceste considerente, este de așteptat ca, în perioada următoare, state precum Serbia, Ungaria, Bulgaria, Austria, Croația, Germania și Republica Moldova să prefere să își trimită mărfurile spre România și portul Constanța pe Dunăre. De aceea, estimez că, în lunile următoare, fluxurile de mărfuri tranzitate pe canalele navigabile Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă – Năvodari vor înregistra un salt important. 


Cerealele și minereurile domină traficul
"În primele două luni ale anului 2020, cantităților de mărfuri tranzitate pe canalele navigabile au înregistrat o ușoară creștere - a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Lucian Bucuroiu - director exploatare în cadrul Companiei Naționale Administrația Canalelor Navigabile. Traficul a fost de 4,940 milioane de tone capacitate, cu 9,36% mai mare față de aceeași perioadă din anul 2019. Au fost transportate 2,389 milioane de tone de mărfuri, cu 2,14% mai mult decât în ianuarie – februarie 2019."
În structura mărfurilor, cerealele ocupă primul loc, cu o pondere de 39%. Celelalte grupe de mărfuri au următoarele ponderi: minereurile – 29%, produse chimice - 13%, produse energetice (cărbuni, petrol și gaze lichefiate) - 12%, metal și produse din metal - 3%, alte produse (inclusiv ciment) – 2%, mașini, unelte – 1%, produse alimentare - 1%.


Serbia – principalul beneficiar al canalelor navigabile
În debutul anului 2020 s-a produs o semnificativă creștere a traficului de mărfuri derulat în contul altor țări. Dacă în ianuarie – februarie 2019 acesta era de 61% din total, în primele două luni din 2020 a sărit la 65%. Această dinamică reflectă rolul tot mai mare pe care Dunărea și canalele Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă – Năvodari îl joacă în transportul naval european. 
Din totalul de 2,389 milioane de tone de mărfuri derulate în prima lună din 2020, în contul României au fost transportate 35%, pentru Serbia - 35%, Ungaria - 14%, Bulgaria - 8%, Austria – 2%, Croația – 2%, Germania și Republica Moldova – câte 1%.
În primele două luni din 2020, canalele Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă - Năvodari au fost tranzitate de 3.442 unități navale, din care: 2.338 barje, 532 șlepuri, 14 nave fluvio-maritime și 558 remorchere împingătoare.


Armatorii români domină transportul pe apele interioare. Dintre ei, cel mai important este Compania de Navigație Fluvială Română Navrom, care deține o flotă de 390 de nave, din care: 33 de împingătoare, 254 de barje de diferite tipuri, 93 de șlepuri și 10 ceamuri.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.9971 secunde