Transferul porturilor dunărene la administrațiile publice a fost declarat neconstituțional, dar Puterii nu-i pasă!

291
Transferul porturilor dunărene la administrațiile publice a fost declarat neconstituțional, dar Puterii nu-i pasă! - transferulporturilordunarenelaad-1569589996.jpg

Articole de la același autor

În ciuda faptului că îi fuge pământul de sub picioare și zilele îi sunt numărate, Guvernul Dăncilă nu abandonează ideea de a transfera porturile de la Compania Națională "Administrația Porturilor Dunării Fluviale" Giurgiu la administrațiile locale. Degeaba țipă sindicatele și amenință că vor organiza acțiuni de protest în toate porturile afectate și la sediul Ministerului Transporturilor, degeaba urlă presa, avertizând că transferul porturilor fluviale afectează grav economia națională și deschide calea tunurilor imobiliare în interesul clientelei de partid.

Un vot istoric

Cei ce au pus la cale afacerea cu domeniul public al statului din porturile fluviale sunt atât de porniți încât nu le pasă nici măcar de Curtea Constituțională. Pe data de 25 septembrie 2019, aceasta a luat în dezbatere sesizarea de neconstituționalitate a Legii privind transmiterea unor imobile aferente infrastructurii portuare din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Transporturilor aflate în concesiunea Companiei Naționale "Administrația Porturilor Dunării Fluviale" - SA Giurgiu în domeniul public al comunei Cetate, obiecție formulată de Președintele României. În urma deliberărilor, Curtea Constituțională, cu unanimitate de voturi, a admis obiecția de neconstituționalitate și a constatat că respectiva lege "este neconstituțională, în ansamblul său".

Hotărârile Curții Constituționale sunt facultative?

Ignorând hotărârea Curții Constituționale, pe data de 26 septembrie, președintele consiliului de administrație al Companiei Naționale "Administrația Porturilor Dunării Fluviale" Giurgiu a semnat convocatorul adunării generale a acționarilor ce va avea loc în ziua de 17 octombrie, la sediul Ministerului Transporturilor, având pe ordinea de zi următorul punct: "Demararea procedurilor legale privind transmiterea unor bunuri din domeniul public al statului aflate în administrarea Ministerului Transporturilor și concesiunea CN "Administrația Porturilor Dunării Fluviale" Giurgiu în domeniul public al municipiului Drobeta Turnu Severin, în vederea realizării unor proiecte de investiții de interes local."

Mă îndoiesc că președintele consiliului de administrație al companiei fluviale nu știe că deciziile Curții Constituționale nu sunt facultative. Cred că, mai degrabă, a acționat conform mandatului primit de la acționarul majoritar, respectiv Ministerul Transporturilor.

Sindicatele reacționează

La aflarea intențiilor celor ce conduc destinele companiei fluviale, sindicatele au anunțat că nu vor sta cu mâinile în sân. Silviu Stanciu, președintele Federației Sindicatelor Trans-Conex, a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber": "Vom atenționa în scris consiliul de administrație al CN "Administrația Porturilor Dunării Fluviale" Giurgiu să retragă, de pe ordinea de zi a adunării generale a acționarilor din data de 17 octombrie 2019, punctul referitor la transferul către municipiul Drobeta Turnu Severin al unor bunuri din domeniul portuar. De asemenea, ne rezervăm dreptul de a sesiza instituțiile de cercetare penală, în cazul în care va fi luată o decizie ilegală, în baza unei legi declarată neconstituțională."

Portul Constanța va avea de suferit

Tentativa de a transfera portul Cetate către administrația publică reprezintă doar începutul. Celelalte 17 porturi și locuri de operare ale companiei fluviale (Baziaș, Moldova Veche, Drencova, Șvinița, Tișovița, Dubova, Orșova, Drobeta-Turnu Severin, Gruia, Calafat, Punct de lucru Rast, Bechet, Corabia, Giurgiu, Oltenița, Călărași și Cernavodă) tremură la gândul că le așteaptă aceeași soartă.

Dacă planul celor ce au pus ochii pe domeniul public al porturilor fluviale ar fi dus la capăt, portul Constanța va avea de suferit. Odată cu decăderea porturilor de pe Dunăre, va pierde fluxurile de mărfuri derulate de acestea.

Stimați cititori, nu este prima oară când porturile românești sunt ținta atacurilor politicienilor hulpavi, pe care nu-i interesează decât propriul buzunar. Portul Constanța are o experiență lungă și zbuciumată în acest sens.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Pagina a fost generata in 1.274 secunde