În primele patru luni ale anului 2018

Traficul de mărfuri din porturile maritime românești a făcut un salt de peste 11%

330
Traficul de mărfuri din porturile maritime românești a făcut un salt de peste 11% - traficulportuar1-1526573549.jpg

Articole de la același autor

În primele patru luni ale anului 2018, fluxurile de mărfuri din porturile maritime românești au crescut cu 11,76% față de aceeași perioadă din 2017, ajungând la 17.968.772 tone. Dar mai semnificativă este creșterea de 2,06% față de intervalul ianuarie - aprilie din 2016, care a fost un an bun pentru industria portuară românească.

Traficul maritim a fost de 14.547.650 tone, în creștere cu 13,75%, iar cel fluvial, de 3.421.122 tone, mai mare cu 4,02%.

v v v

Constanța - cel mai mare port românesc - a manipulat 15.102.592 tone de mărfuri, în creștere cu 9,41%. Saltul ar fi fost mult mai mare, dacă jocul prețurilor de pe piața internațională a cerealelor nu i-ar fi determinat pe producători și exportatori să stocheze cantități mari de grâne, în așteptarea scumpirii lor. Din acest motiv, cantitatea de cereale derulată a fost mai mică cu 18,40% față de primele patru luni ale anului 2017. Este de așteptat ca până la noua recoltă, traficul de cereale să se relanseze.

În schimb, mai toate celelalte grupe de mărfuri au înregistrat creșteri semnificative. Ca urmare, în structura traficului au avut loc schimbări majore. Dacă în întreg anul 2017, cerealele și semințele uleioase au avut o pondere de 41,68%, în primele patru luni din 2018 mai reprezentau doar 32,44% din fluxul total de mărfuri. Pe de altă parte, ponderea celorlalte grupe de mărfuri a crescut decisiv pentru a suplini deficitul de cereale. În perioada ianuarie - aprilie 2018, ponderi importante au înregistrat: minereurile și deșeurile metalice (17,37%), mărfurile containerizate (13,79%), hidrocarburile (13,09%), combustibilii solizi (7,9%), îngrășămintele și produsele chimice (7,04%), produsele metalice (5,24%), echipamentele și mașinile (1,00%).

În perioada de referință, traficul de containere din portul Constanța a totalizat 2.082.690 tone, în creștere cu 1,27%, respectiv 216.179 TEU și mai mic cu 3,43%

v v v

În lunile ianuarie - aprilie 2018, portul petrolier Midia a derulat un trafic total de 2.846.005 tone de mărfuri, cu 26,56% mai mare decât în aceeași perioadă din 2017. Hidrocarburile, care dețin o pondere de 94,31% în totalul mărfurilor manipulate la Midia, s-au remarcat printr-o creștere de 28,05%.

v v v

Portul Mangalia a manipulat doar 20.175 tone de mărfuri, cu 23,51% sub nivelul atins în primele patru luni din 2017, fiind afectat de criza prin care trece compania Daewoo - Mangalia Heavy Industries.

v v v

Pe malul opus al Mării Negre, porturile rusești au raportat un trafic de 88,2 milioane tone de mărfuri, în primele patru luni ale anului 2018, în creștere cu 8,9%, față de aceeași perioadă a anului trecut. Novorossiysk - cel mai mare port al Federației Ruse - a manipulat 52,3 milioane tone de mărfuri, cu 8,9% mai mult decât în ianuarie - aprilie 2017. În celelalte porturi rusești, situația a fost următoarea: Tuapse - 8,9 milioane tone (+0,4%), Kavkaz - 7,2 milioane de tone (+7,2%), Rostov pe Don - 5,2 milioane de tone (+34,6%).

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3689 secunde