Traficul de containere în porturile europene a crescut cu aproape 14%

280
Traficul de containere în porturile europene  a crescut cu aproape 14% - traficuldecontainere-1502292564.jpg

Articole de la același autor

Potrivit profesorului de economie portuară și management maritim, Theo Notteboom, numărul containerelor încărcate - descărcate în porturile Uniunii Europene a crescut cu 13,9%, din 2007 până în 2016. Rotterdam este cel mai mare port de containere din Europa, cu 12,38 milioane TEU (containere convenționale) manipulate în 2016. Este urmat de Anvers, cu 10,04 milioane TEU, și Hamburg, cu 8,91 milioane TEU.

Cu 24 milioane de TEU manipulate în 2016, Delta Rhein-Scheldt rămâne cea mai importantă regiune port container din Europa, cu o pondere de 23,4%, în traficul total de containere al UE.

Theo Notteboom se oprește și asupra zonei Mării Negre. Portul Constanța, spune el, a atras investiții în terminale, dat fiind potențialul său de a servi drept poartă de acces către estul Europei și de platformă de distribuție pentru zona Mării Negre. Criza economică din perioada 2008 - 2013 a încheiat brusc această poveste de succes: traficul de containere de la Constanța a scăzut drastic, de la 1,38 milioane TEU, în 2008, la 594.299 TEU, în 2009. În următorii ani, portul n-a putut decât să prezinte o creștere modestă, de până la 711.339 TEU, în 2016. Porturile Varna și Burgas rămân jucători mici pe piața containerelor. În ansamblu, partea de vest a regiunii portului Mării Negre a înregistrat o scădere de aproximativ 640.000 TEU în perioada 2007 - 2016, ceea ce reprezintă o pierdere de trafic de circa 42%. Scăderea traficului în porturile Mării Negre este în contrast cu creșterea puternică înregistrată de portul Pireu și porturile turcești de la Marea Marmara. Această evoluție demonstrează că liniile de transport maritim preferă, în prezent, un model hub-feeder în Mediterană pentru a deservi zona Mării Negre, în locul legăturii directe cu porturile de la Marea Neagră.

Theo Notteboom omite din analiza sa evoluția porturilor din Rusia și Ucraina, care au investit în creșterea adâncimilor și în terminale de containere, reușind să concureze de la egal la egal cu portul Constanța.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.6141 secunde