Statul român le-a întors spatele sutelor de navigatori din flota norvegiană

5581
11
Statul român le-a întors spatele sutelor de navigatori din flota norvegiană - statulromanmihalcioiuadrian7-1462294578.jpg

Articole de la același autor

• Ministerul Muncii nu mișcă un deget pentru a-i ajuta să-și păstreze locurile de muncă


"Armatorii norvegieni asigură peste 350 de locuri de muncă pentru marinarii români, pe care se rotesc mai mult de 500 de persoane într-un an", a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Adrian Mihălcioiu, liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor. "Cele mai multe locuri de muncă sunt pe navele norvegiene înregistrate sub alte pavilioane. Numărul românilor care navigă sub pavilion nor-vegian ar putea crește dacă Ministerul Muncii ar reînnoi acordul cu statul norvegian."


Spre deosebire de celelalte state europene care au reînnoit acordurile încheiate cu Norvegia și care permit navigatorilor să aleagă țara de domiciliu fiscal cea mai favorabilă, statul român nu l-a prelungit. Acordul a fost încheiat de România în 2007, pus în aplicare în urma intervenției SLN și a fost valabil până în 2011. El le permitea angajatorilor norvegieni să plătească toate taxele și impozitele aferente salariilor conform legislației din România, mult mai favorabilă pentru ei. De aceea, erau interesați să recruteze echipaje românești. 


Înainte de expirarea acordului, SLN a făcut presiuni la Ministerul Muncii pentru reînnoirea lui, dar acesta s-a eschivat sistematic în mod inexplicabil, deși statul român are numai de câștigat, fără să fie pus la cheltuială. Toate tentativele ulterioare de reluare a discuțiilor au eșuat din cauza obtuzității instituțiilor statului.


În lipsa acordului, navigatorii români au devenit prea scumpi pentru navele cu pavilion norvegian, întrucât în cazul lor trebuie aplicată fiscalitatea aferentă salariilor din Norvegia. Armatorii norvegieni preferă echipajele din țările cu legislația fiscală mai permisivă, care au încheiate acorduri cu Norvegia. 


În perioada 28 - 29 aprilie 2016, Adrian Mihălcioiu a participat, în Klapeida, Lituania, la reuniunea grupului de lucru din țările europene și baltice care semnează contracte de muncă cu armatorii norvegieni. Au fost prezenți lideri ai sindicatelor navi-gatorilor din România, Polonia, Croația, Rusia, Esteonia, Letonia, Lituania și Norvegia. 


În cadrul întâlnirii, sindicatele au prezentat rapoarte privind activitatea desfășurată și situația membrilor lor, au făcut propuneri pentru modificarea contractelor de muncă și și-au expus planurile de viitor. 


"Principalele probleme dezbătute au fost criza din sectorul off-shore și pregătirea negocierilor salariale. A fost prezentat un raport al armatorilor norvegieni din care rezultă că, odată cu reducerea activității de exploatare a câmpurilor petroliere marine și a activităților de transport conexe, circa 28.000 de navigatori vor fi concediați la nivel mondial, până la sfârșitul anului 2016. Dacă tendințele de pe piața petrolului se vor menține, numărul concedierilor va crește la 50.000, până în 2018. Omenirea se află în fața unui mare pericol. Specialiștii pierduți acum cu zecile de mii nu vor mai fi disponibili peste ani, când industria off-shore se va relansa, iar pregătirea înlocuitorilor necesită timp și chel-tuieli mari. De aceea, sindicatele navigatorilor au decis să se implice și să solicite organismelor internaționale și guvernelor să-i sprijine pe cei din industria off-shore să treacă mai ușor peste perioada de criză. Companiile din domeniu au plătit taxe și impozite, au creat locuri de muncă direct și indirect, au investit în cercetare sume uriașe. Acum, a sosit momentul ca ele să fie sprijinite, iar sindicatele navigatorilor au decis să facă demersuri în acest sens", relatează liderul SLN.


Comentează știrea

11 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
omul cu forta'n eoliene
4 mai 2016
Mihalcioiu in lupta cu eolienele Norvegiei

Pai ce facem domnu Mihalcioiu,dumnatea vrei ca romanii sa munceasca in tarile cu taxe civilizate si armatorul sa plateasca taxe si impozite dupa legislatia romaneasca?Pai statul norvegian vrea?Exportul de forta de munca este si el in criza.Stai sa vezi cand se vor apuca de munca emigrantii.Eu zic sa sprijiniti mai mult armatorii romani,multi putini cati sunt, pentru crestera numarului de nave sub pavilion romanesc.Si daca ma uit din ce tari sunt liderii de sindicat din grupul asta de lucru ,ma apuca un ,,optimism iremediabil.''Targurile acestea nu fac bine .Profitul angajatorului depinde de ,,instabilitatea''fortei de munca.Pe strazile Frantei este mare galceava cu noul cod al muncii.AAsa ca nu mai incercati sa faceti pe spargatorii pietei cu oferte ieftine intro tara scumpa ca acum si guvernantii nostrii vor mari taxele si impozitele si o sa vedem norvegieni care vor sa se angajeze .

un cunoscator
4 mai 2016
pavilion Norvegia

Legislatia romana este mai buna decat lagislatia norvegiana din cel putin un punct de vedere. Contributia pentru pensie in Norvegia trebuie sa indeplineasca un minim de ani (15) pentru a beneficia de un ajutor social pentru anii de pensie, pe cand in Romania se adauga la anii cotizati deja. Nu-mi imaginez ca cineva va avea 15 ani de lucru pe pavilion norvegian vreodata, asa ca banii cotizati acolo raman fara vreun beneficiu pentru navigator. Dar mai sunt si altele cum ar fi sanatatea de care beneficiezi in Romania si nu in Norvegia. Casa de sanatate norvegiana nu deconteaza de la agentii de sanatate privati, asa ca este o complicatie sa demonstrezi ca ai lucrat in Norvegia si esti acoperit in Romania. Mai sunt cateva lucruri bune pe care navigatorii le stiu si sac ca nu le mai spun. Bravo domnule Mihalcioiu. Cand altii se pregateau de gratare mata erai plecat la conferinte in interesul navigatorilor dvs. Asa ar trebui sa se lucreze in toata Romana si am fi in alta parte.

unu
4 mai 2016
Minciuni

Minciuni fratilor, va toarna astia de la SLN la minciuni de nu puteti sa le duceti. La navele cu pavilion romanesc nu se baga SLN-ul ca au interzis dar la alea straine... Vedeti de pavilionul romanesc ca sunt oameni neplatiti de luni de zile si nu sunt putini. Toti dorm in cisme. Lasati pe cei de la off shore ca nu e asa de rea treaba acolo.

marinar Coremar
4 mai 2016
sesizare

Fac un apel disperat catre organele abilitate ale statului. In toate companiile de remorcaj din portul Constanta se practica sclavagismul. Suntem obligati sa muncim peste 360 de ore pe luna. Capitanii au ajuns sa fie epuizati de acest program ilegal si inuman. Suntem supus unui stress fantastic. Siguranta navigatiei este pusa in pericol. Oamenii sunt santajati cu locul de munca. Daca nu-ti convine programul esti dat afara. Suntem foarte aproape de producerea unei catastrofe in portul Constanta. Cine va raspunde? De ce organele abilitate ale statului nu-si fac datoria? Companiile de remorcaj opereaza tot soiul de nave incarcate cu diferite produse inclusiv produse volatile. Imaginati-va ce se poate intampla in urma unei coleziuni dintre un remorcher si un petrolier ... Suntem disperati si epuizati!

altu
4 mai 2016
pentru unu

Bai baiatule , sti dus cu pluta. Vad ca nu ai decat una si buna, SLN nu face, nu drege, minte. Dar tu ce faci mai desteptaciune? Un ilustru necunoscut si mincinos pe deasupra. Intreaba si tu tu la ANR sau da o cautare la Registrul Romanesc si vezi ca nu mai e nici o nava cu pavilion romanesc. Sunt doua care nu au dreptul de navigatie legate la cheu in Agigea de foarte multi ani, cu 3-4 pasnici, Mangalia si Eforie. Esti o rusine mai mos minciuna.

,,ala cu eolienele''
4 mai 2016
Cu fundul in doua barci

domnu marinar,don matroz,don cunoscator ,eu nu contest bunele intentii ale domnului Mihalcioiu ,nici importanta SLN-ului si nici nu vreau sa umbresc cumva activitatea lor.Dar nu se intelege ceva.Cum anume ?Statul roman sa negocieze cu armatorii din alte tari fara sa tina cont de tara lor.Pai ce facem?Muncim la ei,ne mai si imbolnavim de guturai si luam medicamente de la Catena-romaneasca?Si,ma rog,cam cati navigatori de la astfel de companii platesc asigurarea de sanatate ,asigurarile sociale,si chiar contributia pentru pensie?Sa fim seriosi ,multi uita sau nu-i intereseaza decat numai atunci cand ii loveste valul.Si ma rog ,cati navigatori sunt inscrisi in SLN? SLN ar trebui ,daca are instalatiile pline,sa aiba competenta de a negocia salariul direct cu armatorii pe privat.-,,d-le armator norvegian,eu am navigatori,iti dau cati vrei, dar pt,fiecare imi platesti mie,.. atatia bani si eu la randul meu ,dupa ce platesc statului roman taxele-impozitele, le dau salariu.Bai neneaca,sunteti marinari.;Nu puteti sta cu fundul in doua barci si nici cu barbeta legata de gat si cu cavila-n fund.Fiecare tarisoara are un cod al muncii facut dupa interesele ei si nu al sindicatelor. de pe aiurea.

ANI
4 mai 2016
ANR

Cine sa negocieze din partea statului roman ANR,prin Cazan un of III cu adj un pistolar cine ii baga in seama pe.Cazan sustinut de doi puscariasi PSD {Ciuperca si Neacsu} e cu gandul la marea primarie a extrordinarului sat Urziceni Dl ministru al trasporturilor DESTEPTAREA chiar daca nu va intereseaza soarta navigatiei romane, ocupati o functie luati masuri cu candidatul

sindy
4 mai 2016
sa va inscrie-ti in sindicat

Soluția e sa va inscrie-ti in sindicat

Cunoscator
4 mai 2016
pentru eoliene

E o chestie pe care vad ca nu o intelegeti. Tocmai asta e. Statul roman cu statul norvegian agreeaza, asa cum spun directivele europene, ca navigatorii romani sa poata sa-si plateasca taxele in Romania, sa beneficieze de pensie si asistenta medicala in Romania. Daca nu exista aceasta intelegere, nu se poate plati in Romania taxele pentru romanii care lucreaza in Norvegia. Nivelul salariilor si conditiile de munca sunt negociate de sindicate, printre care si SLN-ul din Constanta, suporavegheati de ITF. Deci niciodata statul nu negociaza salariile navigatorilor si nici nu s-a intamplat asta de la revolutie incoace. Deci trebuie o legislatie pentru ca navigatorii romani, specialisti si bine pregatiti, sa poata avea un loc de munca pe nave sub pavilion Norvegia. Altfel, armatorii vor lua non europeni pentru care nu e nevoie sa plateasca taxe in Norvegia. Legislatia europeana face referinta numai la cetatenii europeni, non europenii nu sunt luati in discutie. Daca e vorba sa plateasca taxele in Norvegia, atunci acestia isi schimba pavilionul si gata. Daca stau pe pavilion Norvegian, atunci vor si ei ceva inlesniri, adica partea lor de taxe sa fie mai mica. Cam asta e . Daca se incheie conventia, atunci se va aplica codul muncii romanesc. Daca nu, nu locuri de munca. E clar acum? Vedeti, v-am explicat decent . Stima.

eolian fara cinoasterea normelor europene
4 mai 2016
UE si Norvegia?

Norvegia ,dupa stiinta mea de ,,necunoscator''nu este membra a Uniunii Europene,si nu este trecuta pe lista celor 28 de tari,Daca Norvegia este sub tutela UE asta e alta poveste,Dar hai sa o lasam in pace cu normele europene pentru europolitruci care in momentul de fata au oarece probleme cu tratatul de colaborare cu americanii ,tinut la secret,si pe care oxidentalii il contesta in strada iar Obama face presiuni sa fie semnatcit mai urgent.Sa credem ca si Rusia se inveleste cu ,,normele europene'' ca sa-i fie cald?

11 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Joi, 28 Aprilie 2016
Stire din Economie : Accidente pe mări și oceane
Vineri, 29 Aprilie 2016
Stire din Economie : Incidente pe mări și oceane
Miercuri, 20 Aprilie 2016
Stire din Economie : Incendiu la bordul unui trauler
Pagina a fost generata in 0.4763 secunde