Măscărici, "armata roșie" și varianta surpriză! Cine îi poate uni pe români pentru a ieși din mizerieMăscărici, "armata roșie" și varianta surpriză! Cine îi poate uni pe români pentru a ieși din mizerie

Criza politică prin care trece România la ora actuală, căreia - personal - nu îi văd o soluție fericită imediată, mi-a amintit de o filă din istoria națiunii, cu precizarea că personajele de atunci au infinit mai multă prestanță decât măscăricii pe care îi vedeți astăzi în fața ...

Campania "Cuget Liber": "O zi de aventură pentru copiii necăjiți"Campania "Cuget Liber": "O zi de aventură pentru copiii necăjiți"

Cu siguranță cunoașteți fericirea sufletească după ce ați făcut o mare bucurie copiilor dumneavoastră. Vă spun, totuși, că poate exista o bucurie și mai mare în momentul în care poți aduce fericirea pe chipurile unor copii cu care soarta nu a fost prea prietenoasă. Este ...

Sufocați de rahați! Cine adună maidanezii de pe străzile din ConstanțaSufocați de rahați! Cine adună maidanezii de pe străzile din Constanța

Aproape că nu există zi în care să nu vedem cel puțin doi-trei câini fără stăpâni făcându-și veacul prin stațiile de autobuz, în parcuri sau pe lângă blocurile din cartiere. Tot mai mulți constănțeni se plâng că patrupedele s-au înmulțit și că unele dintre ele sunt periculoase ...

ÎNTORSĂTURĂ DE SITUAȚIE în cazul microbuzelor maxi-taxi. Decizie de ultimă oră a GMSÎNTORSĂTURĂ DE SITUAȚIE în cazul microbuzelor maxi-taxi. Decizie de ultimă oră a GMS

După ce, în cursul săptămânii trecute, microbuzele care circulă pe mai multe linii ce aparțin Grup Media Sud nu au ieșit pe traseu sau au circulat cu greutate, compania încearcă să se revanșeze față de călători. Mai exact, SC Grup Media Sud Călători SA anunță că microbuzele își ...

MINER MORT ÎN SPITAL, după o explozie în mină / Control la Spitalul de Arși: "A murit din cauza infecției cu klebsiella"MINER MORT ÎN SPITAL, după o explozie în mină / Control la Spitalul de Arși: "A murit din cauza infecției cu klebsiella"

Ministrul Sănătății, Florian Bodog, a dispus Inspecției Sanitare de Stat să efectueze un control la Spitalul Clinic de Urgență de Chirurgie Plastică, Reparatorie și Arsuri din Capitală.Decizia vine după ce în presă au apărut informații că minerul care a ...

TÂNĂR DE 24 DE ANI, LĂSAT FĂRĂ MAȘINA DE 10000 EURO, DE POLIȚIȘTII DIN CONSTANȚA. Ce spun oamenii legiiTÂNĂR DE 24 DE ANI, LĂSAT FĂRĂ MAȘINA DE 10000 EURO, DE POLIȚIȘTII DIN CONSTANȚA. Ce spun oamenii legii

Polițiștii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă, în cooperare cu polițiști din cadrul I.P.J. Constanța, au descoperit, pe raza județului Constanța, un autoturism marca Audi, model A5, semnalat ca fiind furat din Italia.În urma verificărilor s-a stabilit că autoturismul este ...

ATENȚIE CE CUMPĂRAȚI! Prezervative găurite pe piața din Constanța! "Pur și simplu erau înțepate"ATENȚIE CE CUMPĂRAȚI! Prezervative găurite pe piața din Constanța! "Pur și simplu erau înțepate"

Comisarul șef al Protecției Consumatorilor Constanța, Horia Constantinescu, a declarat, astăzi, în cadrul unei conferințe de presă, că ar fi fost depistate pe piața din Constanța prezervative găurite.„Prezervativele erau chinezești, dar sigilate și puse în cutii ce semănau ...

Femeie lovită de o mașină, în fața Școlii nr. 23 din ConstanțaFemeie lovită de o mașină, în fața Școlii nr. 23 din Constanța

Un accident rutier s-a petrecut în această dimineață, în Constanța, pe strada Dezrobirii, în fața Școlii nr. 23 “Constantin Brâncoveanu”.Potrivit reprezentanților Serviciului Public de Ambulanță Constanța, o femeie care traversa strada a fost lovită de un autoturism ...

Stirile zilei de Luni, 19 Februarie 2018 - Cuget Liber Online

Mai multe ştiri online:

Statul român îi mulge de bani pe cadeți

Ştire online publicată Luni, 12 Februarie 2018. Autor: Ion TIȚA-CĂLIN
■ Proiectul „Cadetul român“ va fi lansat în acest an■ Convenția STCW va fi amendată în 2019

De curând, Marea Britanie a dublat suma destinată pregătirii cadeților britanici, aceasta ajungând la 30 de milioane de lire sterline pe an.

Oare statul nostru cheltuiește vreun leu pentru pregătirea cadeților români? Întrebarea i-am adresat-o lui Adrian Mihălcioiu, președintele Sindicatului Liber al Navigatorilor și șef al Inspectoratului ITF România. 

„Statul român ia, de la cadeți, bani pentru cursuri, pentru eliberarea documentelor de care au nevoie pentru a merge pe mare, pentru examenul de brevet. În niciun caz nu dă vreun ban pentru cadeți. Singura cheltuială suportată de stat este cea pentru subvenționarea locurilor bugetate, din învățământul superior marinăresc, care sunt foarte puține. În rest, formarea viitorilor ofițeri este finanțată din buzunarul familiilor și al studenților”, a declarat liderul de sindicat.

Întrucât statul nu face nimic pentru pregătirea viitorilor ofițeri de marină, Sindicatul Liber al Navigatorilor a inițiat programul „Cadetul român”. 

„Nu veți mai vedea nicăieri în lume vreun sindicat care să contribuie la plata cheltuielile aferente stagiilor de practică pe mare, care să plătească pentru ca armatorii să-i accepte pe cadeți pe navele lor. În Marea Britanie, sindicatul navigatorilor e partener cu statul, cu autoritatea maritimă, dar cea care pune banii e aceasta din urmă. În Norvegia există două sindicate ale navigatorilor, care sunt partenere cu autoritatea navală într-o fundație. Dar cea care finanțează stagiile de practică este autoritatea. Mai sunt câteva țări în care lucrurile se petrec în același mod”, povestește Adrian Mihălcioiu.

De-a lungul anilor, liderii SLN au discutat cu vreo unsprezece miniștri ai Transporturilor, începând cu Miron Mitrea și terminând cu Dan Șova, despre necesitatea susținerii cadeților români pentru a-și efectua practica pe mare. 

„Ideea programului „Cadetul român” am lansat-o pe timpul Guvernului Ponta, după îndelungate discuții cu ministrul Dan Șova, care promisese să se implice. Apoi, totul a căzut baltă. Noi, cei din conducerea sindicatului, nu ne-am dat bătuți și proiectul merge înainte. În prezent, ni s-a alăturat Universitatea Maritimă din Constanța și suntem în faza de căutare a locurilor de muncă pentru cadeți. Purtăm discuții cu o serie de armatori și am convingerea că într-un viitor apropiat vom dispune de locuri de practică pentru cel puțin 30 de studenți, pentru finanțarea cărora avem asigurat bugetul. Vom împărți cheltuielile împreună cu UMC, care tocmai a împlinit 28 de ani de existență”, explică liderul de sindicat. 

Referindu-se la viitorul shipping-ului, Mihălcioiu a amintit faptul că tehnologiile maritime sunt într-o continuă schimbare. Numărul navelor hibrid și al celor acționate cu LNG este în creștere, iar în următorii ani vor fi lansate în exploatare navele acționate electric și cele autonome (fără echipaj). 

Nici tehnologiile de formare a viitorilor navigatori nu vor sta pe loc. „Astăzi se pune tot mai mult problema pregătirii duale a viitorilor ofițeri (pentru mare și pentru uscat), problema pregătirii pentru tehnologiile de mâine, pentru robotizarea și digitalizarea de la bordul navelor, pentru noile surse de energie, pentru navele acționate de energia soarelui și cele cu tot mai puțini oameni la bord. Viziunea despre meseria de navigator e în schimbare, competențele cerute pe mare fiind tot mai apropiate de cele necesare la uscat. Toate acestea ar trebui să fie o temă de gândire și pentru România, dar din păcate nu sunt mulți cei ce au în vedere aceste schimbări”, afirmă Adrian Mihălcioiu.

La nivel european, aceste aspecte sunt analizate cu mare atenție. Se discută despre cum trebuie să arate viitorul sistem de pregătire al navigatorilor comunitari și despre competențele navigatorului viitorului. Se dorește, de asemenea, ca instituțiile de învățământ marinăresc din Uniunea Europeană să asigure același nivel al pregătirii, care să fie cât mai înalt.

„În acest scop, au fost puse bazele unui proiect, la realizarea căruia contribuie Uniunea Europeană, Federația Europeană a Transportatorilor, cele mai prestigioase instituții de învățământ și de cercetare din domeniul maritim. România este reprezentată de Sindicatul Liber al Navigatorilor, Universitatea Maritimă din Constanța și CERONAV”, relatează liderul SLN. 

Convenția internațională privind standardele de pregătire a navigatorilor, brevetare, atestare și efectuare a serviciului de cart - STCW va fi revizuită în 2019. „România abia a apucat să implementeze amendamentul de la Manila și, iată! STCW se schimbă din nou - spune Mihălcioiu. Asta înseamnă că sistemul de învățământ marinăresc din România trebuie să reacționeze mai rapid la schimbare, să aplice rapid noile reglementări, dacă vrem să ținem pasul cu evoluția shipping-ului internațional“.

Articole de la acelaşi autor

Părerea ta contează !
1
Pi si pidi
luni, 12 februarie
+4 : -3
Articol de KK

De ce ar cheltui Statul Roman bani pt.cadeti ?....sa le faca fundul mare la companiile straine ....Romania nemaiavand flota...!!!!

2
Ion
luni, 12 februarie
+1 : -3
@Kk

Ce proasta esti, si banii castigati de viitorii ofiteri unde se duc lobotomatule ?? In congo unde ?

3
Costel
luni, 12 februarie
+4 : -2
pentru tampitul de Pi si pidi

Statul ar trebui sa investeasca in acesti cadeti din mai multe motive . 1 ca sa nu fie nevoit sa le dea ajutoare sociale apoi toata viata , 2 ptr ca in Romania invatamantul se vrea a fi gratuit si parinti acestor cadeti si viitori ofiteri au platit destule taxe statului roman, 3 ptr ca Romania ar trebui sa aiba oameni specializati si ofiteri in caz de nevoie , 4 ptr ca acei cadeti sau viitori ofiteri o sa aduca acea valuta in tara , 5 ptr ca acei viitori ofiteri o sa plateasca taxe daca statul se implica in formarea lor si nu in ultimul rand o sa genereze alte locuri de munca ptr alti oameni...........simplu si logic nu?

4
Kkdet
luni, 12 februarie
+3
Desfiintare

Nu mai avem flota? ?!!! Desfiintarea Academiei si UMC!! Rase din temelie si ele! Dinamitat si portul pt ce alte nave sa vina aici, sa acosteze la noi!! Uni vb ca sa nu taca,au mancarici ...Mai bn o baga undeva😠 De ce la noi pe langa si cu pile altfel cadetia o faci NU, brevetul apoi...Trebuie un sac de bani, ai ajungi ofiter nu ai ...Ai pierdut cativa ani degeaba, in niciun caz nu iti ajung banii ce i ai primit cat ai fost cadet deci...cautam sponsor!!! Statul roman în niciun caz!! Alooo aici este Romania unde va credeti?!! Ia banu a oa, se mai introduce ceva cursuri și. ..O sa iesiti ofiteri într o zi, ce va grăbiți așa! !! Doar mai avem timp...Asa vreo 1000 de ani sa fim ca ceilalti "frati" europeni!!!

5
Nicu
luni, 12 februarie
+1
desfintare

Corect daca tu nu ai carte si nu vrei evident nici alti sa nu aiba carte , vai mama ta de prost

6
John
marti, 13 februarie
Am ramas singurii in europa co facultati pentru marinari

In alte tari scoala de marina e scurta,maxim 2 ani si asa si costurile sunt mai mici,fac cadetie mai repede si cresc in functie la 12 luni nu 24 cum vrea anr.Visati nave autonome cand pregatiti marinari ce nu stiu sa citeasca un radar.

Top ştiri din ultimele 7 zile

Social
vineri, 16 februarie Foto : CREDEAȚI CĂ AM SCĂPAT? Se întorc NINSORILE la Constanța! 15517 vizite, 1 comentarii CREDEAȚI CĂ AM SCĂPAT? Se întorc NINSORILE la Constanța!
Cultură-Educație
joi, 15 februarie Foto : Colegiul Tehnic "Tomis" riscă să dispară. "Ne-au mai dat o singură clasă a IX-a!" 5051 vizite, 21 comentarii Colegiul Tehnic "Tomis" riscă să dispară. "Ne-au mai dat o singură clasă a IX-a!"
Economie
acum 5 minute Foto : Cadeții români își fac "stagiul de sclavi" pe coșciugele plutitoare 4193 vizite, 19 comentarii Cadeții români își fac "stagiul de sclavi" pe coșciugele plutitoare
ziare & stiri Revista presei
Pagina a fost generata in 0.7099 secunde