Nu este nimic pierdut! Trei idei pentru salvarea Ligii Militarilor ProfesioniștiNu este nimic pierdut! Trei idei pentru salvarea Ligii Militarilor Profesioniști

Am aflat cu stupoare că Liga Militarilor Profesioniști este în pericol de desființare. O organizație extrem de activă și apreciată, care apără interesele soldatului român, riscă să se dezintegreze, motivul fiind, ca în multe situații, cel de natură financiară. Dar, să ...

Campania "Cuget Liber": "O zi de aventură pentru copiii necăjiți"Campania "Cuget Liber": "O zi de aventură pentru copiii necăjiți"

Cu siguranță cunoașteți fericirea sufletească după ce ați făcut o mare bucurie copiilor dumneavoastră. Vă spun, totuși, că poate exista o bucurie și mai mare în momentul în care poți aduce fericirea pe chipurile unor copii cu care soarta nu a fost prea prietenoasă. Este ...

Sufocați de rahați! Cine adună maidanezii de pe străzile din ConstanțaSufocați de rahați! Cine adună maidanezii de pe străzile din Constanța

Aproape că nu există zi în care să nu vedem cel puțin doi-trei câini fără stăpâni făcându-și veacul prin stațiile de autobuz, în parcuri sau pe lângă blocurile din cartiere. Tot mai mulți constănțeni se plâng că patrupedele s-au înmulțit și că unele dintre ele sunt periculoase ...

ÎNTORSĂTURĂ DE SITUAȚIE în cazul microbuzelor maxi-taxi. Decizie de ultimă oră a GMSÎNTORSĂTURĂ DE SITUAȚIE în cazul microbuzelor maxi-taxi. Decizie de ultimă oră a GMS

După ce, în cursul săptămânii trecute, microbuzele care circulă pe mai multe linii ce aparțin Grup Media Sud nu au ieșit pe traseu sau au circulat cu greutate, compania încearcă să se revanșeze față de călători. Mai exact, SC Grup Media Sud Călători SA anunță că microbuzele își ...

MINER MORT ÎN SPITAL, după o explozie în mină / Control la Spitalul de Arși: "A murit din cauza infecției cu klebsiella"MINER MORT ÎN SPITAL, după o explozie în mină / Control la Spitalul de Arși: "A murit din cauza infecției cu klebsiella"

Ministrul Sănătății, Florian Bodog, a dispus Inspecției Sanitare de Stat să efectueze un control la Spitalul Clinic de Urgență de Chirurgie Plastică, Reparatorie și Arsuri din Capitală.Decizia vine după ce în presă au apărut informații că minerul care a ...

TÂNĂR DE 24 DE ANI, LĂSAT FĂRĂ MAȘINA DE 10000 EURO, DE POLIȚIȘTII DIN CONSTANȚA. Ce spun oamenii legiiTÂNĂR DE 24 DE ANI, LĂSAT FĂRĂ MAȘINA DE 10000 EURO, DE POLIȚIȘTII DIN CONSTANȚA. Ce spun oamenii legii

Polițiștii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă, în cooperare cu polițiști din cadrul I.P.J. Constanța, au descoperit, pe raza județului Constanța, un autoturism marca Audi, model A5, semnalat ca fiind furat din Italia.În urma verificărilor s-a stabilit că autoturismul este ...

ATENȚIE CE CUMPĂRAȚI! Prezervative găurite pe piața din Constanța! "Pur și simplu erau înțepate"ATENȚIE CE CUMPĂRAȚI! Prezervative găurite pe piața din Constanța! "Pur și simplu erau înțepate"

Comisarul șef al Protecției Consumatorilor Constanța, Horia Constantinescu, a declarat, astăzi, în cadrul unei conferințe de presă, că ar fi fost depistate pe piața din Constanța prezervative găurite.„Prezervativele erau chinezești, dar sigilate și puse în cutii ce semănau ...

Un adolescent în vârstă de 13 ani a murit după ce mașina în care se afla a ajuns într-un râuUn adolescent în vârstă de 13 ani a murit după ce mașina în care se afla a ajuns într-un râu

Un bărbat a plonjat, sâmbătă, cu mașina în râul Argeș, pe raza comunei Vânătorii Mici din județul Giurgiu, în mașină aflându-se și doi copii, de 13 și 11 ani. Băiatul de 13 ani a murit.Purtătorul de cuvânt al ISU Dâmbovița, Eduard Telea, a declarat că în județul Giurgiu, la ...

Stirile zilei de Luni, 22 Ianuarie 2018 - Cuget Liber Online

Mai multe ştiri online:
Fostul deputat Mircea Toader declară:

"Statul român a abandonat shipping-ul după 1990"

Ştire online publicată Sâmbătă, 07 Octombrie 2017. Autor: Ion TIȚA-CĂLIN
Mircea Toader
Portuarii constănțeni îi sunt recunoscători fostului deputat Mircea Toader pentru că a pus umărul la dezvoltarea porturilor maritime și fluviale ale României. El este inițiatorul proiectului de lege pentru modificarea și completarea OG nr.22/1999 privind administrarea porturilor și a căilor navigabile, act normativ care s-a lovit de împotrivirea Fondului Proprietatea, a Guvernului Cioloș și a președintelui României, Klaus Iohannis. 

Legea a fost trimisă de două ori la promulgare și, de fiecare dată, a fost atacată la Curtea Constituțională. Acum, se află pentru a treia oară în procedură parlamentară, iar adversarii săi nu mai au motive legale să o blocheze.

Am profitat de prezența fostului parlamentar, în portul Constanța, la summit-ul dedicat Drumului mătăsii, pentru a discuta despre proiectul pavilionului maritim internațional al României. În calitate de absolvent al Institutului de Marină „Mircea cel Bătrân”, din Constanța, de fost șef mecanic în flota companiei Navrom Constanța și fost director general al Navrom Galați, Mircea Toader se simte dator să-l susțină. 

„Legea pavilionului, cum a fost numită pe scurt, este o inițiativă care a pornit în urmă cu câțiva ani și ar trebui să reintre în procesul legislativ - a declarat interlocutorul. Scopul ei este să încurajeze armatorii români să își înmatriculeze navele sub pavilionul românesc. La ora actuală, taxele, impozitele și toate condițiile financiare impuse de legislația României fac ca armatorii români să prefere pavilioanele de complezență. Parlamentul va trebui să introducă un sistem de impozitare diferențiat, atractiv pentru armatorii români. Acesta este fondul problemei. În prezent, bugetul național nu profită cu nimic de pe urma armatorilor români. Dacă reușim să aducem o mică flotă sub pavilionul nostru, vor veni și bani la buget. Totodată, se creează baza pentru a dezvolta o flotă națională. În plus, pavilionul românesc ar putea atrage și nave ale armatorilor străini, desigur cu precauțiile necesare. Când ai arborat un pavilion național, ai și responsabilități privind comportamentul în piață, privind siguranța navigației și echipajele. Trebuie să fii convins că cel ce arborează pavilionul tău respectă legislația internaționlă și națională și nu îți face de râs pavilionul. Eu am fost inițiatorul modificării

OG 22/1999 privind administrarea porturilor. Se impune și modificarea OG nr. 42/1997 privind transportul maritim și pe căile navigabile interioare, completarea cu alte competențe. Ar trebui reînființat Registrul Naval Român, întrucât avem destui specialiști buni. E mult de făcut în sectorul shipping-ului, care practic a fost abandonat de stat după 1990.”

Fostul deputat precizează că adoptarea Legii pavilionului și atragerea armatorilor români și străini sub pavilionul românesc nu poate avea decât avantaje: locuri de muncă pentru cadeți și navigatori, venituri la bugetele statului, posibilitatea de a rezolva problema transportului maritim în situații de criză și altele. 

„Proiectul de lege este elaborat deja. Anul viitor, în prima sesiune, îl voi lucra cu un colectiv de colegi parlamentari, care să-l lanseze în circuitul legislativ”, a declarat Mircea Toader.

Un astfel de cadru legislativ și fiscal nu reprezintă o noutate pentru țara noastră. În august 1998, Guvernul Radu Vasile a aprobat OG nr. 116 prin care se instituia regimul special pentru activitatea de transport maritim internațional. În schimbul unor facilități, companiile de navigație plăteau o taxă anuală, calculată în funcție de tonajul net și de vechimea navei. 

Unele din puținele firme de shipping românești rămase în viață la acea vreme s-au grăbit să profite de regimul special: Mihei Shipping & Trading (cu navele Irina M, Lucky M și City M), Ceminvest International (cu Iuliana T, Alexandra C), Octogon Shipping & Trading (cu Baziaș 1, Bolero și Tango), Corona (cu Baia de Fier, Baia de Arieș, Bechet și Brătulești), Sammarina Shipping & Trading (cu șase nave). În schimb, companiile străine s-au ținut departe de oferta românească pentru că, lipsind publicitatea internațională pe această temă, n-au aflat de facilitățile acordate de statul român. 

În spiritul neseriozității românești, Guvernul tehnocrat Mugur Isărescu a desființat, cu celebrele HG-uri 205 și 207 din decembrie 1999, facilitățile oferite de OG 116/1998, companiile înscrise în cel de-al doilea registru fiind obligate să plătească nu numai taxa anuală pe tonaj, ci și impozit pe profit. Reacția a fost previzibilă: toate companiile s-au retras din regimul special maritim. 

În anul 2012, primul Guvern Ponta a recunoscut necesitatea celui de-al doilea registru maritim și a modificat OG nr. 42/1997 privind transportul maritim și pe căile navigabile interioare, reglementând înființarea lui, astfel încât România să atragă sute de nave ale unor armatori străini, locuri de muncă pentru navigatori și locuri de practică pentru cadeți. Proiectul s-a soldat cu un imens scandal, deoarece controlul asupra registrului maritim a fost încredințat ilegal companiei Romanian International Flag Administration - RIFA (fostă Ilvana Holding Ltd.).

Eșecurile înregistrate până în prezent n-ar trebui să decurajeze comunitatea din shipping-ul românesc, ci, dimpotrivă, să o îndârjească să realizeze un proiect cât mai bun, pe care să-l susțină în fața autorităților. 

Articole de la acelaşi autor

Părerea ta contează !
1
Gigi
7 octombrie 2017
Da !

Chiar ma intrebam , unde au disparut , in ce vizuini s-au retras , panaramele pedeliste ale lui Basescu . L-am revazut pe leprosul din poza si mi s-a facut greata instantaneu ... Se pare ca licheaua incearca piata , poate ca au uitat prostii , taierile de salarii si de pensii , dar si de tunurile date de gasca cu Udrea si Boc in siajul marinelului ... Nemernici !

Top ştiri din ultimele 7 zile

Cultură-Educație
vineri, 19 ianuarie Foto : DECIZIE DE ULTIM MOMENT A MINISTERULUI EDUCAȚIEI, PRIVIND ÎNCEPEREA NOULUI AN ȘCOLAR 24838 vizite, 0 comentarii DECIZIE DE ULTIM MOMENT A MINISTERULUI EDUCAȚIEI, PRIVIND ÎNCEPEREA NOULUI AN ȘCOLAR
Politică
sambata, 20 ianuarie Foto : DECES ÎN PNL CONSTANȚA. A murit un fost primar 5915 vizite, 3 comentarii DECES ÎN PNL CONSTANȚA. A murit un fost primar
ziare & stiri Revista presei
Inchide
Pagina a fost generata in 0.2911 secunde