"Sora" noastră Bulgaria boicotează transportul pe Dunăre și prin portul Constanța
975
Articole de la același autor
Cadeții români își fac "stagiul de sclavi" pe coșciugele plutitoare
19 Februarie 2018
Școala care pregătește personal auxiliar pentru navele de croazieră și-a deschis porțile la Constanța
10 Martie 2018
Evidențele Fiscului sunt pline de erori
24 Februarie 2018
Ce tip de cadeți recrutează marile companii de navigație?
26 Februarie 2018
Statul român îi mulge de bani pe cadeți
12 Februarie 2018
Nesiguranța și teama au pus stăpânire pe șantierul naval Daewoo-Mangalia
07 Februarie 2018
r Operatorii din portul Constanța și europarlamentarii români cer ajutorul Comisiei Europene
Organizația Patronală "Constanța Port Business Asociation" i-a transmis europarlamentarului Claudia Țapardel, membru al comisiei pentru transport și turism din cadrul Parlamentului European, un mesaj în care prezintă: "Impactul negativ asupra economiei României al neefectuării lucrărilor de dragaj de către autoritățile bulgare, pe sectorul de Dunăre aflat în responsabilitatea lor".
În scrisoare se arată că, din cauza neefectuării lucrărilor de dragaj de către Bulgaria, pentru asigurarea adâncimilor minime de navigabilitate, foarte multe nave au fost blocate pe perioade lungi de timp (între 40 și 90 de zile) sau voiajul s-a prelungit anormal de mult, în intervalul iulie - septembrie, pe sectorul cuprins între Km 375 și Km 610, astfel:
- în 2011 au fost afectate 27 nave propulsate și 205 barje și șlepuri cu 205.612 tone marfă;
- în 2012, au fost afectate 269 nave propulsate și 617 barje și șlepuri, cu 463.807 tone marfă;
- în 2013, au fost afectate 93 nave propulsate și 266 barje și șlepuri, 289.557 tone marfă;
- în 2015, au fost afectate 194 nave propulsate și 1.381 barje și șlepuri, 940.120 tone marfă;
- în 2016, au fost afectate 108 nave propulsate și 834 barje și șlepuri cu 722.248 tone marfă.
Principalele categorii de mărfuri blocate au fost minereurile, cărbunele, produsele petroliere și cerealele.
Mai mult, 50 de nave de pasageri, pe an, care efectuau croaziere pe Dunăre până în Deltă, au fost obligate să oprească înainte de destinație, pasagerii fiind debarcați și transportați în zona Deltei și retur, la navă, cu trenul.
Au fost afectate activitatea și rezultatele financiare ale administrațiilor portuare, ale companiilor de navigație și de operare portuară, ale combinatelor siderurgice din România, Austria, Ungaria și Serbia.
În urma acestui apel, 15 europarlamentari români i-au adresat Comisiei Europene o scrisoare deschisă, prin care îi cer să sprijine demersurile României de deblocare a lucrărilor de dragare a Dunării. În mesaj este prezentat pe larg modul în care Bulgaria obstrucționează transportul pe Dunăre, neîndeplinindu-și obligațiile privind asigurarea adâncimilor minime de navigație pe sectorul fluvial de care răspunde. Întrucât demersurile autorităților române de a rezolva problemele pe calea negocierilor bilaterale au eșuat, europarlamentarii solicită "o intervenție promptă a instituțiilor europene în rezolvarea acestei chestiuni de mare importanță pentru sectoarele de transport și turism".
Organizația Patronală "Constanța Port Business Asociation" i-a transmis europarlamentarului Claudia Țapardel, membru al comisiei pentru transport și turism din cadrul Parlamentului European, un mesaj în care prezintă: "Impactul negativ asupra economiei României al neefectuării lucrărilor de dragaj de către autoritățile bulgare, pe sectorul de Dunăre aflat în responsabilitatea lor".
În scrisoare se arată că, din cauza neefectuării lucrărilor de dragaj de către Bulgaria, pentru asigurarea adâncimilor minime de navigabilitate, foarte multe nave au fost blocate pe perioade lungi de timp (între 40 și 90 de zile) sau voiajul s-a prelungit anormal de mult, în intervalul iulie - septembrie, pe sectorul cuprins între Km 375 și Km 610, astfel:
- în 2011 au fost afectate 27 nave propulsate și 205 barje și șlepuri cu 205.612 tone marfă;
- în 2012, au fost afectate 269 nave propulsate și 617 barje și șlepuri, cu 463.807 tone marfă;
- în 2013, au fost afectate 93 nave propulsate și 266 barje și șlepuri, 289.557 tone marfă;
- în 2015, au fost afectate 194 nave propulsate și 1.381 barje și șlepuri, 940.120 tone marfă;
- în 2016, au fost afectate 108 nave propulsate și 834 barje și șlepuri cu 722.248 tone marfă.
Principalele categorii de mărfuri blocate au fost minereurile, cărbunele, produsele petroliere și cerealele.
Mai mult, 50 de nave de pasageri, pe an, care efectuau croaziere pe Dunăre până în Deltă, au fost obligate să oprească înainte de destinație, pasagerii fiind debarcați și transportați în zona Deltei și retur, la navă, cu trenul.
Au fost afectate activitatea și rezultatele financiare ale administrațiilor portuare, ale companiilor de navigație și de operare portuară, ale combinatelor siderurgice din România, Austria, Ungaria și Serbia.
În urma acestui apel, 15 europarlamentari români i-au adresat Comisiei Europene o scrisoare deschisă, prin care îi cer să sprijine demersurile României de deblocare a lucrărilor de dragare a Dunării. În mesaj este prezentat pe larg modul în care Bulgaria obstrucționează transportul pe Dunăre, neîndeplinindu-și obligațiile privind asigurarea adâncimilor minime de navigație pe sectorul fluvial de care răspunde. Întrucât demersurile autorităților române de a rezolva problemele pe calea negocierilor bilaterale au eșuat, europarlamentarii solicită "o intervenție promptă a instituțiilor europene în rezolvarea acestei chestiuni de mare importanță pentru sectoarele de transport și turism".
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Marţi, 13 Martie 2018
Luni, 12 Martie 2018
Vineri, 02 Martie 2018
Miercuri, 14 Februarie 2018
Miercuri, 14 Februarie 2018
Luni, 29 Ianuarie 2018
Joi, 01 Martie 2018
Marţi, 20 Februarie 2018
Miercuri, 14 Februarie 2018
Miercuri, 07 Februarie 2018