€ 4.7204
£ 5.2539
$ 4.2231

Mai multe ştiri online:

SLN și Universitatea Maritimă din Constanța lansează proiectul "Cadetul român"

Ştire online publicată Vineri, 29 Septembrie 2017. Autor: Ion TIȚA-CĂLIN
Sindicatul Liber al Navigatorilor a marcat, ieri, printr-o conferință de presă, Ziua Maritimă Mondială. Aceasta este sărbătorită, în fiecare an, pe data de 28 septembrie. 


Tema aleasă pentru această ediție, de către Organizația Maritimă Internațională (IMO), este: „Conectarea navelor, porturilor și oamenilor”. Ea scoate în evidență importanța dezvoltării legăturilor dintre toate sectoarele maritime, se arată în mesajul secretarului general al IMO, Kitack Lim, rostit cu acest prilej. 


Transportul maritim este indispensabil omenirii, iar statele lumii trebuie să pună în aplicare strategiile maritime, printr-o abordare comună, care să contribuie la facilitarea shipping-ului, să-i sporească eficiența și siguranța, să asigure protecția mediului marin și securitatea maritimă.


IMO consideră că transportul maritim și porturile reprezintă un motor important al stabilității globale și dezvoltării durabile pentru binele tuturor oamenilor.


„În zilele noastre, sindicatele navigatorilor au rămas ultimul apărător al lucrătorilor de pe mările și oceanele lumii, împotriva abuzurilor și legilor nedrepte. SLN militează pentru mai buna protecție a echipajelor. Se știe că în Europa există o criză a locurilor de muncă, marinarii europeni fiind dezavantajați din cauza politicii duse de unele companii de navigație. SLN este reprezentat în comisia de dialog social de la Bruxelles și împreună cu celelalte sindicate vrem să impunem Uniunii Europene să accepte criterii care să asigure competitivitatea navigatorilor comunitari pe piața shipping-ului”, a declarat Adrian Mihălcioiu, președintele Sindicatului Liber al Navigatorilor, în fața ziariștilor.


Cu prilejul Zilei Maritime Mondiale, SLN relansează proiectul „Cadetul român”, inițiativă prin care se asigură un număr de locuri de practică pentru absolvenții instituțiilor de învățământ superior marinăresc, a anunțat liderul SLN. 


Lansat în 2014, proiectul a găsit sprijin doar din partea Universității Maritime din Constanța. „Sperăm ca împreună să reușim să cofinanțăm practica pe mare a 30 până la 50 de studenți. Săptămâna viitoare vom începe negocierile cu câteva companii de navigație pentru a-i prelua. Reușita acestui început va fi un exemplu pentru întreaga comunitate din shipping-ul românesc, care sperăm că ni se va alătura în acest proiect”, a spus liderul SLN.


Vorbind despre Convenția internațională privind munca și viața pe mare - MLC 2006, Mihălcioiu a afirmat că acesta este aplicată parțial de către autoritățile române. SLN continuă demersurile pentru respectarea ei în integralitate. 


Protecția socială a navigatorilor români continuă să fie problematică. „Avem în fiecare lună aproape o sută de cazuri de navigatori care suferă de pe urma unei legislații lacunare. România are nevoie de un contract colectiv de muncă pentru navigatori, care să cuprindă condițiile minime ce trebuie respectate de companiile de crewing și angajatori. Este nevoie ca o instituție a statului să inspecteze respectarea contractelor de muncă de către agențiile de crewing. În prezent sunt navigatori care semnează un contract de muncă în țară, cu compania de crewing, iar când ajung la navă semnează altul, cu armatorul. Alți navigatori semează contractul pe patru luni, dar sunt obligați să muncească șase luni sau mai mult. Unii navigatori se îmbolnăvesc la bord și nu beneficiază de niciun sprijin financiar, de nicio compensație. Cu aceste necazuri se confruntă navigatorii pe ale căror nave nu sunt contracte colective de muncă de tip ITF și care nu sunt membri de sindicat”, a afirmat liderul SLN. 


Alături de Adrian Mihălcioiu, la conferința de presă au participat Costică Stici, vicepreședintele Sindicatului Liber al Navigatorilor, și secretarul general, Aurel Stoica.




Distribuie :

Articole de la acelaşi autor

Top ştiri din ultimele 7 zile

ziare & stiri Revista presei
Pagina a fost generata in 0.7951 secunde