Shipping-ul românesc este în doliu

1636
1
Shipping-ul românesc este în doliu - 9786ce6a35bd1b70a96b31762d6e35ba.jpg
Doliu în shipping-ul românesc. Comandantul de cursă lungă Costin Diaconu a ridicat ancora vieții și a plecat pe oceanul Veșniciei. Colegii de generație și navigatori mai tineri, care au muncit alături de el sau l-au cunoscut, sunt îndurerați. I-au apreciat profesionalismul, bărbăția, curajul cu care a înfruntat nu doar stihiile mării, ci și loviturile regimului comunist. I-au admirat bunătatea, omenia, căldura sentimentelor. L-au considerat un exponent de frunte al elitei navigatorilor români.

Costin Diaconu s-a născut pe 22 mai 1942, la Bacău, într-o familie cu ceva stare materială. Când au ajuns la putere, comu-niștii i-au declarat pe părinții săi chiaburi, ca pe mulți alți români din clasa de mijloc, și le-au confiscat casa, averea.
După moartea dictatorului Gheorghiu Dej, în martie 1965, drumul spre învățământul superior pentru tinerii fără "origine sănătoasă", cu "dosare pătate" de "păcatele" față de regim ale părinților, a fost deblocat. Astfel că, în 1971, Costin Diaconu, fiul unui "dușman al poporului", s-a numărat printre absolvenții de frunte ai Școlii Superioare de Marină "Mircea cel Bătrân", din Constanța.
Între 1971 și 1983, el a navigat pe navele flotei comerciale române, din cadrul "Navrom" Constanța. Brevetul de comandant de cursă lunga l-a obținut în 1977 și, până în 1983, a fost la conducerea mai multor nave ale "Navrom".
Cea mai lungă perioadă a petrecut-o pe vrachierul "Vișeu" și pe "Sinaia", care era cel de-al doilea transportator de animale vii din lume, în acea perioadă. Nava "Sinaia" efectua voiaje cu 33.000 de berbecuți pe relația Australia - Marea Roșie / Golful Persic.
În anul 1983, Costin Diaconu a primit o nouă lovitură din partea regimului comunist. Securitatea ceaușistă i-a suspendat avizul de navigație în apele internaționale. Motivul: fratele său se stabilise în Franța. Costin Diaconu nu mai prezenta încredere și a fost silit să-și facă meseria doar în apele naționale ori să muncească într-un biroul al "Navrom".
La Revoluția din Decembrie 1989, Costin Diaconu s-a numărat printre cei ce au participat la înființarea Sindicatului Liber al Navigatorilor. A făcut parte din primul comitet executiv provizoriu și a rămas, până în astăzi, președintele de onoare al SLN.
Costin Diaconu și-a reluat activitatea de comandant de cursă lungă. În perioada 1990 - 1994, a navigat pe mai multe nave sub pavilion roman și străin. În 1992, în calitate de reprezentant al armatorului "Petromin", a supravegheat construcția mineralierului de 165.000 tdw "22 Decembrie 1989".
Începând din 1994, a fost nautical surveyor pentru zona România al statelor cu pavilion de complezență, cu cea mai mare pondere în shipping-ul mondial: Panama, Liberia, Marshal Islands, Antigua și Barbuda.
Costin Diaconu a fost șeful Ligii Comandanților de Cursă Lungă din România. El va rămâne în istoria shipping-ului românesc ca una dintre personalitățile sale cele mai strălucite. "A fost unul dintre ultimii samurai ai flotei noastre, de altă dată" - afirmă liderii SLN.
În acest an, foștii colegi din Școala Superioară de Marină "Mircea cel Bătrân" aniversează împlinirea a 40 de ani de la absolvire. Costin Diaconu va lipsi de la aniversare. Dumnezeu să-l odihnească!

Comentează știrea

EscorteDinRomania.ro
4 aprilie 2015
EscorteDinRomania.ro - Escorte Constanta, Escorte Cluj, Escorte Bucuresti, Escorte Iasi...

EscorteDinRomania.ro - Escorte Constanta, Escorte Cluj, Escorte Bucuresti, Escorte Iasi... www.EscorteDinRomania.ro -Escorte Constanta, Escorte Bucuresti, Escorte Brasov, Escorte Cluj, Escorte Iasi, Escorte Timisoara, Escorte Arad, Escorte Craiova, Escorte Targu Mures, Escorte Mures, Escorte Oradea, Escorte Satu Mare, Escorte Tulcea, Escorte Buzau, Escorte Pitesti... Lista detaliata pe judete pentru servicile de escorte din Romania si saloane de masaje erotice din Romania pe: www.EscorteDinRomania.ro escorte unice...

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.3607 secunde