Seminar maritim internațional la CERONAV Constanța

546
În perioada 10 - 14 octombrie 2011, Centrul Român pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului din Transporturi Navale - CERONAV organizează, în colaborare cu Organizația Maritimă Internațională, seminarul regional adresat administrațiilor maritime și institutelor de pregătire maritimă din zona Europei de sud est și regiunea CIS. Scopul acțiunii este familiarizarea cu noile amendamente aduse Convenției și Codului STCW în urma reuniunii părților care a avut loc la Manila, Filipine în perioada 21 - 25 iunie 2010.

Seminarul face parte dintr-o serie de evenimente similare organizate în diverse regiuni ale globului în perioada 2010 - 2011.

Astfel, la Constanța sunt invitați participanți din următoarele țări: Albania, Azerbaidjan, Bulgaria, Croația, Cehia, Estonia, Georgia, Ungaria, Letonia, Lituania, Federația Rusă, Slovacia, Serbia, Muntenegru, Polonia, Turkmenistan și bineînțeles România.

Decizia Organizației Maritime Internaționale de a organiza acest seminar în România constituie o oportunitate pentru CERONAV de a deveni centru de importanță regională.

Convenția STCW 1978, a fost primul document care a stabilit cerințele de bază privind instruire, certificare și efectuarea serviciului de cart de către personalul navigant, la nivel internațional. Înainte, aceste standarde erau stabilite de fiecare guvern, de obicei fără referire la practicile din alte țări, astfel încât acestea variau foarte mult, deși industria maritimă este una dintre cele mai "internaționale".

Convenția STCW stabilește standardele minime referitoare la instruirea, certificarea și efectuarea serviciului de cart de către navigatori, fiecare țară fiind obligată să respecte aceste standarde, dacă nu să le și depășească.

Amendamentele aduse Convenției în anul 1995 au reprezentat de fapt o revizuire majoră a acesteia. Noua Convenție revizuită a intrat în vigoare în februarie 1997, iar una dintre principalele modificări a fost structurarea anexei tehnice pe reguli, împărțite pe capitole și adăugarea unui Cod în care au fost transferate multe dintre regulile tehnice. În timp ce prevederile Părții A a Codului sunt obligatorii, cele ale Părții B – sunt cu titlu de recomandare. În general vorbind, Convenția conține cerințele de bază, care apoi sunt detaliate și explicate în Cod.

Amendamentele aduse Convenției la Manila au fost adoptate pe 25 iunie 2010 și vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2012. Scopul acestora este de a actualiza conținutul Convenției și Codului STCW, printre cele mai importante amendamente numărându-se:

- măsurile pentru prevenirea practicilor frauduloase asociate cu certificatele de competență și întărirea procesului de evaluare;

- cerințele revizuite privind orele de muncă și odihnă și noi cerințe privind prevenirea consumului de droguri și alcool, precum și standarde actualizate cu privire la condiția fizică a navigatorilor;

- noi cerințe privind certificarea navigatorilor;

- noi cerințe privind instruirea cu tehnologie modernă precum hărți electronice și sisteme informaționale (ECDIS);

- actualizarea cerințelor privind competența personalului care servește la bordul navelor cisternă, inclusiv cerințe noi pentru personalul de la bordul navelor pentru transportul gazelor lichefiate;

- noi cerințe privind instruirea în domeniul securității, precum și prevederi privind instruirea corespunzătoare a navigatorilor pentru a face față atacurilor piraților;

- introducerea unei metodologii de instruire modernă, inclusiv învățământul la distanță (web-based learning).

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Luni, 03 Octombrie 2011
Stire din Economie : Curs BNR: 4,3222 lei/euro
Luni, 03 Octombrie 2011
Stire din Economie : Risipă de aproape 81.000 lei
Pagina a fost generata in 1.7304 secunde