Șeful statului a atacat, la Curtea Constituțională, legea de înființare a Fondului Suveran
182
Articole de la același autor
Bătrânii lupi de mare s-au întâlnit după 40 de ani
18 Iunie 2018
"Afacerea Daewoo - Mangalia" trezește multe suspiciuni
27 Iunie 2018
Președintele României, domnul Klaus Iohannis, a trimis Curții Constituționale, miercuri, 4 iulie 2018, o sesizare de neconstituționalitate asupra Legii privind înființarea Fondului Suveran de Dezvoltare și Investiții - S.A., precum și pentru modificarea unor acte normative.
Sesizarea cuprinde motive de neconstituționalitate extrinsecă și intrinsecă. În continuare, redăm un fragment: "Prin urmare, înființarea unei societăți pe acțiuni trebuia realizată printr-un act al autorităților administrației publice centrale, iar nu prin lege. Așadar, instituind prin lege înființarea FSDI, Parlamentul a nesocotit dispozițiile art. 1 alin. (4) din Constituție în componenta sa referitoare la separația puterilor în stat, reglementând într-un domeniu ce ține de competența de reglementare a autorităților administrației publice centrale sau locale, viciu de natură să antreneze - conform jurisprudenței instanței constituționale - neconstituționalitatea legii în ansamblul său. (Decizia nr. 308/2012). Referirea din titlul legii criticate și la «modificarea unor acte normative» nu schimbă această stare de lucruri, întrucât modificările aduse Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 159/1999 privind înființarea Companiei Naționale «Loteria Română» S.A., respectiv Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 199/2000 privind înființarea Companiei Naționale «Imprimeria Națională» S.A. sunt simple modificări de corelare legislativă devenite necesare ca urmare a înființării Fondului Suveran de Dezvoltare și Investiții.
În jurisprudența sa, Curtea Consti-tuțională a stabilit că exercitarea arbitrară de către Parlament a competenței sale de legiferare, prin adoptarea de legi în domenii ce revin în exclusivitate în competența decizională a autorităților administrative concretizată în acte normative cu caracter infralegal (administrativ) încalcă și dispozițiile art. 61 alin. (1) din Constituție, cu riscul de a transforma legiuitorul în autoritate publică executivă (Decizia Curții Constituționale
nr. 777/2017)".
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Joi, 05 Iulie 2018
Joi, 05 Iulie 2018
Miercuri, 04 Iulie 2018
Miercuri, 04 Iulie 2018
Marţi, 03 Iulie 2018
Luni, 02 Iulie 2018
Sâmbătă, 30 Iunie 2018
Vineri, 29 Iunie 2018
Vineri, 29 Iunie 2018
Joi, 28 Iunie 2018