Se ascute competiția pentru construcția navelor cu combustibili verzi

138
Se ascute competiția pentru construcția navelor cu combustibili verzi - seascutecompetitiapentruconstruc-1633362117.jpg
Decarbonizarea a devenit o prioritate în shipping-ul mondial. În acest context, compania Imabari Shipbuilding din Japonia și-a propus să lanseze, până în 2026, o navă pentru transportul mărfurilor care să funcționeze în totalitate cu amoniac.

Acest combustibilul este considerat o sursă cheie de energie verde pentru viitor. La șantierul naval Saijo, compania japoneză va construi un bulk-carrier cu capacitatea de 200.000 tdw, conceput pentru a transporta minereu de fier și alte mărfuri.

Deoarece rezervoarele de amoniac trebuie să fie extrem de etanșe, nava Imabari va costa cu cel puțin 30% mai mult în comparație cu o navă convențională. Cu toate acestea, compania se așteaptă la o cerere semnificativă, deoarece foarte multe companii de navigație sunt preocupate de reducerea emisiilor de gaze în atmosferă.

În prezent, există o competiție puternică între Japonia, China și Coreea de Sud pentru construcția viitoarei generații de nave maritime acționate cu combustibili neconvenționali și destinate transportului de mărfuri.

Agenția Internațională pentru Energie estimează că, în anul 2050, amoniacul va reprezenta 46% din energia consumată în transportul maritim mondial și mai mult decât dublu față de hidrogen.

În prezent, mai multe companii de transport maritim își fac planuri pentru a încorpora noile tipuri de combustibil în flotele lor. Spre exemplu, Mitsui O.S.K. Lines intenționează să achiziționeze o navă alimentată cu amoniac până în 2028. Ea va investi 900 de miliarde de yeni (8,18 miliarde de dolari) până în 2035, pentru a crea o flotă de 110 nave care să funcționeze cu amoniac și alți combustibili verzi.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Pagina a fost generata in 0.2898 secunde