Se anunță HAOS la CONSTANȚA! 15 transportatori ar urma să-și înceteze activitatea, pentru trei zile

2595
10
Se anunță HAOS la CONSTANȚA! 15 transportatori ar urma să-și înceteze activitatea, pentru trei zile - transportcomun-1360572255.jpg
Începând cu data de 12 februarie, și până pe 14 februarie, inclusiv,  activitatea de transport a tuturor membrilor FORT, precum și activitatea autogărilor membrilor va înceta, așa sună un anunț făcut de Federația Operatorilor Români de Transport (FORT). "Contextul actual în care se află transportul de pasageri în trafic județean și interjudețean este extrem de grav ca urmare a suspendării atribuirii traseelor / curselor județene și interjudețene. Transportatorii au făcut investiții de milioane de euro ce vizau creșterea gradului de siguranță și confort a serviciilor de transport. Știm că oprirea activității noastre va pune în mare dificultate pasagerii și va afecta activitatea zilnică a tuturor, însă se pare că aceasta este ultima variantă la care putem apela pentru a debloca situația actuală", se arată în anunțul făcut de FORT.


În lista solicitărilor transportatorilor se numără, printre altele, organizarea atribuirii traseelor / curselor județene / interjudețene în baza actelor normative actuale, dar și combaterea pirateriei prin măsuri urgente.


Mii de constănțeni afectați


Lăsând la o parte revendicările transportatorilor, sistarea activității acestora ar crea un adevărat haos la nivelul județului Constanța, având în vedere că sudul litoralului, dar și multe alte localități sunt legate de Municipiul Constanța exclusiv prin transport rutier regulat. Contactat telefonic, președintele FORT, Augustin Hagiu, a precizat că se așteaptă să-și sisteze activitatea cel puțin 15 transportatori de la nivelul județului Constanța. "Încercăm să ne manifestăm pașnic, scoțând cheia din contact. Transportatorii sunt foarte nemulțumiți de faptul că nici la ora actuală Consiliul Județean Constanța nu a publicat programele de transport, deși în alte județe acestea au apărut chiar începând cu jumătatea lunii noiembrie, dar și de modul în care se fac anumite licitații. A ajuns cuțitul la os", a precizat Augustin Hagiu. 


Acesta a evitat să dea informații exacte referitoare la transportatorii care ar opri, începând de marți, activitatea, de teama repercusiunilor: "Constanța este printre județe unde membrilor FORT le e frică să facă o ședință. O parte din membrii FORT din Constanța au trasee și la Tulcea. La Tulcea se face miting. În Constanța nici un protest nu poți face, de frica repercusiunilor". Tocmai de teama acestor repercusiuni nici numărul transportatorilor care au anunțat că vor participa la această formă de protest nu este prea mare, însă ar putea crește totuși, a mai spus Hagiu. În plus, intenționează să închidă de tot și o autogară, însă președintele FORT nu a vrut să o și numească. 


Având în vedere că la nivelul județului Constanța sunt aproximativ 50 de firme de transport, deși transportul nu va fi blocat complet, totuși vorbim despre mii de constănțeni care vor trebui să găsească alte variante pentru a se deplasa. "Toate cele 15 firme participă și s-ar putea ca și din celelalte să avem un plus pentru că, dacă reușim să închidem o autogară, una singură, de acolo pleacă mai multe firme", a spus Augustin Hagiu. Există însă șansa ca toate protestele din țară să fie suspendate sau anulate, dacă reprezentanții Guvernului se vor apleca asupra revendicările transporturilor. "Eu tot am speranța ca cei din Guvern să ia repede măsuri. La nivel național sunt sute de mii de pasageri care vor fi afectați într-un interval de câteva ore, tot ce pleacă dimineața din localitățile din județ, către municipiile de județ, la muncă, școală. Nu e comod deloc, și e și în mijlocul săptămânii. Se dă totul peste cap, dar eu sper să nu se ajungă acolo. Sper să nu fim nevoiți să oprim", a mai precizat Augustin Hagiu.


Comentează știrea

admirator
11 februarie 2013
hm...

chiar dupa ce guvernul a desfiintat intercity Bucuresti/Constanta... pute rau!

alex
11 februarie 2013
RATC

sa se introduca curse RATC intre constanta si murfatlar este singura solutie si ce-a mai buna solutie

ilescu. nelu iliescu
11 februarie 2013
R.A.T.A.

macar spune-ti clar pe ce rute nu se circula, fiindca mai sunt si oameni cu probleme. spasiba!

dan
11 februarie 2013
trasee

E foarte bine . Incet incet, sa se faca ordine pe aceste trasee. Traseul Basarabi -C-ta, poate fi acoperit de cei care fac ruta Medgidia -C-ta, deoarece au mai multe autobuze cu sisteme de aer conditionat si circula in conditii normale pentru cetateni.

vitezomanu gica
11 februarie 2013
naspa, aiurea cam nasol

care sunt societatile neprestatoare de servicii , va rog sa ne comunicati, sa-mi bag un concediu sa nu ma dea afara de la munca pe motiv de absent nemotivat .

EU & EU
11 februarie 2013
SI ASA CA SANTETI DE CACA

VRE TI S VA INBOGATI-TI DEODATA ASTA ESTE CEA MAI MARE PROBLEMA....CA CE ZIC PERSOANELE INGHESUITE CA SI ANIMALELE IN CUSCA ASTA NU MAI VEDETI......RUSINE"

NAVETIST DE BASARABI
11 februarie 2013
CURSE CAT DE RARE SI CALATORI CAT DE MULTI SE POATE

AI DREPTATE 2 AR FI BUNA SOLUTIA CU R A T C SAU CEI DE LA METROPLOITAN SA AIBE POSIBILIATEA SA OPREASCA SI IN STATIILE DIN VALU RESPECTIN POLITIE,FARMACIE SI STADION

horia
11 februarie 2013
navetistu`

poate dispar cu ocazia asta si panaramele alea de dube de pe orice traseu.

ZIAR LOCAL
11 februarie 2013
PE RUINELE UNUI FOST IMPERIU =AUTORITATEA NAVALA

REPLICA ȘtireImagini (1)Video (0)Comentarii (7)Știri asemănătoare Pe cale să explodeze scandalul Autoritatea Navală Română, în instanță cu angajații "epurați" pe criterii politice Prima Pagină11 feb 2013 ________________________________________ Autoritatea Navală Română stă pe un butoi de pulbere, gata să explodeze odată cu reorganizarea pe care conducerea a început să o punăîn operă încă de anul trecut. Testarea angajaților și mutarea lor de pe un post pe altul, respectiv disponibilizarea unora, a generat o serie de reclamații și deschiderea unor procese în instanță. Unul dintre cei care contestă în instanță o decizie a conducerii ANR este chiar Alexandru Mezei, șeful Căpităniei Constanța. Mezei contestă o decizie de modificare unilaterală contract de muncă. Dosarul a fost înregistrat pe rolul instanței în data de 29 octombrie 2012, iar soluția în acest litigiu era așteptată în cursul zilei de ieri. Nu știu exact despre ce este vorba. Avem, într-adevăr, un proces cu el. S-a schimbat în august 2012 organigrama și ceva l-a nemulțumit. Asta s-a întâmplat când nu eram eu director, a motivat Mihai Șagău, șeful ANR. Pe de altă parte, Mezei preciza că, de la 1 martie, ar putea să fi eliberat din funcția de șef al Căpităniei, întrucât atunci îi expiră mandatul. Un alt angajat care se află în instanță cu autoritatea este Liviu Grigore. Nu este însă ultimul exemplu, surse din cadrul ANR declarând că fosta și actuala conducere a modificat și modifică abuziv contractele de muncă și organigrama, favorizând pe unii care nu au nici o treabă cu instituția și trimițând pe alții acasă, pe criterii politice. Vorbim despre epurare politică. Rocsana CRISTEA- REPLICA 11.02.2013

Dan
14 februarie 2013
ce face CFR?

Eu sper ca cei de la CFR sa se trezeasca si sa introduca pe ruta CTA-CERNAVODAsau CTA-FETESTI curse cel putin la doua ore.Dar,se pare ca cei de la CFR au interese comune cu transportatorii auto.Dupa cum umbla vorba sefi de la CFR sau rude apropiate lor,sunt actionari la firme de transport auto.Dar astea sunt doar vorbe si totul poate fi verificat. Nu este asa d-lor politisti?

Articole din aceeași secțiune

Luni, 11 Februarie 2013
Stire din Economie : Cursurile BNR de astăzi
Sâmbătă, 09 Februarie 2013
Stire din Economie : Băsescu a identificat problemele românilor
Luni, 11 Februarie 2013
Stire din Economie : MARINAR ROMÂN, RĂPIT DE PIRAȚI
Pagina a fost generata in 1.5693 secunde