Șapte nave sub standard au fost reținute în porturile românești în 2021
1333
Articole de la același autor
Drama unui marinar român, care a muncit 11 ani pe navele unei companii olandeze și a fost concediat
03 Aprilie 2021
Noul salariu minim din flota mondială este negociat la Geneva
28 Aprilie 2021
Fiscul din Medgidia vinde terenuri și autoturisme
26 Martie 2021
Fiscul constănțean vinde case, apartamente, terenuri și autoturisme la prețuri de chilipir
09 Aprilie 2021
Statul român își bate joc de lupii de mare
23 Martie 2021
Inspectorii Port State Control din porturile Mării Negre au reținut, în intervalul 1 ianuarie – 30 aprilie 2021, un număr de 61 de nave pentru deficiențe. În aceeași perioadă fuseseră reținute 88 de nave în 2020 și 68 de nave în 2019. Scăderea numărului detențiilor din acest an demonstrează că exigența sporită a autorităților portuare din această zonă dă roade.
Piața Mării Negre începe să se curețe de coșciugele plutitoare, de navele sub standard. Așa se explică și reducerea dramatică a numărului de accidente navale din această regiune.
Piața Mării Negre începe să se curețe de coșciugele plutitoare, de navele sub standard. Așa se explică și reducerea dramatică a numărului de accidente navale din această regiune.
Marea Neagră își câștigase, în trecut, un trist renume, fiind considerată printre cele mai periculoase din lume. Pentru numărul mare de accidente se dădea vina pe furtunile iscate din senin, care luau prin surprindere hârburile trimise pe mare, la pieire sigură.
În primele patru luni ale anului 2021, în topul reținerilor conduc porturile din Rusia, cu 44 de nave, fiind urmate de: România cu 7 nave, Ucraina cu 5 nave, Bulgaria cu 3 nave, Turcia cu 2 nave și Georgia cu zero nave.
Cele mai multe dintre navele reținute în porturile de la Marea Neagră au depășit vârsta de 20 de ani și sunt înregistrate sub pavilioane extrem de permisive în ceea ce privește respectarea convențiilor internaționale, pavilioane aflate pe „lista neagră” a Paris Memorandum, respectiv: Tunisia, Belize, Togo, Insulele Cook, Moldova; Tanzania, Sierra Leone, Ucraina și Insulele Comore.
x x x
x x x
Scăderea numărului de rețineri în porturile românești, în perioada 1 ianuarie – 30 aprilie, de la 34 de nave în 2015, la 21 nave în 2016, la 23 nave în 2017 la 9 nave în 2018, la 11 nave în 2019, la 3 nave în 2020 și la 7 nave în 2021 demonstrează că măsurile luate de-a lungul anilor împotriva navelor sub standardele tehnice internaționale au dat roade. Acestea evită tot mai mult porturile României.
Printre cele șase nave reținute în primele trei luni din 2020, de către inspectorii Port State Control români se numără:
- nava livestock carrier (pentru transportul animalelor vii) „Nabolsi I” (1.259 tone registru brut, construită în 1971, pavilion Panama), în zona Midia;
- cargoul „Anna M” (998 tone registru brut, construit în 1982, pavilion Moldova), în portul Constanța;
- cargoul „Flamuri” (6.508 tone registru brut, construit în 2005, pavilion Panama), în portul Constanța;
- bulk carrier-ul „Akdeniz M” (19.762 tone registru brut, construit în 2002, pavilion Panama), în portul Constanța;
- cargoul „MSC Sheila” (12.392 tone registru brut, construit în 1998, pavilion Panama), în portul Constanța;
- cargoul „Orel 3” (2.571 tone registru brut, construit în 1990, pavilion Ucraina), în portul Constanța;
- remorcherul „Cristos LXI” (638 tone registru brut, construit în 1974, pavilion Panama), în portul Tulcea;
x x x
- nava livestock carrier (pentru transportul animalelor vii) „Nabolsi I” (1.259 tone registru brut, construită în 1971, pavilion Panama), în zona Midia;
- cargoul „Anna M” (998 tone registru brut, construit în 1982, pavilion Moldova), în portul Constanța;
- cargoul „Flamuri” (6.508 tone registru brut, construit în 2005, pavilion Panama), în portul Constanța;
- bulk carrier-ul „Akdeniz M” (19.762 tone registru brut, construit în 2002, pavilion Panama), în portul Constanța;
- cargoul „MSC Sheila” (12.392 tone registru brut, construit în 1998, pavilion Panama), în portul Constanța;
- cargoul „Orel 3” (2.571 tone registru brut, construit în 1990, pavilion Ucraina), în portul Constanța;
- remorcherul „Cristos LXI” (638 tone registru brut, construit în 1974, pavilion Panama), în portul Tulcea;
x x x
Începând cu data de 23 martie 2017, în porturile maritime românești a fost introdus un nou regim de inspecții Port State Control (PSC). Acesta este reglementat prin memorandumul de înțelegere adoptat împreună cu autoritățile maritime din
Bulgaria, Georgia, Federația Rusă, Turcia și Ucraina.
Noul regim de inspecții are în vedere siguranța navigației, protecția mediului marin, condițiile de muncă și viață la bordul navelor, dar și necesitatea evitării competiției neloiale între porturile din zona Mării Negre. În funcție profilul de risc al navei, se stabilește schema inspecțiilor periodice și adiționale, precum și frecvența acestora.
Aplicarea cu consecvență a noului regim de inspecții de către toate statele din regiune, va conduce la curățarea pieței Mării Negre de navele sub standard, la scăderea numărului accidentelor de navigație și la îmbunătățirea condițiilor de muncă și viață ale echipajelor.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Luni, 05 Aprilie 2021
Luni, 01 Martie 2021
Luni, 01 Martie 2021
Miercuri, 10 Februarie 2021
Duminică, 10 Ianuarie 2021
Joi, 10 Decembrie 2020
Luni, 09 Noiembrie 2020
Duminică, 18 Octombrie 2020
Luni, 28 Septembrie 2020