Șantierele navale solicită un ajutor de stat de 68,5 milioane euro pentru ecologizare

711
1
Asociația Națională a Constructorilor de Nave (ANCONAV) i-a transmis premierului Emil Boc o scrisoare referitoare la ajutoarele de stat nerambursabile de care au nevoie șantierele navale romanești. În mesaj se arată că industria construcțiilor de nave din țara noastră ocupă locul patru în Europa, iar ANCONAV, care numără 45 de membri - societăți comerciale de mare anvergură, incluzând toate șantierele navale romanești de la Marea Neagră și Dunăre, precum și cei mai importanți producători de echipamente - este membru cu drepturi depline al CESA - Comunity of European Shipyards Association. Aceasta reunește toate asociațiile naționale ale statelor membre U E, fiind unicul partener recunoscut de Comisia Europeană pentru acest domeniu.Prin membrii săi, ANCONAV asigură în mod direct circa 20.000 de locuri de muncă, la care se adaugă multe altele în industria de pe orizontală. 95% din producția membrilor ANCONAV este exportată, iar cifra de afaceri din 2011 se ridică la peste 1,45 miliarde euro.Din cauza crizei economice mondiale, a lipsei de comenzi, peste 8.500 de lucrători muncitori, ingineri, proiectanți din țara noastră și-au pierdut definitiv locurile de muncă. În toate cele peste 300 de șantiere navale din Europa, afiliate CESA, au fost concediate peste 40.000 de persoane. Începând din 1994, au fost eliminate subsidiile către șantierele navale europene (inclusiv cele din România). Pe de altă parte, unitățile din China, Coreea și Japonia au fost sprijinite puternic financiar, de către guverne, pentru a-și mari capacitățile de producție de peste 8 - 10 ori, și a-și spori competitivitatea.În vederea menținerii și protejării competitivității industriei navale comunitare, Comitetul Economic și Social European (EESC) a elaborat, la 13 iulie 2011, avizul CCMI/085 privind ajutoarele de stat în domeniul construcțiilor navale, ca ajutor pentru protecția mediului. În cazul ajutoarelor destinate cercetării, dezvoltării și inovării se impune utilizarea tehnologiilor ecologice care se pot încadra în categoria ajutoarelor de stat din construcțiile navale, destinate protecției mediului.Tehnologiile ecologice constau în linii noi de sablare - vopsire a structurilor metalice navale, sisteme de filtrare a noxelor provenite în urma sudării cu gaze inerte și electrice, construcția de centrale eoliene de 2,5 Mw, pentru producerea de energie electrică, sisteme de filtrare la băile de zincare la cald, stații de tratare a apelor industriale și menajere, panouri solare pentru încălzirea apei în cantine și spălătorii, înlocuirea motoarelor electrice energofage,precum și a sistemelor de iluminat, cu becuri ecologice etc.Opt șantiere - Daewoo Mangalia Heavy Industries, Șantierul Naval Constanța, STX OSV Tulcea, Damen Shipyards Galați, STX OSV Brăila, ATG Giurgiu Shipyard, Șantierul Naval Severnav Drobeta Turnu Severin și Șantierul Naval Orșova - solicită un ajutor de stat pentru protecția mediului prin introducerea de tehnologii ecologice, în sumă de 68,5 milioane euro. Urmează ca defalcarea pe fiecare unitate în parte să se facă după primirea unui răspund afirmativ de la guvern. ANCONAV propune ca ajutorul de stat să fie alocat prin atragerea de noi fonduri europene.

Comentează știrea

Surveyor
12 octombrie 2011
Ecologizare

Autorule, Constructorii de nave din Japonia nu primesc ajutoare de stat,documenteaza-te!Serviciile de spalatorie si catering trebuiesc externalizate,asa cum este in celelalte santiere din vestul Europei,zona pe care adesea o luati de model!Esta bine sa uitati de ajutorul de stat pentru panouri solare si centrale eoliene,santierele vor ajunge sa vanda statului energie electrica cu banii primiti de la stat,bani nerambursabili,desigur!Santiere,investiti si folositi profitul in acest scop!

Articole din aceeaşi secţiune

Pagina a fost generata in 1.1654 secunde