Românii vor digitalizarea administraţiei publice din țară

444
Românii vor digitalizarea administraţiei publice din țară - romaniivordigitalizarea-1622225129.jpg

Articole de la același autor

Două treimi dintre români spun că și-ar dori să depună online cereri și documente pentru obținerea unor adeverințe sau beneficii sociale și aproape jumătate se declară nemulțumiți de interacțiunea de la ghișee, arată datele unui sondaj privind digitalizarea administraţiei publice din România. Doar o cincime dintre români au optat în 2020 pentru plata electronică a impozitelor, taxelor sau a altor tarife. Mai bine de jumătate dintre românii intervievați au mers la ghișeu, iar mai puțin de o zecime au apelat atât la internet, cât și la ghișeu, relevă studiul. Potrivit sondajului, 8 din 10 români s-au deplasat, anul trecut, la sediul autorităților publice pentru diverse scopuri. Plata impozitelor, taxelor și a tarifelor de orice tip reprezintă principalul motiv al interacțiunii cetățenilor cu administrația publică centrală sau locală. Aproape o cincime dintre români au făcut cel puțin şapte deplasări la ghișeele diferitelor autorități publice centrale sau locale, pentru rezolvarea unor probleme personale sau în interes de serviciu. În medie, un cetățean care a dorit să depună documente, să obțină aprobarea unor cereri, ori să achite impozite și taxe, a efectuat 3-4 deplasări într-un an la ghișeele diverselor instituții. Cei care au depus cereri și documente prin internet spun că au avut o experiență semnificativ mai bună decât cei care s-au deplasat la ghișeu. Mai precis, aproape jumătate dintre respondenți (48%) apreciază că în urma depunerii de cereri și documente la ghișeu sunt destul de nemulțumiți (33%) sau foarte nemulțumiți (15%). Aproape un sfert dintre participanții la sondaj spun că au primit un serviciu public cu întârziere sau deloc în ultimii doi ani. În privința experienței depunerii de cereri și documente prin internet, mai mult de 6 din 10 români, adică 62% consideră că este satisfăcătoare, 47% destul de mulțumiți, 15% foarte mulțumiți, ceva mai mult de unul din zece 12% că este nesatisfăcătoare, iar circa o cincime nu știu sau nu pot aprecia.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4463 secunde