România nu a cheltuit anul trecut niciun leu pentru promovare

403
România nu a cheltuit anul trecut niciun leu pentru promovare - romanianuacheltuitdumitrulucapre-1618247092.jpg

Articole de la același autor

România nu a cheltuit anul trecut din bani publici nici măcar un leu pentru promovare, a declarat, de curând, Dumitru Luca, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT). „Singura promovare de ţară s-a făcut din bani eminamente privaţi, strânşi de noi prin cheta publică. Este o palmă pe obrazul guvernanţilor. Nu ştiu dacă se sinchisesc, dar sperăm să nu mai ajungem la această situaţie. Vedem că se colectează bani pe toate planurile, se strâng bani, inclusiv din turism, inclusiv de la turiştii noştri, dar ceea ce se face cu ei mai departe încă nu ştim”, a spus preşedintele ANAT. În prezent, reprezentanţii ANAT lucrează la înfiinţarea unei Organizaţii de Management al Destinaţiilor (OMD), la nivel local, care poate fi o şansă importantă de dezvoltare a zonelor turistice. Cel mai important aspect este finanţarea, deoarece în momentul de faţă se colectează foarte mulţi bani din diferite taxe, însă acestea rămân la buget şi nu servesc scopului pentru care au fost adunaţi, a mai spus preşedintele ANAT. El a spus că de aceea este nevoie de o lege a OMD-urilor deoarece actuala Lege a turismului zace prin sertare de mai bine de zece ani şi nu ajută, dar nici nu încurcă, „este ca apa sfinţită”, a precizat Luca. Şeful ANAT a subliniat că nu este foarte optimist în ceea ce priveşte fondurile alocate prin PNRR sectorului. Potrivit acestuia, sumele alocate, în jur de 400-500 de milioane de euro, sunt doar la nivel de proiecte.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5176 secunde