Revoluție în shipping: nave fără echipaje, nave acționate de forța valurilor, porturi fără lucrători… Ce mai urmează?

776
Revoluție în shipping: nave fără echipaje, nave acționate de forța valurilor, porturi fără lucrători… Ce mai urmează? - revolutieinshippingnavefaraechip-1565525543.jpg

Articole de la același autor

Pe data de 6 mai 2019, o navă comercială din aluminiu, cu lungimea de 12 metri, a plecat din Marea Britanie, a traversat Canalul Mânecii și, a doua zi, la ora 9 dimineața, a ajuns în portul Ostend din Belgia. Întreg voiajul a durat 22 de ore.

Vameșii belgieni au găsit la bordul vasului o cutie de stridii, care fuseseră pescuite la Essex (Anglia). În rest, nimic, nici măcar echipaj.

Evenimentul a intrat în istoria omenirii, fiind prima operațiune de transport comercial autonomă. Dar trebuie să știți că, de la plecare până la sosire, nemaivăzuta navă a fost urmărită, cu foarte mare atenție, de patru persoane aflate într-un centru de control din Tollersbury, Essex, unde se află sediul central al companiei Hushcraft, cea care a proiectat și a realizat vasul.

Acesta este dotat cu un motor diesel hibrid, generatoare electrice, legături prin satelit, camere CCTV și termice, un sistem de identificare automată pentru a avertiza navele ce se apropie de poziția sa și multe altele.

Uimitorul proiect Metalica

Prima pagină din viitoarea istorie a navelor autonome a fost scrisă. Vor urma multe altele, volume întregi, căci știința și tehnologia sunt nu doar fecunde, ci și grăbite să revoluționeze industria transporturilor pe apă.

Iată cele mai recente știri privind schimbările din acest sector economic:

Șantierul Naval Metallica din New Washington, Aklan, construiește o navă costieră care va folosi forța valurilor mării pentru a genera electricitate. Totodată, prin această metodă, se vor reduce costurile de operare.

Este vorba de un trimaran, dezvoltat cu ajutorul Departamentului de Știință și Tehnologie, care va folosi pompe hidraulice cu acțiune dublă pe rolele sale. În timpul deplasării navei, acestea vor genera electricitate cu ajutorul valurilor. Proiectul este realizat în proporție de 50%. Se estimează că nava va ieși pe mare în primul trimestru al anului 2020.

v v v

Portul Guangzhou din China va construi, până în 2021, primul terminal de containere din lume complet automatizat și autonom (fără lucrători).

Acesta va avea patru dane pentru nave de 100.000 tdw și va dispune de o soluție inovativă pentru manevrarea și transportul containerelor cu macarale și poduri rulante de cheu automatizate.

v v v

Societatea de clasificare DNV GL folosește, încă din anul 2016, în inspecțiile la nave, drone echipate cu camere de luat vederi.

Această metodă este în avantajul armatorilor, inspecțiile vizuale putând fi executate în timp ce nava se află în marș. Se economisesc, astfel, timp și bani.

Registru naval și motoare digitalizate

Autoritatea maritimă daneză a început să dezvolte noul Registru digital de transport maritim, care va fi finalizat până în 2020. Pe viitor, raportarea și înregistrarea navelor se vor face digital, iar accesul la date va fi mai simplu și mai rapid.

v v v

Compania sud-coreeană Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering a semnat un parteneriat strategic cu doi dintre cei mai puternici producători de motoare de pe plan mondial, MAN Energy Solutions SE, din Germania, și HSD Engine, din Coreea de Sud. Împreună vor lucra la proiectul digitalizării motoarelor navelor. Sistemul realizat va permite verificarea stării motoarelor și va furniza date în timp real.

v v v

Constructorul de nave Samsung Heavy Industries, în colaborare cu Samsung SDI, a realizat un sistem de alimentare cu baterii cu litiu pentru nave. Samsung Heavy a precizat că sistemul său de baterii cu ioni de litiu poate controla, într-un mod eficient, generatoarele de energie de pe orice tip de navă, contribuind la reducerea consumului de combustibil.

Compania lucrează, în colaborare cu producătorul finlandez de echipamente electrice Wartsila, la realizarea unui sistem de stocare a energiei pentru nave.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.414 secunde