Restricțiile de circulație în traficul greu au lovit, în plex, sectorul privat

303
La temperaturile de excepție din această perioadă, Ministerul Transporturilor a răspuns cu măsuri excepționale: restricții în traficul rutier și feroviar. Pe drumurile naționale, mașinile cu masa totală autorizată mai mare de 7,5 tone nu vor putea să circule între orele 11 și 20. Iar pe calea ferată se reduce viteza de circulație a trenurilor de marfă și de călători în medie cu 20-30 km/h față de viteza normală. Clemență există doar pentru transporturile de animale vii, de produse perisabile de origine animală și vegetală, pentru vehiculele care participă la intervenții în caz de forță majoră, pentru transporturile funerare, poștale, de echipamente de prim ajutor, pentru distribuirea de carburanți, de mărfuri sub temperatură controlată, pentru tractări de vehicule avariate și transporturile cu vehicule specia-lizate, destinate prin construcție salubrizării.
Ministerul și-a motivat decizia prin dorința de a proteja asfaltul drumurilor și pentru a se evita accidentele feroviare ce ar putea avea loc din cauza dilatării șinelor de cale ferată.
Măsurile restrictive i-au lovit, în plex, pe producătorii, comercianții și transportatorii din toată țara. Dar, probabil, cei mai afectați sunt cei din județul Constanța. Specificul economiei locale, precum și poziția geografică, fac ca dependența de transportul rutier, cu autovehicule de peste 7,5 tone, să fie cu mult mai mare decât al altor zone. Zilnic, între portul Constanța și restul țării, curg, într-un sens și celălalt, șuvoaie de TIR-uri încărcate cu mărfuri de import sau pentru export. Marile unitățile industriale și comerciale din întreg județul generează și ele un intens trafic rutier greu. Acum, restricțiile de circulație le strică toate socotelile. S-a dus naibii ritmicitatea livrărilor și a aprovizionării, iar despre respectarea contractelor cu furnizorii și clienții nici nu mai poate fi vorbă.
Unii agenți economici au fost nevoiți să își modifice programul. Fie că au introdus programul de lucru fracționat (dimineața și după-amiaza), precum în cazul SC "Comat" SA, fie că realizează operațiunile de transport doar noaptea, precum la "Compres Util". La fabrica de BCA a SC "Celco" SA, camioanele clienților vin noaptea. Sunt încărcate în cursul zilei și așteaptă venirea serii pentru a pleca la drum. În port, la SC "Umex", auto-trailerele cu autoturisme "Logan" pentru export vin numai după lăsarea întunericului.
Agenții economici sunt nemulțumiți de măsurile luate. Restricțiile rutiere le provoacă mari pierderi. Unii au început, deja, să cârtească. La nivel național, se aud vocile patronatelor, care critică Ministerul Transporturilor. Mulți dintre oamenii de afaceri sunt indignați că tot sectorul privat, cel de care depinde creșterea economică și alimentarea bugetelor țării, trebuie să protejeze, pe banii lui, asfaltul de pe drumurile naționale. "Aceste restricții - întâlnite doar în România - demonstrează că autoritățile au construit, pe banii noștri, șosele proaste, care nu rezistă la temperaturi ridicate" - a concluzionat managerul unei companii portuare.

La temperaturile de excepție din această perioadă, Ministerul Transporturilor a răspuns cu măsuri excepționale: restricții în traficul rutier și feroviar. Pe drumurile naționale, mașinile cu masa totală autorizată mai mare de 7,5 tone nu vor putea să circule între orele 11 și 20. Iar pe calea ferată se reduce viteza de circulație a trenurilor de marfă și de călători în medie cu 20-30 km/h față de viteza normală. Clemență există doar pentru transporturile de animale vii, de produse perisabile de origine animală și vegetală, pentru vehiculele care participă la intervenții în caz de forță majoră, pentru transporturile funerare, poștale, de echipamente de prim ajutor, pentru distribuirea de carburanți, de mărfuri sub temperatură controlată, pentru tractări de vehicule avariate și transporturile cu vehicule specia-lizate, destinate prin construcție salubrizării.
Ministerul și-a motivat decizia prin dorința de a proteja asfaltul drumurilor și pentru a se evita accidentele feroviare ce ar putea avea loc din cauza dilatării șinelor de cale ferată.
Măsurile restrictive i-au lovit, în plex, pe producătorii, comercianții și transportatorii din toată țara. Dar, probabil, cei mai afectați sunt cei din județul Constanța. Specificul economiei locale, precum și poziția geografică, fac ca dependența de transportul rutier, cu autovehicule de peste 7,5 tone, să fie cu mult mai mare decât al altor zone. Zilnic, între portul Constanța și restul țării, curg, într-un sens și celălalt, șuvoaie de TIR-uri încărcate cu mărfuri de import sau pentru export. Marile unitățile industriale și comerciale din întreg județul generează și ele un intens trafic rutier greu. Acum, restricțiile de circulație le strică toate socotelile. S-a dus naibii ritmicitatea livrărilor și a aprovizionării, iar despre respectarea contractelor cu furnizorii și clienții nici nu mai poate fi vorbă.
Unii agenți economici au fost nevoiți să își modifice programul. Fie că au introdus programul de lucru fracționat (dimineața și după-amiaza), precum în cazul SC "Comat" SA, fie că realizează operațiunile de transport doar noaptea, precum la "Compres Util". La fabrica de BCA a SC "Celco" SA, camioanele clienților vin noaptea. Sunt încărcate în cursul zilei și așteaptă venirea serii pentru a pleca la drum. În port, la SC "Umex", auto-trailerele cu autoturisme "Logan" pentru export vin numai după lăsarea întunericului.
Agenții economici sunt nemulțumiți de măsurile luate. Restricțiile rutiere le provoacă mari pierderi. Unii au început, deja, să cârtească. La nivel național, se aud vocile patronatelor, care critică Ministerul Transporturilor. Mulți dintre oamenii de afaceri sunt indignați că tot sectorul privat, cel de care depinde creșterea economică și alimentarea bugetelor țării, trebuie să protejeze, pe banii lui, asfaltul de pe drumurile naționale. "Aceste restricții - întâlnite doar în România - demonstrează că autoritățile au construit, pe banii noștri, șosele proaste, care nu rezistă la temperaturi ridicate" - a concluzionat managerul unei companii portuare.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 0.3018 secunde