Punct final în scandalul pavilionului internațional al României

305
1
Punct final în scandalul pavilionului internațional al României - punctfinal-1457375440.jpg
• ANR a câștigat procesul cu RIFA


Contractul prin care Autoritatea Navală Română îi dădea companiei Romanian International Flag Administration - RIFA (fostă Ilvana Holding Ltd.) cel de-al doilea registru maritim în administrare a fost declarat nul de instanța de judecată. Pe data de 7 martie 2016, Curtea de Apel Constanța a declarat nefondat recursul înaintat de operatorul privat, menținând decizia Tribunalului Constanța. Astfel, după trei ani de procese, cade cortina peste unul dintre cele mai rușinoase capitole din shipping-ul românesc.
"Decizia Curții de Apel deschide calea relansării proiectului privind pavilionul interna-țional al României ", a declarat, pentru coti-dianul "Cuget Liber", Liviu Cazan, directorul general al ANR. "În foarte scurt timp, vom începe să lucrăm la el împreună cu repre-zentanții comunității din shipping-ul românesc. Unul dintre modelele la care ne vom raporta ar putea fi al doilea pavilion polonez."
Andrian Mihălcioiu, liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor, a salutat decizia instanței, afirmând următoarele: "Pavilionul internațional al României este o necesitate. Avem ieșire la mare, porturi maritime, instituții de învățământ marinăresc moderne care pregătesc navi-gatori pentru flota mondială, România a devenit unul dintre cei mai importanți furnizori de forță de muncă de calitate de pe piața shipping-ului internațional și, cu toate acestea, nu avem nicio navă maritimă comercială înre-gistrată sub pavilion românesc. Avem nevoie de un al doilea registru maritim care să atragă tonaj, armatori străini, locuri de muncă pentru navigatori și cadeți. Sunt convins că se vor găsi și oameni de afaceri români care să investească în acest domeniu." 


Comentează știrea

Mihai
9 martie 2016
Pavilion romanesc

Intreb si eu- e bine ca acel contract a fost desfiintat? De fapt- intreb si eu opinia publica- ce era mai bine pentru Romania, sa aiba 300 de vapoare sub pavilion romanesc dat in administare unor nemti sau nimic? Eu sunt de acord ca acel contract avea si clauze dezavantajoase pentru tara dar in conditiile in care tara ar fi incheiat acel contract avea ceva avantaje dar avea si dezavantaje. Decat nimic? mai bine ceva avantaje. Cine a facut demersul? Dl. Comandant Mihei. Care a avut o firma in care a avut vapoare toate inregistrate sub pavilioane straine. L-as intreba, de ce nu a inregistrat vasele sub pavilion romanesc daca este asa de patriot? Eu cred ca nu era avantajos si de aceea. Dar ramane de trista aminire. Ca s-a opus ca Romania sa aiba cateva sute de nave. Ca a pierdut oportunitatea de a schimba ceva in acel contract si de a il face sa mearga. Restul trageti dvs concluzia. Da, domnule Mihalcioiu. Suna frumos ce ziceti dvs la sfarsitul interventiei dar nu sunt de aceeasi opinie cu dumneavoastra ca e bine ca justitia a anulat contractul. Asta e opinia mea.

Articole pe aceeași temă

Marţi, 08 Martie 2016
Stire din Economie : Tragedii și accidente navale
Luni, 07 Martie 2016
Stire din Economie : Industriile mării - pe scurt
Sâmbătă, 05 Martie 2016
Stire din Economie : Incidente pe mările și oceanele lumii
Pagina a fost generata in 0.2805 secunde