€ 4.7625
£ 5.4024
$ 4.2638

Mai multe ştiri online:

Profitul companiei Socep s-a triplat în anul 2018

Ştire online publicată Joi, 09 Mai 2019. Autor: Ion TIȚA-CĂLIN
Anul 2018 a fost un an foarte bun pentru compania Socep din portul Constanța. Potrivit raportului prezentat investitorilor, societatea a încheiat exercițiul financiar cu un profit brut de 14.549.422 lei, mai mare de 3,25 ori față de cel din 2017 și cu 16,55% comparativ cu cel din 2016. Trebuie precizat că acesta este cel mai bun rezultat financiar obținut în ultimii 11 ani, fiind cu 59,45% mai mare decât profitul brut din 2008, ultimul an al perioadei de creștere ce a precedat marea criză economică din 2009 – 2013.




În anul 2018, operatorul portuar Socep a derulat un trafic total de 3,626 milioane tone de mărfuri (inclusiv cele containerizate), în creștere cu 13,45% față de anul 2017. Traficul de containere s-a situat la 1,033 milioane tone și 137.000 TEU (containere convenționale), în creștere cu 15,41% în tone, față de 2017, dar mai mic cu 1,44% în TEU.
Spre deosebire de alți operatori care sunt monospecializați și depind de o singură piață, fapt ce îi face vulnerabili în condițiile de criză de pe piața respectivă, Socep are o activitate diversificată. În anul 2018, a derulat 178 mii tone de produse chimice vrac și 21 mii tone ambalate, 720 mii tone de cereale, 382 mii tone de laminate, 1,209 milioane tone de minerale vrac, 1,033 milioane tone de mărfuri containerizate, 83 mii tone de alte mărfuri vrac sau ambalate. 
Cifra de afaceri a companiei a făcut un salt de 17,93% față de 2017 și de 15,24% față de 2016, ajungând la 74.678.818, în anul 2018. 
Pe de altă parte, numărul salariaților s-a diminuat de la 432 de persoane, în 2016, la 396 persoane, în 2018.


Dialog cu investitorii
Ieri, conducerea companiei a organizat prima teleconferință din acest an. cu acționarii și presa, în cadrul căreia directorul general Dorinel Cazacu a răspuns numeroaselor întrebări ale investitorilor, pe marginea raportului anual.
„Reducerea numărului de salariați a fost rezultatul unui efort de peste un an pentru optimizarea proceselor de lucru și a fost influențată de investițiile făcute în terminalele de containere și mărfuri generale. În continuare, vom urmări optimizarea proceselor de muncă și creșterea productivității - a explicat directorul general. Creșterea cifrei de afaceri s-a datorat creșterii veniturilor din depozitarea mărfurilor generale și din manipularea containerelor.”
Pentru anii viitori, compania și-a propus o creștere a cotei de piață pe toate segmentele de trafic și, totodată, un program de investiții ambițios. „Vom construi un terminal modern de cereale, o investiție de peste 30 de milioane de euro. Contractul pentru achiziția echipamentelor a fost semnat. Terminalul va fi operațional în septembrie - octombrie 2020 și va fi apt pentru a doua parte a anului agricol. Cu ajutorul acestei investiții ne propunem să dublăm cifra de afaceri pe segmentul de cereale. La finalul acestui an, ne vom dota cu o macara modernă, de 84 tone, o investiție de aproape 3 milioane de euro. La acestea se adaugă și alte investiți care sunt prezentate pe site-ul companiei”, a declarat Dorinel Cazacu.
În 2018, în cadrul programului de responsabilitate socială, compania a făcut sponsorizări în sumă de 298.953 lei, cea mai mare parte pentru achiziționarea de aparatură modernă destinată secțiile de cardiologie și neurochirurgie ale Spitalului Clinic Județean Constanța, iar restul pentru susținerea activităților culturale și sportive. 


Investesc în zadar
Stimați cititori, compania Socep și alți operatori de pe platforma portului Constanța fac eforturi uriașe să atragă fluxurile de mărfuri din România și țările vecine, cheltuind zeci și sute de milioane de euro pentru construirea unor terminale noi, pentru modernizarea celor vechi, pentru creșterea ratelor de încărcare-descărcare a navelor, pentru îmbunătățirea calității serviciilor. 
Pe an ce trece, capacitatea de operare a portului se mărește, dar fluxurile de mărfuri nu sporesc pe măsura eforturilor depuse. Mărfuri de transportat există din belșug, dar multe dintre ele ocolesc portul Constanța din cauza legăturilor precare ale acestuia cu continentul. României îi lipsesc autostrăzile și șoselele rapide care să lege portul Constanța cu principalele centre de producție ale țării, cu granițele de vest și nord, iar viteza medie de transport pe calea ferată a coborât la 15 – 20 km pe oră.
Dacă n-ar exista Dunărea și canalele navigabile, traficul de mărfuri din portul Constanța s-ar prăbuși. 


Distribuie :

Articole de la acelaşi autor

Top ştiri din ultimele 7 zile

ziare & stiri Revista presei
Pagina a fost generata in 0.8594 secunde