Procedura de furnizare de informații despre bunurile contribuabililor

188
Procedura de furnizare de informații despre bunurile contribuabililor - preoceduradefurnizareainformatii-1486026125.jpg

Articole de la același autor

ANAF reamintește faptul că prin intrarea în vigoare prevederilor Ordinului Președintelui ANAF nr.3592/14/12/2016 pentru modificarea și completarea Procedurii de furnizare de informații conform art. 61 din Legea 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, aprobată prin Ordinul președintelui ANAF nr. 3770/2015: informațiile primite de ANAF, în baza art. 61 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, referitoare la conturile bancare, se transmit la cererea justificată a organului fiscal local sau al altei autorități publice centrale și locale, numai după depunerea formularului protocolului de aderare (P 1000) reglementat de Ordinul nr. 2.632/2016 pentru dezvoltarea serviciilor Ministerului Finanțelor Publice puse la dispoziția autorităților și instituțiilor publice prin sistemul informatic propriu și aprobarea accesului la serviciile disponibile în cadrul sistemului informatic PatrimVen. 


Solicitarea și transmiterea de informații referitoare la conturile bancare se realizează exclusiv în format electronic, prin intermediul sistemului informatic PatrimVen pus la dispoziție de către Ministerul Finanțelor Publice, respectiv Agenția Națională de Administrare Fiscală. 


Autoritatea publică are obligația respectării prevederilor referitoare la protejarea secretului fiscal din legea nr. 207/2015, privind codul de procedură fiscală, iar prelucrările de date cu caracter personal obținute se fac cu respectarea dispozițiilor Legii nr. 677/2001 pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date, cu modificările și completările ulterioare. 


Prevederile art. 68 din Legea 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările si completările ulterioare, reglementează obligația organelor fiscale locale de a transmite organului fiscal central informații privind bunurile imobile și mijloacele de transport deținute de persoanele fizice sau juridice pentru care există obligația declarării conform Codului fiscal, sens in care trebuie să depuneți declarația P 2000.


Prin înrolarea în aplicația informatică PatrimVen, se asigură accesul electronic la informații necesare desfasurării activitătilor specifice, cum sunt informații referitoare la conturile bancare, cuantumul veniturilor lunare/anuale ale contribuabililor, obtinerea adeverințelor de venit, a certificatelor de atestare fiscala, extragerea datelor referitoare la situația fiscală a contribuabililor. 


Utilizarea sistemului informatic PatrimVen conduce la eficientizarea activităților instituționale precum și îmbunătățirea activitătilor de administrare și vine în sprijinul cetățenilor care nu mai sunt nevoiți să se deplaseze la sediul organului fiscal central, pentru obținerea documentelor/adeverințelor de venit necesare și depunerea lor la Primăria de domiciliu/ unități școlare, dupa caz. Facem precizarea că Ministerul Finanțelor Publice extinde utilizarea sistemului informatic PatrimVen prin punerea la dispoziția autorităților și instituțiilor publice din administrația publică centrală și locală, în vederea furnizării de servicii, pentru realizarea măsurilor cuprinse în Planul integrat pentru simplificarea procedurilor administrative aplicabile cetățenilor, parte a Strategiei României pentru consolidarea administrației publice 2014 – 2020.






Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Marţi, 16 Octombrie 2012
Stire din Social : SPIT/ Newsletter pentru contribuabili
Pagina a fost generata in 0.6311 secunde