Primăria Constanța a stabilit un record absolut

7900
1
Primăria Constanța a stabilit un record absolut - primariarecord-1489158782.jpg

Articole de la același autor

• O investiție portuară a obținut autorizația de construire în mai puțin de zece zile


În articolul "Orașul-port Constanța va redeveni a doua putere economică a României", publicat în ediția de vineri, 10 martie 2017, a cotidianului "Cuget Liber", am prezentat pe larg întâlnirea primarului municipiului Constanța, Decebal Făgădău, cu comunitatea din portul Constanța și presa, schimbarea radicală petrecută în relația dintre municipalitate și port, precum și câteva dintre proiectele de investiții comune. 


Cum era de așteptat, articolul a stârnit interesul cititorilor, dovadă fiind numărul mare de accesări al ediției on-online. Pe de altă parte, din comentariile cititorilor răzbate neîncrederea că vor avea loc schimbările de care vorbesc primarul și conducerea Administrației portuare. 


Pesimismul lor este de înțeles. După ce, timp de 27 de ani, orașul Constanța și portul s-au ignorat reciproc ori au fost în conflict (a se vedea celebra taxă de liniște, pe care portuarii au refuzat să o plătească, prezența vremelnică și neconstituțională a muni-cipalității printre acționarii Administrației portuare, precum și implicarea Administrației Mazăre în proiectul de master-plan al portului Constanța, pentru a-și promova interesele imobiliare), multora le este greu să creadă că lucrurile se vor schimba la 180 de grade. 


În aceată ediție, vom continua să relatăm cele prezentate la întâlnirea istorică din portul Constanța.


Faptul că orașul și portul au proiecte investiționale comune este o primă dovadă a schimbării relației dintre ele. O altă dovadă este faptul că, din 1989 până în prezent, Decebal Făgădău, este primul primar al municipiului Constanța care s-a întâlnit cu comunitatea portuară, după cum a remarcat clc. Corneliu Idu, vicepreședintele Constanța Port Business Association (Patronatul Portuar).


Un alt semnal încurajator este acela că primarul a făcut un gest fără precedent, cerându-le scuze portuarilor, în numele municipalității, pentru cele întâmplate în trecut: "Dacă cineva s-a simțit lezat de vreo acțiune a municipalității, indiferent în ce mandat s-a întâmplat asta, permiteți-mi ca eu să îmi cer scuze și să închidem aici situația."


Dar cea mai bună dovadă a schimbării este faptul că municipalitatea și portul au creat un mecanism care încurajează investițiile, care scurtează drumul investitorilor spre obținerea autorizațiilor de construire. 


Vreme de un deceniu și jumătate, pe timpul administrației Mazăre, obținerea unei astfel de autorizații dura șase luni, un an și chiar mai mult. De-acum înainte, investițiile din portul Constanța vor fi autorizate în decurs de 10 până la 30 de zile, a declarat primarul. 


Municipalitatea și administrația portuară au stabilit următorul mecanism pentru scurtarea traseului dosarelor de investiții: mai întâi, investitorul îi prezintă comitetului tehnico-economic al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța documentația completă, prevăzută de lege. Acesta o analizează, urmărind o serie de criterii, printre care încadrarea în master-planul general al portului, îndeplinirea cerințelor legale și tehnice. Dosarele sunt soluționate în funcție de ordinea de prioritate a investițiilor, stabilită în funcție de valoare, impact economic și social. Apoi, Administrația portuară va duce dosarul la municipalitate și va obține certificatul de construire, astfel că investitorul este scutit de drumuri, de bătut pe la uși, de contactul cu funcționarii Primăriei. 


Și pentru a ne convinge că nu sunt povești, primarul și Nicolae - Dan Tivilichi, directorul general al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța, au făcut cunoscut că două investiuții portuare au beneficiat, deja, de acest circuit scurt. Cea din terminalul de cereale "Canopus" a fost autorizată în numai două săptămâni. Dar recordul absolut îl deține autorizarea construirii terminalui de cereale "Comvex", din dana 80, dană de mare adâncime, o investiție de peste 50 milioane de euro. Autorizația a fost obținută în mai puțin de 10 zile. 


"Agenții economici nu vor mai pierde timp plimbând hârtiile. Ei trebuie să se concentreze să atragă bani pentru investiții, pentru locuri de muncă. Veți vedea în perioada următoare o preocupare comună a Administrației portuare și Primăriei de realizare a unor facilități care să atragă activități industriale, să putem exporta nu doar materii prime, ci și produse cu plus-valoare. Sectorul energetic este important atât pentru port cât și pentru oraș. Sunt companii interesate în exploatarea resurselor energetice. Vom facilita investițiile în sectorul energetic", a spus primarul. 


Pentru a veni în sprijinul orașului și al portului, municipalitatea va identifica zonele din Constanța în care pot fi organizate platforme și parcuri logistice, acestea urmând a fi incluse în planul urbanistic ge-neral. Făgădău a dezvăluit faptul că, încă din 2015, pe vremea când era primar interimar, a avut o corespondență cu compania Oil Terminal, referitoare la zona poluată istoric, ocupată de depozitele petroliere dezafectate, situată între podul de la butelii și gară. 


"Le-am solicitat să-l dea municipalității, astfel încât pe lângă proiectele comerciale, să se dezvolte un proiect imobiliar, o zonă tampon de parc și agrement, o platformă logistică și de mică producție. Ni s-a răspuns că au doi acționari minoritari, printre care și Fondul Proprietatea, care dau compania în judecată și atacă toate hotărârile adunării generale a acționarilor și consiliului de administrație. Ceea ce pot face este să mă adresez Guvernului și Parlamentului. Mi se pare inacceptabil, ca un acționar minoritar să împiedice acționarul majoritar să ia o hotărâre și să împiedice dezvoltarea", a declarat primarul.


Comentează știrea

Record absolut ?
11 martie 2017
Uite Judetul si Primaria Constanta

Stirea este calda.Luati de aici castigul mediu net din Romania in decembrie 2016:...Pe locul 1)-București =713 euro,Pe 2)-Ilfov =607 euro,Pe 3)-Cluj =577 euro,Pe 4)-Timiș =556 euro,Pe 5)-Sibiu=526 euro,Pe 6)- Brașov=506 euro.In restul țării cîștigurile medii sunt sub 500 euro net. În topul câștigurilor medii urmează, la mare distanță, județele Constanța =483 euro(pe locul 7) si la coada clasamentului este Teleormanul lui Dragnea cu 360 euro.Constanta va fi a doua putere economica a Romaniei ? Uite dovada,mama voastra de laudaci si laudarosi.

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 2.0333 secunde