Porturile maritime românești plătesc tribut pandemiei Covid-19 și lipsei irigațiilor din agricultura națională
235
Articole de la același autor
Ucigașul lebedelor din portul Constanța a fost identificat! Păsările au fost omorâte de gripa aviară
13 Ianuarie 2021
Situație critică în portul Constanța! Un cargou cu 12 marinari sirieni, abandonat de armatorul turc
07 Decembrie 2020
Criză umanitară teribilă pe mările și oceanele lumii. Sute de mii de navigatori, prizonieri la bordul navelor
01 Februarie 2021
Nu mai putem respira! Stopați poluarea cu pleavă provocată de silozurile companiei United Shipping Agency!
19 Ianuarie 2021
Fiscul constănțean vinde terenuri și construcții bisericești
24 Ianuarie 2021
Pentru porturile maritime românești, 2020 a fost un an cât se poate de prost. Fluxurile de mărfuri au fost afectate nu doar de recesiunea economică generată de pandemia Covid-19, fenomen ce a zdruncinat întregul comerț internațional, cât mai ales de secetă.
Din cauza ei și a lipsei irigațiilor, producția de cereale a României s-a înjumătățit, iar disponibilitățile pentru export au scăzut dramatic. Din fericire pentru operatorii portuari, golul lăsat de cerealele românești a fost acoperit de grânele din Serbia și Ungaria.
Din cauza ei și a lipsei irigațiilor, producția de cereale a României s-a înjumătățit, iar disponibilitățile pentru export au scăzut dramatic. Din fericire pentru operatorii portuari, golul lăsat de cerealele românești a fost acoperit de grânele din Serbia și Ungaria.
În 2020, porturile Constanța (plus zona Midia) și Mangalia au manipulat împreună 60.375.799 tone de mărfuri, cu 9,35% mai puțin față de 2019, care a fost un an record, și cu 1,51% sub traficul anului 2018.
Trebuie amintit faptul că din 2009, primul an al Marii Crize Economice, porturile maritime românești n-au mai înregistrat un asemenea declin al traficului.
Portul Constanța – pierdere majoră de trafic
Trebuie amintit faptul că din 2009, primul an al Marii Crize Economice, porturile maritime românești n-au mai înregistrat un asemenea declin al traficului.
Portul Constanța – pierdere majoră de trafic
Constanța - cel mai mare port românesc - a manipulat 53.849.605 tone de mărfuri, cu 7,37% mai puțin față de anul 2019. Au influențat pozitiv doar 6 grupe de mărfuri din totalul de 22, respectiv creșterea cantităților de: cereale (+2,73%), îngrășăminte (+11,17%), produse chimice (+25,40%), ciment (+creștere de 4,08 ori), echipamente și mașini (+18,55%), celuloză și deșeuri de hârtie (+50,28%).
În structura traficului nu s-au produs schimbări semnificative. Cerealele și semințele uleioase au reprezentat 44,03% din totalul fluxurilor de mărfuri derulate. Ponderi importante au înregistrat: mărfurile containerizate (11,79%), minereurile și deșeurile metalice (11,41%), hidrocarburile (11,20%), îngrășămintele și produsele chimice (9,16%) și cărbunii (5,29%).
În 2020, traficul de containere din portul Constanța a totalizat 6.345.692 tone de mărfuri, respectiv 643.725 TEU (containere standard), fiind mai mic cu 3,15%, în tone, respectiv 3,35%, în TEU, față de anul 2019.
Midia - în suferință
În 2020, traficul de containere din portul Constanța a totalizat 6.345.692 tone de mărfuri, respectiv 643.725 TEU (containere standard), fiind mai mic cu 3,15%, în tone, respectiv 3,35%, în TEU, față de anul 2019.
Midia - în suferință
În 2020, zona Midia a portului Constanța a derulat un trafic de mărfuri total de 6.159.749 tone, cu 24,84% mai mic decât în aceeași perioadă din 2019. Hidrocarburile, care dețin o pondere de 89,16% în totalul mărfurilor manipulate la Midia, au înregistrat un declin de 28,00%, ca efect al reducerii cererii de carburanți.
Surpriza o reprezintă micuțul port Mangalia, care a manipulat 366.445 tone de mărfuri, cu 34,86% mai mult decât în 2019. În structură, cimentul reprezintă 54,18% din traficul total al acestui port, iar produsele petroliere, 42,69%.
x x x
Pe malul opus al Mării Negre, porturile rusești au raportat, pentru anul 2020, un trafic de 252 milioane de tone de mărfuri, mai mic cu 2,4% față de anul 2019. Novorossiysk - cel mai mare port al Federației Ruse - a manipulat 141,8 milioane tone de mărfuri, cu 9,6% mai puțin decât în anul precedent. În celelalte porturi rusești, situația a fost următoarea: Tuapse – 26,8 milioane de tone (+6,2%), Kavkaz – 21,9 milioane de tone (+4,5%), Taman – 22,0 milioane de tone (+46,5%), Rostov pe Don – 17,8 milioane de tone (+11,0%) și Yeisk – 4,2 milioane de tone (-1.2%).
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Marţi, 02 Februarie 2021
Joi, 28 Ianuarie 2021
Miercuri, 20 Ianuarie 2021
Sâmbătă, 16 Ianuarie 2021
Joi, 14 Ianuarie 2021
Joi, 14 Ianuarie 2021
Luni, 11 Ianuarie 2021
Joi, 28 Ianuarie 2021
Miercuri, 20 Ianuarie 2021