Porturile maritime românești - performerele Mării Negre

232
1
Porturile maritime românești - performerele Mării Negre - porturilemaritime-1431616962.jpg

Articole de la același autor

Piața de mărfuri a Mării Negre s-a trezit la viață, mai toate porturile înregistrând creșteri semnificative ale cantităților de mărfuri manipulate.

Cu un salt de 16,43% al traficului de mărfuri, în primele patru luni ale anului 2015, comparativ cu perioada similară din anul precedent, porturile maritime românești sunt performerele zonei.

Pe total, Constanța, Mangalia și Midia au derulat 18.192.347 tone de mărfuri, a anunțat Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța. Traficul maritim a fost 13.736.015 tone, mai mare cu 11,96%, iar cel fluvial s-a ridicat la 4.456.332 tone, în creștere cu 32,77%.

Aportul cel mai important la performanța generală l-au avut cerealele și cărbunele, cu cantități mai mari decât dublul celor din anul precedent.

Pe grupe de mărfuri, s-au înregistrat următoarele rezultate:

a. în creștere față de anul precedent

- cereale - 6.870.492 tone (+103,73%);

- produse petroliere - 1.821.544 tone (+16,84%);

- cărbune - 1.190.954 tone (+135,23%);

- minereuri și deșeuri neferoase - 988.646 tone (+16,85%);

- produse alimentare - 245.678 tone (+94,11%);

- minerale brute sau prelucrate - 111.085 tone (+23,22%);

b. în scădere față de anul precedent

- petrol brut - 2.138.172 tone (-7,06%);

- articole diverse - 2.135.673 tone (-0,77%);

- minereuri de fier și fier vechi - 840.404 tone (-62,47%);

- produse metalice - 483.976 tone (-13,88%);

- îngrășăminte - 374.873 tone (-17,51%);

- lemn, plută - 307.503 tone (-9,71%);

- semințe uleioase - 265.132 tone (-34,60%);

- produse chimice - 247.096 tone (-38,91%);

- echipamente, mașini - 105.661 tone (-24,16%);

- ciment - 28.362 tone (-60,06%);

- celuloză și deșeuri de hârtie - 16.759 tone (-15,66%);

- animale vii - 13.935 tone (-40,37%);

- cartofi, legume, fructe proaspete - 4.401 tone (-31,03%);

- sticlă, sticlărie, produse ceramice - 2.001 tone (-21,19%).

Traficul de containere a înregistrat o ușoară depreciere față de anul trecut, volumul de mărfuri derulate fiind cu mult inferior capacităților de operare existente. La finalul primelor patru luni ale anului 2015, au fost înregistrate 2.135.251 tone mărfuri, respectiv 214.534 TEU, în scădere cu 0,77%, respectiv 0,81%.

Portul Constanța a avut o contribuție decisivă la rezultatul de ansamblu, ponderea lui în traficul total fiind de 87,68%. În perioada de referință, cel mai mare port românesc a manipulat 15.950.829 tone de mărfuri, în creștere cu… 20,14%.

În schimb, activitatea portului petrolier Midia a înregistrat un declin semnificativ, pe fondul evoluțiilor de pe piața internațională a petrolului. Fluxurile de mărfuri au scăzut cu 4,93%, până la 2.156.403 tone.

Micuțul port Mangalia are o evoluție încurajatoare pentru viitorul său. La finalul primelor patru luni, a raportat 85.115 tone de mărfuri, în creștere cu 6,59%.

Pe malul opus al Mării Negre, evoluțiile au fost, în general, bune. Porturile rusești au derulat un trafic de mărfuri de 70,2 milioane tone, cu 11,2% în plus față de ianuarie - aprilie 2014. Novorossiysk - cel mai mare port al Federației Ruse - a manipulat 43,5 milioane tone de mărfuri, în creștere cu 5,7%. În celelalte porturi rusești, situația a fost următoarea: Tuapse - 8,7 milioane tone (+24,42%), Taman - 3,9 milioane de tone (0%), Yeisk - 1,0 milioane tone (+10,7%), Kavkaz - 5 milioane tone (+39,1%), Temryuk - 1,0 milioane tone (creștere de 1,8 ori), Rostov pe Don - 2,6 milioane tone (-6,7%), Taganrog - 0,9 milioane tone (+6,4%) și portul Azov - 1,4 milioane tone (-13%).

În Ucraina, portul Odessa a raportat un trafic ce 8.536.800 tone, în creștere cu 0,8%, iar portul Nicolaev, 6,92 milioane tone și o creștere de 0,6%.

Comentează știrea

1. Comentariu marcat ca fiind necorespunzător

Acest comentariu contravine regulilor și condițiilor de utilizare a site-ului CugetLiber.ro. Conținutul lui poate fi inadecvat sau chiar ofensator pentru vizitatori. Daca ai luat la cunoștință avertismentul și dorești să citești acest comentariu pe propria răspundere click aici.

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.0219 secunde