Din cauza furtunii de zăpadă

Porturile maritime au pierdut venituri de peste 3 milioane de euro, în doar patru zile

452
1

Articole de la același autor

Iarna grea a afectat grav sectorul transporturilor din România. În această săptămână, rețeaua rutieră, căile ferate, navigația fluvială și porturile maritime au fost paralizate. Trenurile cu marfă și tirurile n-au mai putut ajunge la destinație, convoaiele de barje au fost nevoite să se retragă la adăpost, iar operațiunile de încărcare și descărcare a navelor au fost stopate.


În porturile maritime românești au rămas blocate în dane, în diverse faze de încărcare-descărcare, după cum le-a surprins furtuna de zăpadă, 36 de nave, din care: 32 de nave la Constanța, 3 nave la Midia și o navă la Mangalia. Dintre acestea, 7 nave încărcau cereale, 5 nave preluau cherestea și placaj, pe 3 nave se încărcau și descărcau containere, pe 4 nave se operau hidrocarburi (țiței, benzină, LPG), iar de pe alte 3 nave se descărcau produse din metal (țevi, laminate și foi de tablă).


O parte dintre operatorii portuari au întrerupt total lucrul, vântul puternic și ninsoarea abundentă punând în pericol oamenii și utilajele. Alții și-au redus activitatea dramatic, reținând la muncă efective reduse de docheri și mecanizatori, pentru lucrări în magazii, asigurarea utilajelor și instalațiilor și pentru curățarea de zăpadă a căilor de acces, platformelor și cheurilor. Mulți lucrători portuari au fost trimiși acasă, urmând să compenseze timpul pierdut, în perioada următoare.


Conform evaluărilor mele, în numai patru zile, porturile maritime românești au pierdut un trafic de circa 660.000 de tone de mărfuri, iar operatorii portuari au pierdut, împreună, venituri de cel puțin 3 milioane de euro.


Din fericire, operatorii nu vor fi penalizați pentru întârzierea încărcării - descărcării navelor din cauza timpului nefavorabil, pierderea rămânând în seama armatorilor.


Având în vedere faptul că perioada de întrerupere a activității în porturi a fost scurtă, pierderile de trafic și de venituri vor putea fi recuperate în lunile următoare. 


Să ne amintim că în 2017, în intervalul ianuarie - februarie, porturile maritime au fost paralizate mai bine de o lună și, în ciuda eforturilor depuse, n-au reușit să recupereze deficitul de trafic până la finele anului. 


Pe canalele navigabile nu s-a circulat în această săptămână, până pe 1 martie 2018, din cauză că porturile maritime au fost închise, a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Daniel Georgescu - directorul general al Companiei Naționale Administrația Canalelor Navigabile. În timpul furtunii de acum câteva zile, trei convoaie de barje au fost obligate să se retragă la adăpost, iar din cauza gerului, pe unele porțiuni de pe canal, gheața a atins grosimea de 9 centimetri.


În noaptea de 28 februarie spre 1 martie, a fost reluată navigația în porturile maritime, pe canalele Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă - Midia, Năvodari, precum și operațiunile de încărcare - descărcare a navelor, în porturi.


Comentează știrea

eugen
2 martie 2018
porturii

din articol deducen ca activitatea in porturile ROMANESTII se rezuma pe timp bun la incarcare cereale si poroduse din lemn primare ( nu finale ca exmplu mobilier) si se descarca produse din fie asta fiind tot ce produce sublima noastra industrie in anul de gratie 2018 la 29 de anii de la revoluiti si la 11 anii de la intrare an UE ca partener cu depturii egala ca piata de desfacere si mare producator de materii prime si mic producator de produse ale ind.usoare ,degeaba s-a construit un port atit de mare cind industria a ajuns atit de mica

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.7305 secunde