Portul Constanța nu scapă de "bomba ecologică"

1038
4
Portul Constanța nu scapă de

Articole de la același autor

Se va sfârși vreodată epopeea portcontainerului "Flaminia"? Pe măsură ce trece timpul, situația acestei "bombe ecologice" este și mai încur-cată. Toată lumea se leapădă de navă, ca de un cartof prea fierbinte. Până și autoritățile de mediu din România vor să o vadă cât mai repede plecată. Au toate motivele! Se știu cu musca pe căciulă. Ele au avizat intrarea portcontainerului în portul Constanța și au permis să se descarce o parte din deșeurile de la bord. Afacerea "Flaminia" continuă să fie învăluită în mister. Lipsa de transparență a celor implicați, fie că este vorba de agenți economici sau autorități naționale, a dus la complicarea situației.  Scandalul a spulberat și mitul corectitudinii nemțești. Autoritatea de mediu germană no-tificase oficial autoritățile române că substanțele existente la bord sunt reziduuri calcinate și deșeuri de fier. Ulterior, s-a constatat că lucrurile stau cu totul altfel. Pe "Flaminia" au fost găsite deșeuri ce nu pot fi introduse în România, iar cantitatea totală este cu 14.000 tone mai mare decât cea declarată la intrarea în portul Constanța. Acum, nava e nevoită să plece în alt port, pentru a scăpa de deșeuri. "Flaminia a solicitat plecarea în Grecia sau în Danemarca - a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Mihai Andrei, directorul general al Autorității Navale Române. Are acte în regulă și se poate deplasa cu mijloacele proprii de propulsie. Dar având în vedere că s-au făcut lucrări de tăiere și dezmembrare la bord, este necesar ca societatea de clasificare Germanischer Lloyds să certifice că lucrările făcute nu îi afectează clasa și că se poate deplasa de la Constanța până în portul de destinație. În momentul în care obține certificarea, poate pleca." Nu doar obținerea certificatului de la Germanischer Lloyds împiedică nava să plece mai repede din România. Trebuie rezolvată și problema echipajului. "Cinci dintre cei unsprezece navigatori de la bord au cerut să fie debarcați" - a declarat Adrian Mihălcioiu - șeful inspectora-tului din România al Federației Internaționale a Transportatorilor. "Cei cinci marinari filipinezi nu vor să plece cu nava în Grecia sau Danemarca."Odată ieșită din Constanța, nu există garanții că nava va putea acosta fără probleme într-un alt port european. Restricții privind introducerea deșeurilor sunt peste tot în Uniunea Europeană, iar faima proastă a "Flaminiei"a făcut înconjurul lumii. Dacă în portul Constanța a putut intra fără probleme, e puțin probabil că același lucru se va întâmpla în Grecia sau Danemarca. Chiar dacă autoritățile vor da avizul, ar putea să reacționeze docherii și organizațiile ecologiste, așa cum s-a întâmplat în Franța. În ipoteza că totul va decurge bine, nava ar trebui să revină în România, la șantierul naval "Daewoo-Mangalia Heavy Industries", pentru a fi reconstruită. Inițial, armatorul și constructorul de nave estimaseră că lucrările vor fi finalizate până la sfârșitul lunii septembrie 2013. Acum, nu se știe dacă vor demara până la sfârșitul primului trimestru al viitorului an. Pentru DMHI, pierderea acestui contract de zeci de milioane de euro ar fi lovitură dureroasă, în condițiile în care volumul comenzilor de construcții noi este în scădere pe piața internațională. "MSC Flaminia" a fost construită în 2001, în Coreea de Sud, la "Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering", acționarul majoritar al lui "Daewoo-Mangalia". Are 300 metri lungime, 40 metri lățime, 75.590 tone registru brut, pescaj de 9,20 metri, capacitatea de 6.750 TEU (containere convenționale) și este înmatriculată sub pavilion german. 

Comentează știrea

Horez
26 octombrie 2013
Bunghiu' pe greci!

Nu stiu cam cine poate avea incredere ca acea decontaminare sa nu mai lase loc de pericole, pentru muncitorii romani care vor lucre in santierul de la Mangalia.Toata lumea stie ca acolo oamenii sunt dispretuiti si de frica eventualelor concedieri sunt siliti sa accepte orice,prin urmare ,ar trebui ca inainte de a ajunge nava inapoi in Romania, sa se faca inspectii dure,transparente.Asa ca,bunghiul pe greci,pentru ca altfel va fi foarte nasol....

Gica Contra
26 octombrie 2013
Intrebare idioata

"Restricții privind introducerea deșeurilor sunt peste tot în Uniunea Europeană" - pai atunci cum a intrat in Constanta/Romania ? parca eram si noi prin tampenia asta de UE, nu ? sau cand e vorba de spagi si comisioane se poate ? apropo, cand vor fi luati la puricat spagarii aia de la Mediu (minister, garda si alte institutii de astea oficiale) care numai pentru protectia mediului nu sunt ? exemple : Rosia Montana, gazele de sist, taierea padurilor, "Flaminia" - toate se fac cu avizele date de ei - parca sunt pentru distrugerea mediului si nu pentru protectia lui - si pe urma vine tembelul de Ponta si mananca rahat ca s-au cheltuit nu stiu cate milioane pentru mediu - poate le-o fi cheltuit el pe la malluri...

Silviu
26 octombrie 2013
Dupa unu,vine doi

Daca pana la urma ,cu chiu cu vai,cu sau fara victim nava se va rezolva,va fi un precedent pentru ca si alte bidoane de gunoi sa fie trimise in Romania,pe principiul ,,lasa-i pe fraierii aia ca se descurca si cu bani putini si fara scandal,ca doar ei sunt prostii nostrii!''

Liviu Chilian
26 octombrie 2013
Umorul romanesc scris e kklosal, da’ poate fi…gustat numai de Rromarlani

Motto: "Ca ca Rromarlanu' nu'i niciunu, Unui toti si toti sunt unu'(proverb romanesc) --- L’ati urmarit pe Kklin-nebunu’ in ultimele zece zile? Daca nu, ati pierdut sansa unui deliciu absolut – meteamorfozarea-remetamorfozarea – ca un mod de antiviata -, la foc automat(schizofrenic) a copitatului guitzator; cel mai prolifik merdialqaedan kustendiliu. Kklin sufera in surdina dupa "atacul" feroce-intempestiv, stimulat cu o spaga consistenta, de un kkpitan Olandez ce face parte dintr’o mafie a drogurilor extrem de periculoasa; revin, atak impotriva coruptilor din port, un accident grav din pseudoviata lui de…soci-OLOG metamorfozat in mercenar de merdia; mercenar a carui misiune, pana la atak, era sa PERIE "elita" portuar-navala – coruptii…ce’i dadeau si lui o piine(nemuncita) sa pape, i’au comunikat, voalat, ca este ‘esclus" din protipendada TALHARILOR kustendili de orice gen: gnomi de anticultura, bishnitzari-gnomi de afuckeri, miliardari de karton, investiciori Zsidani, ELITA din port, boshi de la vama, militie si jendari, politicastri mazareni, etc. Pe scurt, Kklin-nebunu’ a devenit ne-frec-ven-ta-bil. Jale mare, Coane Fanica! Cuuum!? EL, pupatoru’ cel mai "stilat" de funduri kkapIUDALIST-providentiale, sa nu mai stea la masa cu…parintii natiei Rromarlane, cu phootentatii zilei?! Asa ceva trebui reparat precum nava Flaminia. In ultimele zece zile, Kklin a scris sute de randuri-OMAGIU adus FEERIEI din portul Kustendge, industriei portuar-navale(care, n’asa, in 2013 a terminat…pe plus) si diriguitzatorilor phootentati, numai, si numai, pentru a reintra in gratiile TALHARILOR. Ce oroare! Scarnavi’asta ce’i pupa pe ceausisti in popou, numai sa n’ajunga si el la…sapa, ciocan sau saiba(invataturile "parintilor" date acestui smintit incurabil).

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4111 secunde