Portul Constanța ar fi dat faliment, dacă aplica master-planul japonez

1579
6
Portul Constanța ar fi dat faliment, dacă aplica master-planul japonez - port-1333644755.jpg

Articole de la același autor

Companiile de operare din portul Constanța au fost multă vreme în dilemă dacă să opteze pentru spe-cializarea îngustă a terminalelor și serviciilor sau pentru diversificarea activităților.
Master - planul portului, elaborat în 2001 de consultantul japonez JICA, înclina balanța spre prima soluție. Specialiștii niponi susțineau că zonele portului Constanța trebuie să treacă printr-un proces de specializare. Astfel, portul vechi ar fi trebui să fie destinat traficului de pasageri și business-ului, iar cel nou să găzduiască viitoarele terminale de containere, cereale, produse din oțel, barje, cherestea alături de cele deja existente (de minereu, țiței și produse petroliere).
Viața a infirmat proiectul de dezvoltare a portului Constanța până în 2020, așa cum îl gândiseră japonezii, iar criza economică mondială din 2009 - 2011 a dat lovitura de grație monospecializării. Operatorii portuari cei mai adaptați s-au dovedit a fi cei ce au făcut din timp pasul spre diversificarea serviciilor. Dacă ar fi rămas legați de un singur tip de mărfuri, de o singură piață, așa cum au propus japonezii, ar fi dat faliment.
Până acum trei ani, compania "Comvex" manipula doar materii prime siderurgice: minereuri de fier și cărbune. "Astăzi, derulăm, în plus, materii prime pentru industria cimentului, industria energetică, pentru combinate care nu fac doar siderurgie. De asemenea, nu ne limităm la servicii de încărcare - descărcare a navelor și depozitare a mărfurilor. Realizăm amestecuri ale diferitelor tipuri de cărbuni, în funcție de cerințele producătorilor energetici. Este o procesare primară a materiei prime, care ne-a permis să extindem piața producătorilor energetici pe care îi servim. Continuăm să ne diversificăm serviciile și vom opera toate tipurile de mărfuri de care au nevoie clienții deja câștigați" - a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Viorel Panait, directorul general al companiei.
În 2008, SC "Comvex" încă mai servea un singur client: combinatul siderurgic de la Galați. Depindea în totalitate de el. În prezent, deși cantitățile de mărfuri manipulate sunt mai mici, are clienți în Ungaria, Serbia, Ucraina, Austria, Turcia și România.
În 2008, fluxurile de mărfuri derulate prin terminalul "Comvex" erau destinate, în totalitate, industriei românești. Astăzi, 50% din marfă ajunge pe piețele externe.
"Procesul de restructurare a economiei naționale nu s-a încheiat. Portul Constanța, ca oglindă a dezvoltării ei, este într-o perioadă de căutări. Concepția de dinainte de 1990, a unei industrii orientate spre exportul pe mare, trebuie adaptată la noua situație economică și politică. România este membru al Uniunii Europene și o bună parte din comerțul ei este destinat pieții comunitare.
Capacitatea de operare a portului Constanța, de 140 de milioane tone pe an, trebuie să servească într-o mai mare măsură nevoilor Europei Centrale și de Est. Aceasta depinde în mod decisiv de îmbunătățirea căilor de comunicație rutieră, feroviară și fluvială care leagă portul de continent. Este nevoie de concentrarea mai multor proiecte europene în această direcție, dacă vrem să atragem un volum mai mare de trafic în portul Constanța.
Transportul, serviciile portuare sunt în slujba comerțului; nu invers. De aceea, în contractele încheiate între agenții economici și administrația portului, clauza de trafic trebuie înlocuită cu cea de performanță. Terminalele portuare pot atrage mai multe mărfuri în tranzit doar prin performanțe mai înalte. Trebuie să oferim timpi de încărcare - descărcare a navelor mai mici decât în celelalte porturi de la Marea Neagră, condiții de depozitare mai bune, servicii de pilotaj și remorcaj mai sigure și așa mai departe. Suntem dependenți unii de alții, dar dacă fiecare dintre noi, fie că suntem agenți economici portuari, fluviali, feroviari ori rutieri, își îmbunătățește performanțele, împreună vom atrage mai mult trafic în portul Constanța" - a afirmat Panait.



Comentează știrea

Gogu
6 aprilie 2012
Panait este un tampit

Japonezii au previzionat ca in zona de sud a portului sa se construiasca terminale specializate pentru ca acolo sunt adancimi mari si pot acosta nave de capacitate mare, iar zona de nord a portului, unde sunt adancimi mici, sa ramana pentru trafic de pasageri si bussines. Daca atata a inteles Panait din master planul ala ... este un tampit. Nu obliga master planul ca o companie sa nu isi diversifice activitatea.

unul sătul de cât au furat comandanții
9 aprilie 2012
iar Tita-Calin, si mai si...

Panait avea nevoie de ceva publicitate sa-si mentina scaunul si s-a dus la tatucu Băsânceanu să comande un articol de bine. iar Băsâ, pe cine să pună să scrie un articol de pupat în? Pe Tita-Călin, bineînțeles! Cine pupă mai bine ca el?

Răspuns la: Panait este un tampit
Adăugat de : Gogu, 6 aprilie 2012
Japonezii au previzionat ca in zona de sud a portului sa se construiasca terminale specializate pentru ca acolo sunt adancimi mari si pot acosta nave...
Johny
9 aprilie 2012
Portul

Mai Caline ma uimesti pe zi ce trece. Cand toate terminalele din porturile importante aflate in bazinul Marii Mediterane dar si in Marea Nordului sunt super specializate, noi stam si prestem inca servicii din anii 80. Ce`ar fi sa inceapa si CSCT-ul sa manipuleze cherestea, asa... de dragul cresterii traficului? Sau Romcargo, fier vechi? Pai in secunda 2 marile linii de transport maritim, deservite de terminalele astea, s-ar muta ori la Koper, ori la Odessa. Ceva despre lanturile de aprovizionare cunosti? Dar despre integrarea terminalelor moderne in retele de transport? Singurul defect al planului japonezilor il constituie lipsa de anticipare a intarzierilor infrastructurii din hinterland. Cat despre Panait... vedem ce face adjunctul lui de la Operatorul Portuar ca director la APC... cum sa-i cerem acestui baiat mai mult?

navenavigatori.wordpressss.com
11 aprilie 2012
Japonezii- niste idioti

Intotdeauna am avut o parere proasta despre japonezi dar nu-mi gaseam cuvintele pentru a o exprima. Mersi nea Panaite, mare expert te-a facut muma-ta, mersi nea Tita, cel mai celebru culegator de folclor portuar. Mai puneti mana pe carte bai baieti !

expertul
11 aprilie 2012
portul constanta colcaie de interese

portul constanta este unul dintre cele mai ineficiente din marea neagra si asta se intampla datorita incompetentei mangeriale atat la nivelul administratiei portului cat si la nivelul companiilor de stivatori. panait si fratele lui au deveni mari experti in shipping desi nu inteleg nimic din domeniul maritim

EscorteDinRomania.ro
1 aprilie 2015
EscorteDinRomania.ro - Escorte Constanta, Escorte Cluj, Escorte Bucuresti, Escorte Iasi...

EscorteDinRomania.ro - Escorte Constanta, Escorte Cluj, Escorte Bucuresti, Escorte Iasi... www.EscorteDinRomania.ro -Escorte Constanta, Escorte Bucuresti, Escorte Brasov, Escorte Cluj, Escorte Iasi, Escorte Timisoara, Escorte Arad, Escorte Craiova, Escorte Targu Mures, Escorte Mures, Escorte Oradea, Escorte Satu Mare, Escorte Tulcea, Escorte Buzau, Escorte Pitesti... Lista detaliata pe judete pentru servicile de escorte din Romania si saloane de masaje erotice din Romania pe: www.EscorteDinRomania.ro escorte unice...

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5898 secunde