Planul de salvare a gigantului Daewoo Shipbuilding, criticat de Japonia și UE

301
Planul de salvare a gigantului Daewoo Shipbuilding, criticat de Japonia și UE - planuldesalvare-1492957270.jpg
Japonia și Uniunea Europeană și-au exprimat oficial preocuparea privind recentul plan de salvare a companiei Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME), în valoare de 2,9 trilioane de woni (2,5 miliarde de dolari), inițiat de Guvernul sud-coreean. Luarea de poziție a fost adoptată în cadrul reuniunii de la Paris a grupului de lucru al Organizației pentru Cooperare Economică și Dezvoltare.

Potrivit publicației Korea Herald, reacțiile Japoniei și UE vin după ce aproape toți deținătorii de obligatiuni emise de al doilea mare constructor de nave al lumii - inclusiv Serviciul Național de Pensii - au fost de acord să convertească jumătate din datoria de 1,3 miliarde de woni în acțiuni și să extindă cu trei ani perioada de maturitate pentru cealaltă jumătate din obligațiuni.

Acordul permite marilor creditori - Banca de Dezvoltare a Coreei, care deține o participație de 79% în DSME, și Banca de Export-Import a Coreei - să-i acorde constructorului naval un nou împrumut de 2,9 trilioane de woni până la sfârșitul lunii aprilie.

Noua linie de finanțare se adaugă unei injecții de 4,2 trilioane de woni făcută de către creditori, în octombrie 2015, pentru a ajuta DSME să continue construcția navelor contractate anterior.

Coreea de Sud a ripostat, susținând că decizia de a salva compania DSME a fost luată de creditori și deținătorii de obligațiuni, nicidecum de guvern, fiind o problemă comercială. Ajutând constructorul de nave să supraviețuiască, aceștia doresc să reducă la minimum pierderile pentru toate părțile interesate.

Japonia susține că, deoarece Banca de Dezvoltare a Coreei și Banca de Export-Import sunt bănci de stat, sprijinul financiar reprezintă, în fapt, subvenții din partea guvernului coreean.

Cu toate acestea, nici Japonia, nici UE nu au menționat posibilitatea de a depune o plângere la Organizația Mondială a Comerțului (OMC), în cadrul reuniunii de la Paris.

UE a depus o plângere la OMC, în 2002, împotriva șantierelor navale coreene, afirmând că finanțarea transportului maritim de către Banca de Export-Import a Coreei a fost împotriva regulilor organizației. În 2004, OMC a decis parțial împotriva UE, susținând că finanțarea transportului maritim nu a fost o subvenție guvernamentală. Cu toate acestea, banca a fost obligată să corecteze unele măsuri financiare venite în sprijinul șantierelor navale coreene.

În 2016, Japonia a depășit Coreea de Sud în clasamentul construcțiilor navale. Pentru prima oară în ultimi 17 de ani, constructorii de nave sud-coreeni au avut mai puține nave în construcție decât cele japoneze, notează publicația Korea Herald.

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.1721 secunde